Auttakaa..päivällä ryhmähaastattelu erääseen
työpaikkaan. Mitä ihmettä siellä voi olla? Jännittää niin hirveesti :/
Kommentit (16)
Aluksi vastasimme kysymyksiin vuorotellen, sitten oli ryhmätehtävä (olin se kirjuri :)), olin mielestäni hyvin äänessä ja yritin perustella omia kantojani. Lopuksi oli vielä tehtävä, jossa piti myydä tuote haastattelijoille. Se ei mennyt kovin hyvin :(
Mutta parhaani tein ja jos ei onnaa niin ei onnaa! Kiva kun on ohi :)
Ap
mietin vaan.. et jättikö ne mut kutsumatta :D
kuinka moni tosiaankin luulee että se joka on eniten äänessä on muka paras.
En olisi itse kyllä sinua valinnut, jos olisin ollut rekrytoimassa. Iso muutos olisi ollut, jos olisit vaikka kysynyt mielipiteitä muilta tai huomioinut muita ryhmän jäseniä jollain muulla tavalla.
En edes ole kovin äänekäs mutta tuossa tilanteessa iski sellainen kilpailuvietti ja olinkin lopulta se joka puhui eniten :D tosin muut hakijat olivat "ainakin omasta mielestäni) jotenkin löysän ja hiljaisen oloisia, joten kun tuli keskustelun aika niin se oli semmosta yksinpuhelua minun ja haastattelijan välillä. Tuli melkein myötähäpeä niitä muita kohtaan.
Tilanne oli siis sellainen että hakijoita oli minun lisäkseni kuusi. Istuttiin pöydän ääressä ja aluksi tehtiin jokaiselle yksittäinen haastattelukierros, ja lopuksi oli siis yhteistä keskustelua.
Yllättäen, sain paikan :)
oletko hiljaa vai johtajan roolissa.
suu pitää ainakin saada auki!
ja ehkä sitä myös miten sosiaaliset taidot tulee ilmi.
onnea työhaastatteluun!! saako kysyy mikä ala? tuu sit tänne kertoon miten meni !!
tiiminä jonkun ongelman.
Näin mulla Nokian haastattelussa.
Kuten joku jo edellä sanoi, niin vaikka olisit normaalisti hiljaista tyyppiä, niin nyt pitää saada suu auki.
Jos ei muuta, niin nappaa itsellesi kirjurin tehtävä. Todennäköisesti teette jonkun ryhmätehtävän esim. ongelmanratkaisu niin kirjaa muistiin ideat ja jäsentele niitä sitten lopullinen ehdotuksenne.
Jos tulee loppuyhteenveto ratkaisustanne niin älä anna muistiinpanojasi ryhmän "pomolle" vaan lue ne itse ääneen.
Mieheni oli vuosi sitten sellaisessakin missä yksinkertaisesti haastateltiin useampaa ihmistä yhtä aikaa.
älä päsmäröi. Kysy muilta heidän mielipiteitään ja ajatuksiaan, se antaa hyvän vaikutelman ryhmätyötaidoistasi.
En edes ole kovin äänekäs mutta tuossa tilanteessa iski sellainen kilpailuvietti ja olinkin lopulta se joka puhui eniten :D tosin muut hakijat olivat "ainakin omasta mielestäni) jotenkin löysän ja hiljaisen oloisia, joten kun tuli keskustelun aika niin se oli semmosta yksinpuhelua minun ja haastattelijan välillä. Tuli melkein myötähäpeä niitä muita kohtaan.
Tilanne oli siis sellainen että hakijoita oli minun lisäkseni kuusi. Istuttiin pöydän ääressä ja aluksi tehtiin jokaiselle yksittäinen haastattelukierros, ja lopuksi oli siis yhteistä keskustelua.
En olisi itse kyllä sinua valinnut, jos olisin ollut rekrytoimassa. Iso muutos olisi ollut, jos olisit vaikka kysynyt mielipiteitä muilta tai huomioinut muita ryhmän jäseniä jollain muulla tavalla.
En edes ole kovin äänekäs mutta tuossa tilanteessa iski sellainen kilpailuvietti ja olinkin lopulta se joka puhui eniten :D Tuli melkein myötähäpeä niitä muita kohtaan.
Ryhmähaastattelussa käsittääkseni testataan nimenomaan RYHMÄSSÄ toimimisen taitoa, eli miten saa esim. sen hiljaisimman mukaan keskusteluun. Tarkoituksena ei ole huutaa eniten ja kiinnittää mölinällä haastattelijoiden huomiota, vaan toimia ryhmän hyväksi. En olisi palkannut suuna päänä vaahtoajaa, enkä tosin välttämättä niitä hiljaisia hissukoitakaan. Ehkä joutuivat valitsemaan huonoista parhaan?
toi oli noita ELanIT:n ryhmähaastatteluja, niin mä olin ekalla kierroksella mukana, ja sen jälkeen totesin että mulla ei ole mitään yhteistä tällaisen amatööripuljun ja sen muiden työnhakijoiden kanssa.
Mutta onneksi olkoon vain.
sain työpaikan citymarketin haastattelu
t.ap
sain työpaikan citymarketin haastattelu
t.ap
Juu sama ongelma ja täs väliä se yli 14 vuotta, hullua... Kattellaan miten menee, en tiedä muistanko tulla kertomaan tänne edes että miten meni, mutta haluaisin kertoa omia kokemuksiani. GBaP
ja mitä siellä tehtiin?