Pyyhkikää lastenne nenät ja suu!!
Toisesta aloituksesta tuli mieleen että vaikka mielestäni rumia lapsia ei ole, ehkä vain vähemmän kauniita niin miski yleensä niillä niin ei viehettävillä on yleensä viikon ruokalista vaatteilla, räkä kuivunut nenän alle ja suupielet täynnä jotain jäätelöä tms.
Hirveen näköistä lasten epäsiisteys! En KOSKAAN laittaisi lasta pihalle sen näköisenä.
Mikä siinä on ettei lasten puhtaudesta voi pitää huolta? Ja toivon todella vastauskia koska näitä "räkänokkia" näkee TODELLA paljon niin varmasti täällä on niidenkin äitejä...
Kommentit (15)
Ruuat kyllä pestään pois, mutta räkää on tullut nenästä viimeiset neljä viikkoa putkeen, niin ei vaan jaksa enää huitoa nenäliinan kanssa koko aikaa.
pyyhkisitkö omaa nenääsi jos se vuotaisi 4 viikkoa?
vai antaisitko rään valua ja sittten pyyhkiset paidan kulmaan?
He ovat minusta aidosti aika söpöjä. Ja toisekseen nuha on meillä jatkuvaa. Python suun ja kädet aina pöydästä noustessa, niistän nenän kun sieltä jotain turahtaa. Puuhun lapset puhtaaksi kun lähdemme kylääntai kaupungille, mutta en arkiolemuseen, päiväkotiin, ruokakauppaan tms. Kuiva liina ei tosiaan kuivaa likaa poistakaan. Lapseni eivät pidä kovasta hankaamisesta ja pesusta, useinnuhanenät on muutenkin kipeitä esim.iho arkana. Siksi en turhaan hinkkaile nenän alusia.
Osaavat kyllä itseksin, kun on opetettu. Jopa 1 v 9 kk tulee pyytämään paperia, kun nenä vuotaa ja osaa niistää. Ruokasutut pestään tai pyyhitään luonnollisesti syömisen jälkeen pois.
Et pyyhi lapsen suuta tai nenää ARKENA? Ei mikään ihme ettei lapsi pidä pesusta tai nenän pyyhkimisestä kun sitä ei tehdä.
Hirveetä kun ajattelee että miten se sun mielestä suloinen räkänokka on pian koulussa eikä halua sielläkään peseytyä tai pyyhkiä nenäänsä. Ymmärrätkö että jollei 7 vuoteen hoideta hygieniaa, siitä tulee myöhemmin aika vaikeeta?
Lapsesi on valitettavasti seuraava koulukiusattu, niin ikävää kuin se onkin. Ja muiden mielestä suttuinen lapsi on kammottava.
on kun jossain kaupassa tai kahvilassa yms. nuo räkänokat tulee viereen kiehnään.
Vanhemmat sitte maireasti hymyilee kun heidän pilttinsä on niin söpö.. yöks!
- kolmen äiti, jonka pennut ei oo kulkenu räkänokkina koskaan
joskus on käynyt niin että on ollut kiire johonkin ja en ole niin kauhean perusteellisesti ehtinyt pestä lapsen naamaa, varsinkin kun tuo puolitoistavuotias inhoaa naaman pyyhkimistä kostealla. Eli olen ihan julkisesti näyttäytynyt lapsen kanssa vaikka hänellä on jotain pientä tahraa saattanut naamassa vielä näkyä. Mua taas ärsyttää se kun lapsen isovanhemmat on pyyhkimässä lapsen naamaa joka ikisen suupalan jälkeen. Siis jos lapsi syö vaikka jogurttia niin pyyhkivät lapsen naaman joka lusikallisen jälkeen ja lasta se selvästi häiritsee. Kyllä mun mielestä riittää, että ruokailun päätteeksi pesee sen nassun.
Ruuat kyllä pestään pois, mutta räkää on tullut nenästä viimeiset neljä viikkoa putkeen, niin ei vaan jaksa enää huitoa nenäliinan kanssa koko aikaa.
pyyhkisitkö omaa nenääsi jos se vuotaisi 4 viikkoa?
vai antaisitko rään valua ja sittten pyyhkiset paidan kulmaan?
En yleensä pyyhi paitaan, vaan laitan tulpat nenään...
T. räkänokkien äiti
Itsekin joskus katoin kun 2-vllä oli bussissa kauhee paksu kerros kuivunutta räkää sierainten alla....voi reppanaa, eikö tuo äiti nyt pese lapsen naamaa?!! Itse aina siistin lasta joka välissä, varsinkin ihmisten ilmoille lähdettäessä.
nyt kun itsellä on flunssainen 2v., niin tajuan että se räkä vaatii lämpivän veden irrotakseen, pitää oikein liottaa että se irtoaa, ihan ällöä, mutta ei sitä vaan ehdi joka välissä niistää ja pyyhkiä kostealla. Ja aamulla kiiressä ei välttämättä vaan muista puyhkiä puuronjämiä suupielstä, kun on hoitoon lähtö.
Että semmoista, äideillä voi olla kiire, tai ehkä joku ei vaan välitä. Mut olen kuitenkin samaa mieltä että vähän pitäis katsoa ettei räkä valu tai ruokalista näy rinnuksilla, oli sitten kyse itsestä tai lapsesta!
ja vaatteista missä on menty tänään. Meillä lapset itse pesee itsensä, yleensä tuolla hangessa näin talvisaikaan ja risuilla ronkkivat toisiltaan snörkkejä nenästä.
sen sieraimiin kuivuneen rään jo haittavaan hengittämistäkin!
minulla on aina kaupungilla tms käsilaukussa lasten kosteuspyyhkeitä mukana jolla pyyhin likoja pois, jollei vesipistettä ole lähellä.
Muakin ällöttää ja sitten vielä vanhemmat ottaa valokuvia näistä "ihanista" suttusuista. Yäk!
Muakin ällöttää ja sitten vielä vanhemmat ottaa valokuvia näistä "ihanista" suttusuista. Yäk!
kaameita facebookissa ne valokuvat jossa joku kullanmuru syö ite ekaa kertaa naama täynnä jotain sosetta! YÖk! kenen mielestä se on söpöä??
Ja meillä 2v tulee sanomaan "nenä" kun on räkää tai hakee paperia ja pyyhkii ite!! Opettakaa lapsianne!!
Muakin ällöttää kun ei voida pyyhkiä, ei voi sanoo ettei ehi. Ei siinä kauaa mee!! Ällöttää ku hakee lapsen hoidosta ja koko päivän räät tursuu nenästä.