Karmeaa! Kuinka laiska voinkaan olla!
Tajusin justiin, että taaperon on korkea aika aloitella pottaharjoittelua kun täyttää 2v! Olen "unohtanut", tuntuu työläältä! Lapsen kiduttamista tämäkin kun en ole tullut alkaneeksi!
Kommentit (7)
Potta oli esillä, ja lopulta lapsi rupesi sitä käyttämään. Asiasta toki keskusteltiin ja houkuttelin lasta sinne välillä, mutta en mitään sulkeisia pitänyt. Niinhän tuo oppi yhden viikonlopun aikan kuivaksi. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähmmällä.
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähmmällä.
ole nähnyt vauvan pissattamista ja kakattamista minän työnä tai hulluutena. Vauva nauttii siitä, kun saa kakata pesuvatiin/pönttöön. Vähemmän pyykkiäkin tulee.
serkut asuvat ruotsissa. Heidän tarhassaan ei alle kolme vuotiaita laiteta potalle ollenkaan. Olin aika järkyttynyt kun kuulin tästä, mutta ovat kaikki kyllä oppineet kuivaksi melkein heti kun sitä on alettu yrittää. Ihan täyspäisiltä nuo lapset vaikuttavat, joten eipä siitä varmasti mitään suurempaa haittaa ole ollut.
mutta jotkut pienet oppii sen parin viikon aikana..
toisilla menee sit sinne 3v ikään
kukin tyylillään :)
hei ap, jätä suosiolla kesälle homma!
Mä olen niin jumalattoman onnellinen etten lukenut mitään Vauva- tai Perhelehtiä, kasvatusoppaita yms kun mun lapset oli pieniä. Kysyin neuvoja vanhemmilta ja kokeneemmilta (ja neuvolasta). Käytin myös järkeä. Ei tarvinnut stressata jos ei täytä milloin mitäkin suositusta tai normia. Vasta 2 v sitten tulin palstalle, kuopus oli silloin nelivuotias :D
Et ole kiduttanut lastasi. Hän oppii potalle tuossa tuokiossa, näin ennustan. :)
Ja kiva jos vauva nauttii pesuvatiin kakkaamisesta. Mun vauvalle näytti vaippa olevan ihan ok. Mutta lähinnä ajattelin niitä, jotaka otatvat vaipat pois ja valittavat sitten sitä, että matot, sohvat, lattiat on aina pisussa ja siivottavaa riittää. Se aihuttaa siis vaivaa. Mutta jokainen tyylillään.
se lapsi alkaa vasta olla siinä iässä, että alkaa oppia pottailua!
Kyllä se siitä, ei yhtään myöhäistä :)