Miksi kuulua ammattiliittoon?
Kun ei-jäsenet saavat ihan samat tessit hyödykseen. Lakon iskiessä voivat jäädä töihin kun vetoavat etteivät he kuulu liittoon jne. Aloin tässä ihan pohtia, että mikä "velvollisuus" mulla on maksella liiton jäsenmaksuja. Voisin olla vain kassan jäsen.
Kommentit (26)
kun mulle selkeni, että liitto tosiaan ajaa vain vakituisessa virassa olevien asiaa. Itse olin määräaikaisissa työsuhteissa 6 vuotta samalle työnantajalle, eikä mun tilanne ollut millään tavalla liiton intressissä, kun työnantaja katkaisi tuon 6 vuotta kestäneen katkeamattoman pätkätyösuhteen. Nostin sitten työttömyysrahoja 20 000 euroa ja sen jälkeen erosin liitosta. Takaisin voin liittyä sitten, kun myös nuo ns. epätyypilliset työsuhteet tulevat jollekin edunvalvontalistalle.
ajan saanut liiton apua vaikka en muuta ole tehnyt kuin määräaikaisuuksia. Joten en ymmärrä mikä liitto kuvailemallasi tavalla toimii.
- ilmainen matkavakuutus
- saa halvalla mökkejä vuokralle
- saa lainopillista apua tarvittaessa työhön liittyen
- ilmaisia koulutuksia, joihin ei muuten pääsisi
- ilmainen matkavakuutus
- saa halvalla mökkejä vuokralle
- saa lainopillista apua tarvittaessa työhön liittyen
- ilmaisia koulutuksia, joihin ei muuten pääsisi
kotivakuutus sisältää myös oikeudellisen avun ja neuvonnan ja myös työriitatapauksissa, ammattiliittojen koulutukset ovat ay-asioita liippaavia, itse pääsen ihan ilmaisiin koulutuksiin ja kuntoutuksiin joita työantaja järjestää tai kustantaa sekä liittoon kuuluville että kuulumattomille.
Eli jos noiden piti olla liittoon kuulumisen "bonuksia", niin kyllä ne hoituu ihan ilmankin.
Jos on kolme työsuhdetta peräkkäin, niin se katsotaan toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Hoitoalalla on ollut useita oikeudenkäyntejä asiasta ja nämä "irtisanotut" ovat saaneet hyvät korvakset ja lisäksi vakituisen työpaikan.
Itse en uskaltaisi olla kuulumatta liittoon. Ihmiset katsovat amerikkalaisia elokuvia ja miettivät voisko haastaa oikeuteen hoitovoirheestä.
Jos on kolme työsuhdetta peräkkäin, niin se katsotaan toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi. Hoitoalalla on ollut useita oikeudenkäyntejä asiasta ja nämä "irtisanotut" ovat saaneet hyvät korvakset ja lisäksi vakituisen työpaikan. Itse en uskaltaisi olla kuulumatta liittoon. Ihmiset katsovat amerikkalaisia elokuvia ja miettivät voisko haastaa oikeuteen hoitovoirheestä.
ketjuille: eli lomasijaisuus, projektituuraus, kesälomatuuraus jne. Näitä kun pistää pötköön niin siinä jo perustetta. Yrityksen keksivät kyllä hyvä ja vaihtelevia perusteita määräaikasuuksille.
Kysymykseni liittoon kuulumisen järkevyydestä oli lähinnä retorinen.
ap