Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko lastenhoitajalle olisi sopiva palkka,kotiin siis?

Vierailija
31.03.2011 |

Minulla on 2,5v lapsi ja mietin mahdollisuutta ottaa lapselle hoitajaa kotiin. Saako siihen jotain tukea ja paljon omasta pussista maksaa. Ruuan saa tietysti meillä syödä välipaloineen jne. Joku opiskelija tms työtön kävisi ja pimeenä ottasin :D

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat kotona, nuorin on 2-vuotias. Tehdään mieheni kanssa vuorotyötä, niin viikollakin on vapaata, ja usein vuorot menevät limittäin. Kunnallista hoitopaikkaa ei oltais mitenkään järkevästi saatu järjestettyä (lähin vapaa vuorohoitopaikka on n.30km päässä), ja vanhimman (eskarilaisen) hoitoa ei oltais mitenkään saatu järjestettyä, niin päätettiin jättää hakematta koko hoitopaikkaa. Silloin kun tarvitaan hoitoa mummo tai naapuri katsoo, ja satunnaisesti ollaan käytetty MLL:n lastenhoitajaa. Saadaan kodinhoidontukea, kun lapset eivät ole kunnallisessa hoitopaikassa. MLL:n lastenhoitajan kuitit ollaan säästetty, kun niistä saa kotitalousvähennyksen.

Vierailija
2/32 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko palkata hoitajan kolmeksi illaksi viikossa vaikka päivisin lapset kunnallisessa hoidossa niin että kela maksaa hoitajalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8€ tunti suoraan käteen veloitan itse. 

Vierailija
4/32 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. meillä kotona hoitaja ja tulee halvemmaksi kuin pk-hoito kolmelle!!! Bonuksena, että kuljetuksia ei tarvi hoitaa, hoitaja tekee päivällisenkin valmiiksi. En kyllä vaihtaisi tätä tavalliseen hoitopaikkaan.

Tukea saadaan niin paljon, että kattaa koko hoitajan palkan (1450 e, työtunteja 30 h/vko). itselle jää maksettavaksi työnantajamaksut (n.25%).

Vierailija
5/32 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen hoidosta (tosin siten vähän eri asia jos ovat esim. itsestään huolehtivia koululaisia tms). Mielestäni olisi kohtuullisen kuuloinen yhden lapsen hoidosta mutta ei kyllä kolmen. Tosin olen itse ollut au pairina paljon pienemmällä korvauksella mutta siellä en ollutkaan rahantienausmielessä.

Vierailija
6/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotoimistosta voisit tiedustella tätä tukea

Vierailija
7/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistathan, että jos hoitaja sairastuu tai jättää joku päivä tulematta, sä et voi sille mitään. Sinuna maksaisin verollisena, tällöin sopiva korvaus ilman työmatkakuluja tms. olisi 1300-1500e kuussa.

Vierailija
8/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja sähän saat kotihoidon tukea ja yksityisen hoidon tukea (?), kun palkkaat kotiin hoitajan. Myös kotitalousvähennys saattaa olla mahdollinen?

Vierailija
9/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin epäilen, että saisit mitään tukia. Kelan sivuilla on nämä tukijutut selitetty. MLL:n lastenhoitajien palkka on 8,50e/tunti.

Vierailija
10/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun kotihoidontuki loppuu.

Meillä hoitaja kotona, palkka 1400€/kk plus bussikortti (126€), sen päälle tulee työnantajamaksut 25% (n 350€/kk meillä).

Kelan ja kaupungin tukea tulee 1000€ kun lapsia on 2 ja hoitaja on kaupungin hyväksymä eli lastenhoitoon kelpaava. Meille tämä kustantaa 750€/kk plus toisen lapsen yksityisen kerhon maksu (200€/kk).

Hoitaja saa siis myös syödä päivisin meillä ja hänellä on palkalliset lomat 5 vk/vuosi. Työaika 8h/pv.

Vierailija
11/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat pimeänä ja haluat tukea?

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19961128

Lastenhoitajan minimi/alkupalkka on KVTES:n mukaan 1765 euroa/kuukaudessa. Tällöin työntekijältä edellytetään alan ammatillista tutkintoa.

Vierailija
12/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin epäilen, että saisit mitään tukia. Kelan sivuilla on nämä tukijutut selitetty. MLL:n lastenhoitajien palkka on 8,50e/tunti.

mutta minulle saa ainakin maksaa tuonkin!:D

t.hoitaja

Vierailija
13/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haluat maksaa pimeänä "omasta pussista", mutta kyselet tukien (joita et tule saamaan) perään. omasta kukkarostako olit ajatellut kaivaa sen 1500e, mikä on alin kohtuupalkka tuosta työstä? parempi varmaan että kiikutat tenavasi kunnan päiväkotiin, niin ei tarvitse leikkiä työnantajaa.

Vierailija
14/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun kotihoidontuki loppuu. Meillä hoitaja kotona, palkka 1400€/kk plus bussikortti (126€), sen päälle tulee työnantajamaksut 25% (n 350€/kk meillä). Kelan ja kaupungin tukea tulee 1000€ kun lapsia on 2 ja hoitaja on kaupungin hyväksymä eli lastenhoitoon kelpaava. Meille tämä kustantaa 750€/kk plus toisen lapsen yksityisen kerhon maksu (200€/kk). Hoitaja saa siis myös syödä päivisin meillä ja hänellä on palkalliset lomat 5 vk/vuosi. Työaika 8h/pv.

jos vanhempi on töissä. sillä pimeästi kun palkkaa hoitajan, niin lapsen kanssahan ei ole kotona ketään, joten kotihoidontukeakaan ei saa.

Vierailija
15/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiseklijaa on varmasti vaikea löytää kokopäivä työhön.

Itse voisin lähteä 1500€/kk jos työtunteja olisi 40/vko. Olen siis lastenhoitaja. Päiväkodissahan palkkani on n.2000€.

Pimeänä en lähtisi ollenkaan.

Vierailija
16/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun kotihoidontuki loppuu. Meillä hoitaja kotona, palkka 1400€/kk plus bussikortti (126€), sen päälle tulee työnantajamaksut 25% (n 350€/kk meillä). Kelan ja kaupungin tukea tulee 1000€ kun lapsia on 2 ja hoitaja on kaupungin hyväksymä eli lastenhoitoon kelpaava. Meille tämä kustantaa 750€/kk plus toisen lapsen yksityisen kerhon maksu (200€/kk). Hoitaja saa siis myös syödä päivisin meillä ja hänellä on palkalliset lomat 5 vk/vuosi. Työaika 8h/pv.

jos vanhempi on töissä. sillä pimeästi kun palkkaa hoitajan, niin lapsen kanssahan ei ole kotona ketään, joten kotihoidontukeakaan ei saa.

Vierailija
17/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kotihoidontuki tulee kaikille alle 3v. jotka eibät ole kunnallisessa päivähoidossa.

Vierailija
18/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin lähteä 1500€/kk jos työtunteja olisi 40/vko. Olen siis lastenhoitaja. Päiväkodissahan palkkani on n.2000€.

Maksaisin ilomielien tuon palkan lastenhoitajan koulutuksen ja kokemuksen omaavalle.

Vierailija
19/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi suuri helpotus, jos saisi hoitajan kotiin. Ei tarvitsisi niitä aamurumbia hoitoon viemisen kanssa. Ymmärrän myös tuon 1500euron palkan, sillä täytyyhän hoitajan saada käypä palkka työstä. Sitä en sitten ymmärräkään kuinka jollakin on varaa maksaa tuo 1500 palkastaan! Siispä kiikutankin lapset kiltisti kunnalliseen päivähoitoon ja uneksin lottovoitosta ;).

Vierailija
20/32 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin ilomielien tuon palkan lastenhoitajan koulutuksen ja kokemuksen omaavalle.