kuinka isoa lasta olette kuljettanut pyöränistuimessa?
Lapsi täyttää juuri 4v ja on varmaan noin 107 cm 19 kg.
Meillä ei aiemmin ole ollut istuinta käytössä, vaan vaikkapa rantaan (matkaa noin 7 km) on kävelty ja ollut rattaat mukana varsinkin paluumatkaa varten (vaihtoehtoisesti menty parilla julkisella, jotka kesällä kulkevat harvakseltaan). Reitti ei oikein ole sellainen, että lähtisin lapsen kanssa tämän omalla pyörällä ja taas ainakin takaisin tullessa matka olisi liian pitkä. 4-vuotiasta en myöskään istuttaisi rattaissa eli onnistuisikohan vielä pyörän istuimessa kuskaaminen?
Autoa ei ole käytettävissä...
Kommentit (10)
Oli n. 110 cm tuolloin, hyvin mahtui istuimeen.
ole välttämättä enää mukava istua. Plus että sulla on oltava hyvä kunto ;) Mutta jos tykkäätte, niin senkun meette.
Mä muistelen (!) että meidän pyöränistuimen painoraja on 15 kg,ja kokemuksesta tiedän että kun lapsi alkaa olla jo iso, pyöräilystä tulee aika haatavaa, jos lapsi yhtää liikkuu istuimessa.
Yks oikein kätevä laite on peräkärry pyörään. Siihen mahtuu rantatarvikkeetkin hyvin mukaan!
Lapsi tosin painaa vain 22 kg, on 116 cm pitkä ja 5-vuotias. Jaksan hyvin polkea 9 km töihin ja lapsen hoitopaikkaan (ne ovat vierekkäin) ja saman matkan takaisin. Lapsi mahtuu istuimeen hyvin.
Siitä varmaan voi muutaman kilon lipsua, mutta enempää en uskaltais.
Googleta "peräpyörä". Sellainen vois olla jatkossa teidän juttu. Meilläkään ei ole autoa, ja olen harkinnut sellaista tulevaksi kesäksi pitkille matkoille 5-vuotiaan kanssa.
Istui tarakalla sellaisessa Hamaxissa.
viime syksynä vielä Hamaxin kyydissä ollessaan 4,5 v. Nyt on 5 v ja 110 cm pitkä ja painaa vajaa 18 kg. Meinaan kyllä vielä tänä kesänäkin kuljettaa häntä pyörän kyydissä. Jaksaa kyllä itse polkea hyvin n. 5 km suuntaan, mutta joillakin matkoilla homma onnistuu paremmin, kun on mun kyydissä. Ne jalkaremmit ei enää kyllä viime vuonna mahtunut kenkien päästä kiinni, mutta luotan siihen, ettei tyttö saa tungettua jalkojaan pinnojen väliin, kun olen joka kerta sanonut, miten jalat pitää olla. Suurin ongelma on varmaan se, että miten jaksan nostaa tytön istuimen kyytiin.
Ehkäpä siis hankin nyt yhdeksi kesäksi istuimen, se ei niin kauheesti kustannakaan, jos ei sitten onnistu (lapsi ei pidä jalkojaan paikallaan tai en jaksa nostaa lasta istuimeen tms).
Ja sitten harjoitellaan tosissaan, että ensi vuonna onnistuisi pyöräily itsekseen, ettei tarvitse panostaa pariasataa peräpyörään (josta en ikinä ennen ollut kuullutkaan, onkohan sellainen muuten helppo irrottaa ja ottaa käyttöön aina tarvittaessa?)
ja anteeksi pitkät selitykset, mutta av:n tuntien vastaukset ovat liian usein "kävelköön" tai "miksei 4v pyöräile itse"