Kuinka paljon olette laihtuneet Kiloklubin avulla?
Imetän mutta haluaisin laihduttaa. Pystyykö kiloklubin ohjelma laskemaan suositeltavan kalorimäärän imettäjälle vai pitäisikö minun pystyä laskemaan se itse?
Kommentit (3)
terveellisemmin. Eli olen jättänyt roskaruokien syönnin vähemmälle, lisännyt salaattien ja kasvisten syöntiä jne. Ei voi olla haittaa vauvallekaan vaan päinvastoin. Olen joskus vilkaissut kiloklubin ohjeita ja vaikuttaa todella järkevältä, pyritään välttämään ihmedieettejä ja minkään ruoka-aineen suhteen ei ole totaalikieltoja jopa suositelellaan kohtuullisiin herkutteluhetkiin. Eli ideana kai pysyvä elämänmuutos.
Syöt siis normaalin kulutuksesi mukaisesti (1800-2000 kcal)ja imetyksen tuoma kulutus laihduttaa sinua (300- 500 kcal). Minusta ainakin vaikuttaa järkevältä.
Imetys lisää kulutustasi 400-500kcal/vrk.
Mieti kuitenkin laihduttamista, sillä laihduttaessa rasvakudoksiin kertyneet rasvaliukiset metallit ja ympäristömyrkyt liukeneat suoraan äidinmaitoon ja siitä lapsesi rasvakudoksiin.
Mielestäni on ihmeellistä, että näistä rasvaliukoisista myrkyistä ollaan huolissaan, kun keskustellaan muista ravintoketjun huipulla olevista nisäkkäistä, kuten hylkeistä, mutta ihmisen kohdalla asiasta vaijetaan...