Minkä leikkiväisiä aikuisia?
Onko muita leikkiväisiä aikuisia, jotka ei ole lopettaneet leikkimistä oikeastaan koskaan?
Itse rakensin 17v "maailman upeimman" lumilinnan itselleni, ja leikin legoilla.
XBox/PS/jne pelaamista ei edes lasketa, sitä en ole lopettanut vieläkään.
Lasten leikkipaikoissa saatan riehaantua edelleen esim. hyppimään johonkin pomppulinnaan jossa on tarpeeksi korkeat painorajat.
Lasten kanssa muutenkin peuhaan.. Ja saatan edelleen innostua leikkimään legoilla, ja nyt on ihanaa, kun on sen ikäisiä lapsia, että voi häpeilemättä ostaa jotain superhienoja sarjoja ja leikkiä itsekin niillä. Ja on kiva rakennella lapsille jotain puumajoja ja leikkipihaa laitella, tein tota jo niin pienestä kuin vasara ja naulat pysyi kädessä. Tai jos tehdään maja sisälle, niin saatan istua siellä itsekin lasten kanssa, mies sitten ihmettelee, että kun koti on kuin sotatanner. Aku Ankoista en ole luopunut koskaan, ja nyt ilokseni myös toinen lapseni pitää niistä. Ja on kiva, kun lasten kanssa voi (nyt kouluiässä) pelata jo jotain sulkista, pingistä, jne, niin on itselleni pelikaveria, saati sitten uimahallien ja kylpylöiden liukumäet, ne ne vasta riemupaikkoja... ;)
Ikää 34, nainen.
Kommentit (2)
En suoranaisesti himoitse leikkiä leluilla, mutta liikunnalliset leikit ja testailut ja kokeilut ovat edelleen mulle tärkeitä. Tykkään urheilujutuissa olla mukana ja varmaan aika lapsellisestikin.
Esim.
- uimahallissa ja rannalla hypin laiturilta ja miehen selästä ja lasken vesilikumäkiä
- teen ja suunnittelen hiekkalinnoja
- legoilla tykkään rakentaa, jos lapset innostuvat myös (mutta vaan rakentaa, en halua leikkiä mitään "puhutus" tai tarinaleikkejä)
- jos saan jalkapallon, sählymailan tai muun välineen, alan välittömästi leikkiä ja pelata sillä. Ärsyttää luovuttaa vaikkapa sählymaila pois.
- pelaan palloa ym. mielellään pihalla lasten kanssa
- trampoliinissa hypin mielellään
- kiipeilen puihin
- keinun ja hypin keinusta
- pelaan lautapelejä ja saatan suuttuakin, jos häviän "epäreilusti"
- piirtelyleikkejä (esim jatkotehtävä) ja mustalaisen päiväkirjaa tykkään olla
- pistettä ja kirkonrottaa oon leikkinyt aina lapsesta aikuiseksi ja vieläkin
Ikää on 37 vuotta.
tältäkään mammalta ja toivottavasti se säilyy kaiken ikää, kuten äidillänikin.