Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut aäidit vaihatvat jatkuvasti (jopa tunnin välein) vauvalleen vaipan?

Vierailija
31.03.2011 |

Ei voi olla niin täynnä pissaa tai koko ajan olla kakka.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää vaipan tuhlausta!

Vierailija
2/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka tuli kerran päivässä ja muuten aika todella monta tuntia tosiaan ne vaipat pitää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aina pärjätty 4-6vaipalla vrk. No ehkä ihan vastasyntyneelle on vaihdettu useammin, ja yli 1-vuotiaalle sitten harvemmin, kun on ollut selkeät ajat jolloin pissii ja kakkaa.

Vierailija
4/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestovaipoista pitää vain pienet pissat ja osa vauvoista todella kakkaa sen parin tunnin välein vähintään. Ja ihan normaalia oli.

Vierailija
5/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että vauvalla on kuiva ja hyvä olo ja helppo liikkua. Vaikka vaippa ei tuntuisi pinnalta märältä, en halua vaipan olevan paksu. Käytän jonkin verran myös kestoja, mutta en ole löytänyt sellaista, joka olisi mielestäni oikeasti hyvä. Vaipanvaihto ei ole minusta vastenmielistä niin kuin ei mikään muukaan vauvanhoito.

Vierailija
6/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva hälyttää heti märästä vaipasta. Mutta oppii todennäköisesti kuivaksi ennen kertsivauvoja.

Vierailija
7/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joillakin äideillä on pakkomielle vaihtaa vaippa heti, kun vauvalla pääsee pienikin kakka sinne. Vaikka vauva olisi juuri syönyt ja nukkuu tyytyväisenä. Ja olen myös huomannut, että näille äideille on ihan turha asiasta sanoakaan. Pitkin yötä saattavat laahustaa hetken välein vaihtamassa vaippaa... ei ihme, jos väsyttää.

Vierailija
8/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä pintakuiviakin.

Vierailija
9/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan silloin kun on pissaa tai kakka, en jää odottelemaan että vaippa tulee täyteen. En kyllä ole koskaan huomannut (tai edes ajatellut) että vauva itkisi märkää vaippaa, tosin itkee muutenkin todella vähän!

Vierailija
10/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos menee samoilla kuin muut, niin olen vaihtanut vaippoja 11 vuotta elämästäni.

t: 2

Vierailija
11/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oli vaippa liian kauan :/ Ei auttanut vaikka vaihdettiin merkkiä yms.

Useasti kun vaihtoi vaipan, ei ihottumaa tullut.

Vierailija
12/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka jotkut äidit skitsoaa pissavaipoista. Kakkavaipat vaihdetaan ettei perse palaisi ja äidit skitsoaisi sitten siitä.

Omalla lapsellani en ole niin tarkka. Ainoastaan paskavaipat vaihdan nopeasti kun en halua, että lapseni perse punoittaisi.

Vierailija
13/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan.

Itse olen käyttänyt omiani puoli vuotiaasta pytyllä/potalla pari kertaa päivässä ja muutoin pissineet vaippaan. Tällä systeemillä vaippoja kulunut suunnilleen 3-4kpl/pv.

Toimii lapsella, jonka vessaviestit tunnistaa.Ei tietty kaikilla.

Silti 10 vaippaa päivässä yli 4kk ikäisellä vauvalla on hurja määrä.

Vierailija
14/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joillakin äideillä on pakkomielle vaihtaa vaippa heti, kun vauvalla pääsee pienikin kakka sinne. Vaikka vauva olisi juuri syönyt ja nukkuu tyytyväisenä. Ja olen myös huomannut, että näille äideille on ihan turha asiasta sanoakaan. Pitkin yötä saattavat laahustaa hetken välein vaihtamassa vaippaa... ei ihme, jos väsyttää.

Kerran olin vaihtamatta vauvalle vaippaa heti, kun kakkasi juuri nukahtaessaan. Sitten vasta olinkin väsynyt, kun lapsi sai kolibakteerin virtsateihin ja oltiin monta päivää sairaalassa ja monta viikkoa vatsa sekaisin antibiootista.

Vierailija
15/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tarpeen vaihtaa melkein joka pissan jälkeen. Vaikka olisi kertsivaippa. Mun esikoinen ei juuri kakkavaippaakaan moittinut, mutta tokalla on rintamaitokakkakin polttanut heti. Ei siis nukkunut koskaan kakka housussa, vastasyntyneenäkään.

Vierailija
16/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan.

Itse olen käyttänyt omiani puoli vuotiaasta pytyllä/potalla pari kertaa päivässä ja muutoin pissineet vaippaan. Tällä systeemillä vaippoja kulunut suunnilleen 3-4kpl/pv.

Toimii lapsella, jonka vessaviestit tunnistaa.Ei tietty kaikilla.

Silti 10 vaippaa päivässä yli 4kk ikäisellä vauvalla on hurja määrä.

Vierailija
17/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka jotkut äidit skitsoaa pissavaipoista. Kakkavaipat vaihdetaan ettei perse palaisi ja äidit skitsoaisi sitten siitä. Omalla lapsellani en ole niin tarkka. Ainoastaan paskavaipat vaihdan nopeasti kun en halua, että lapseni perse punoittaisi.

Vierailija
18/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaippa vaihdetaan kun se on likainen. Eli kun siinä on pissaa tai kakkaa. Ihan määrästä riipumatta. Koska jotkut haluaa lapsensa olevan puhtaissa vaipoissa ja vaatteissa. Minusta itsestään selvää. Minä ihmettelen niitä,jotka eivät viitsi pitää vauvaa puhtaana.

Ja se vaihtoväli riippuu ihan lapsesta- pikkuvauvalla voi hyvinkin mennä 12 vaippaa vuorokaudessa- isommalla vauvalla ja taaperolla vähemmän.

Yöllä vaihdetaan kakkavaipat aina, pissavaipat jos häiritsevät lasta / jos se ei muutenkaan nuku/ jos huomaan, olen itse hereillä ja tiedän, että lapsi ei siitä herää (eivät haittaa/herätä sitä sitten myöhemmin

Vierailija
19/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos hormoonihuuruinen esikoisen äiti vaihtaa sairaalassa liian usein vaippaa, mutta että vielä kotonakin, kun vauva jo isompi? Eikö ole mitään muuta tekemistä? Mäkin vaihdoin aina tosi nopeasti kakan jälkeen, koska tuli lähes aina niskasta muuten. Mutta pissaa en vahtisi kertakäyttövaipoilla, vaan vaihdan vaipan, kun on luontevaa. Aamulla, ennen päikkäreitä, kun ollaan menossa ulos jne.

Vierailija
20/61 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monta kiloa pitävät... valitkaa niitä -30kg asti, niin ei tarvii vaihtaa kun kerran viikossa...

No haloo, sitten kun makaatte vanhustenosastolla pissaisissa ja kakkaisissa vaipoissanne, tiedätte onko kivaa...

Minä neljän äitinä vaihdoin kyllä hyvin tiuhaan vaippaa vauvan hereillä ollessa, ja pissatin joka välissä. Pian oppivatkin kuiviksi. Ja tyytyväisiä vauvoja olivat. Nyt jo vaippaiän ohittaneita kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän