Miettikäpää tätä, yhteiskunnan varoilla eläjät
Mitä haluatte lapsillenne:
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tammikuussa julkaisemassa tutkimuksessa todettiin, että köyhyys periytyy Suomessa yhä selvemmin. Pitkässä seurantatutkimuksessa tutkittiin vuonna 1987 syntyneiden ikäluokkaa. Tulokset hätkähdyttivät. Selvisi, että yli viisi vuotta toimeentulotukea saaneiden vanhempien lapsista peräti 70 prosenttia saa toimeentulotukea. Mitä kauemmin vanhemmat olivat saaneet toimeentulotukea, sitä enemmän heidän lapsensa söivät psyykelääkkeitä, joutuvat huostaanotetuiksi ja tekevät rikoksia.
Kommentit (24)
Minäpä kerron kuinka kannattavaa on mulla lähtee/tehdä töitä. Mulla on 3 alle koulu-ikästä lasta ja pari koululaista. Noh, päätin alkaa perhepäivähoitajaksi. Otin 2 hoitolasta, sen maksimin minkä sain ottaa. Ne oli koko päivän, aamusta 16.30 saakka. Mutta tiedätkö, sillä 700e bruttotulolla ei kuule pitkälle pötkitä! Ja kun tajusin katsoa paljonko mulla on työmarkkinatuki lapsikorotuksineen kelalta, niin sehän oli PAREMPI ku mun palkka!
Että siinä sulle syytä miksei kannata tehdä töitä! Ja silti miehen tulojen vuoksi ei toimaria saada. Paitsi niinä kuukausina kun asuntoon kohdistuvat menot ylittää tulot. Ja menojahan on kuiten muitakin kuin vain asuminen. Kuten varmaan jokainen lapsiperheellinen tietää.Toiseksi, oletko Ap laskenut paljonko lapsien hoito maksaa yhteiskunnalle? Yhteiskunta säästää jos äiti hoitaa lapsensa kotona! Vähemmän menee toimeentulotukeen rahaa kun sen lapsen hoitokustannuksiin. Ja ihan kaikki työttömät äidit ei kuiten ole juoppoja kotiäitejä, tai välinpitämättömiä yhteiskunnan elättejä joiden lapsista ei tule mitään. Ei pidä yleistää ja tuollaiset tutkimukset on aika turhia.
jos et kykene elättämään heitä itse? Eikö esim. kolmannen jälkeen alkanut kello soimaan, että taitaa tulla aika tiukkaa?
Eikä olla edes työttömiä. Perhekin on suuri. Kaikki siis hyvin.
Miksi kukaan ei kuitenkaan ota töihin ilman aikaisempaa kokemusta, edes harjoittelijan palkalla? Miksi puhutaan suureen ääneen kuinka epäilyttäviä ovat aukot cv:ssä tai lyhyet työsuhteet, ja sitten kuitenkin pitäisi ottaa kaikki työt mitä saa, koska "niistä on hyötyä"?
Olen samaa mieltä, että ideaalimaailmassa kaikkien pitäisi käydä töissä, ellei kyse ole sairaudesta, opiskelusta tai lapsenhoidosta, mutta se valitettavasti vaatii sitä, että joku ottaa töihin. Varsinkin kun parhaimmillaan on monen kuukauden työajat ja mahdollisuus maksaa tuota harjoitteluajan palkkaa pienempänä, niin oikeasti JONKUN on pakko antaa se ensimmäinen mahdollisuus. Ei sinne töihin pääse jos kukaan ei ota.
Yhtä vähän kukaan valitsee itselleen sairauden.