Voisinko olla ystäväsi?
Olen 44v (48kg/159cm), 5 lapsen äiti ja vaimo. Ammattitutkintoja minulla ei ole mutta vakituinen työ kyllä.
Meillä on 3 koiraa ja asumme omakotitalossa, josta on vielä 100.000e velkaa.
Varsinaisesti en harrasta liikuntaa mutta tykkään lasketella ja rullaluistella.
Leivon ja laitan ruokaa mielelläni ja kutsun kavereita usein kylään. Meille voi tulla myös ihan ohikulkumatkalla.
Millaisen käsityksen saat minusta?
Kommentit (47)
eikä siitä oppiiko lapset ajattelemaan tai ottamaan kantaa. minä voisin kyllä olla ap:n kaveri. tykkään myös lukea risto räppääjää.
3. Rakastan älyllisiä väittelyitä älykkäiden ja sivistyneiden ihmisten kanssa
4. Heittosi on moukkamainen ja sivistymätön sekä suppea
5. Tulen surulliseksi ihmisistä joilla ei ole yleissivistystä, koska sen maailma on niin epäoikeudenmukainen paikka, kun ihmiset eivät tiedä eivätkä välitä.
6. Meillä on täysin eri arvot. Haluan lapseni oppivan ajattelemaan, ottamaan kantaa ja olemaan kiinnostuneita maailmasta.
Millaisiahan nämä omat heittosi mielestäsi ovat?
Vaikka omaankin akateemisen koulutuksen, niin kotioloissa juttelen mieluimmin ihan tavallisista asioista: lapsista, asumisesta, säästä yms. Ja vierastan ihmisiä, jotka ajattelevat kaikesta jotenkin kriittisesti ja liian monimutkaisesti.
T. ei-ap
"Libyasta sen verran, että kaikki sekopäät saisi hävittää maankamaralta."
1. Asia ei ratkea tuolla
2. Dilemma on monimuotoisempi
5. Tulen surulliseksi ihmisistä joilla ei ole yleissivistystä, koska sen maailma on niin epäoikeudenmukainen paikka, kun ihmiset eivät tiedä eivätkä välitä.
6. Meillä on täysin eri arvot. Haluan lapseni oppivan ajattelemaan, ottamaan kantaa ja olemaan kiinnostuneita maailmasta.
osaat kertoa numerosi, mutta mitään asiaa tai arvoja tai sielukkuutta tai särmää tai henkisyyttä tai oikeastaan mitään mielenkiintoista en sinusta löydä.
Enkä ole varma jaksaisinko yrittää keskustella kanssasi kun 8 oliota häiritsee vähän väliä ja tarvitsee huomiotasi.
en minäkään halua yötä päivää puhua politiikkaa, eikä minulla ole akateemista koulutustakaan, mutta säikähdän junteista, enkä jaksa olla heidän kanssaan tekemisistä.
Osaan keskustella ihan mistä vain, mutta sivistymättömyyttä minun on vaikea sietää. Olen itse kasvanut matkustaen ympäri maailmaa ja keskustellen maailmanpoliitasta. Masennun sivistymättömyydestä...
Jos Libyaan tulee valtatyhjiö, maa voi jakautua eri heimojohtajien alueisiin tai vallasta voi tulla pitkä ja katkera tappelu. Se voisi pahimmassa tapauksessa tarkoittaa jopa sisällissotaa.
Jokainen ihminen joka suhtautuu kokonaisten kansakuntien kärsimykseen noin ylimielisesti ja välinpitämättömästi on täydellinen juntti!
Ap, mikä on puoluekantasi? Millä perusteella äänestät heitä?
23
Jokainen ihminen joka suhtautuu kokonaisten kansakuntien kärsimykseen noin ylimielisesti ja välinpitämättömästi on täydellinen juntti!
Ap, mikä on puoluekantasi? Millä perusteella äänestät heitä?
23
Mikäs on 23:n oma puoluekanta ja millä perusteella?
Ylipäätään: millainen sivistynyt ja älykäs ihminen kehuskelee omalla suvaitsevaisuudellaan, avarakatseisuudellaan ja maailmannaiseudellaan ja haukkuu samaan hengenvetoon muita täydellisiksi junteiksi?
Jokainen ihminen joka suhtautuu kokonaisten kansakuntien kärsimykseen noin ylimielisesti ja välinpitämättömästi on täydellinen juntti! Ap, mikä on puoluekantasi? Millä perusteella äänestät heitä? 23
Mikäs on 23:n oma puoluekanta ja millä perusteella? Ylipäätään: millainen sivistynyt ja älykäs ihminen kehuskelee omalla suvaitsevaisuudellaan, avarakatseisuudellaan ja maailmannaiseudellaan ja haukkuu samaan hengenvetoon muita täydellisiksi junteiksi?
Vaikka omaankin akateemisen koulutuksen, niin kotioloissa juttelen mieluimmin ihan tavallisista asioista: lapsista, asumisesta, säästä yms. Ja vierastan ihmisiä, jotka ajattelevat kaikesta jotenkin kriittisesti ja liian monimutkaisesti.
T. ei-ap
Nimenomaan, olet aivan oikeassa. Malliesimerkki siitä, miten akateeminen koulutus ei takaa älykkyyttä tai sivistyneisyyttä.
suvaitsevaisuudellaan
En ole suvaisevainen. Olen sitä mieltä, että jos suomessa kaikki oppivat lukemaan, on typerää olla käyttämättä sitä taitoa ihmiskunnanhyväksi.
avarakatseisuudellaan
Kun puhutaan sivistymättömistä länsimaalaisista, en todellakaan ole avarakatseinen. Voin sietää typeryyttä, mutta se ei kiinnosta minua pätkääkään.
maailmannaiseudellaan
Sen voi hankkia matkustamalla. Ei se ole luonteenpiirre.
23, joka oikeasti ei jaksa kauheasti seurustella tylsien tai sivistymättömien kanssa. Se ei ole älyllisesti stimuloivaa...
http://jukkarelander.puheenvuoro.uusisuomi.fi/66759-uskonto-ja-politiik…
"Tämän päivän hyljeksittyjä ovat köyhät, heikot, olemuksensa takia kiusatut homot ja sotaa pakenevat maahanmuuttajat. On irvokasta ja vastenmielistä, että eniten uskontoa politiikkaan sotkevat puolueet ovat ottaneet juuri nämä ryhmät maalitauluikseen voidakseen kiusata heitä lisää."
- Jukka
On surullista myös, että eipä se suurinta osaa tunnu hetkauttavan.
-23
ystävyydelle varmaankaa olisi mitään esteitä voisit hyvinki olla ja jatkohan riippuu miten synkkaa
Onko täällä yhtään sivistynyttä?? :)
vaikka ollaankin samaa ikäluokkaa.
pituus ja paino, niin et varmaankaan pitäisi minusta ylipainoisesta? Mutta minullakin on useampi lapsi ja koira ja asun omakotitalossa. Minulla on tiedekorkeakoulututkinto ja olen töissä myös. Jos se ei haittaa sinua, voisimme olla kaverit.
Mitä mieltä olet:
Taaperoimetyksestä?
>Facebookista?
Teema astioista?
Unikkokuosista?
Seiskapäivää lehdestä?
Tulevista vaaleista?
Verotuskeskustelusta?
Israelin tilanteesta?
Vahakangaspöytäliinoista?
Virikehoidosta?
"Tämän päivän hyljeksittyjä ovat köyhät, heikot, olemuksensa takia kiusatut homot ja sotaa pakenevat maahanmuuttajat. On irvokasta ja vastenmielistä, että eniten uskontoa politiikkaan sotkevat puolueet ovat ottaneet juuri nämä ryhmät maalitauluikseen voidakseen kiusata heitä lisää."
- JukkaOn surullista myös, että eipä se suurinta osaa tunnu hetkauttavan.
-23
Mitenkäs se oma kantasi työttömiin ja sossun asiakkaisiin?
23, joka oikeasti ei jaksa kauheasti seurustella tylsien tai sivistymättömien kanssa. Se ei ole älyllisesti stimuloivaa...
täydellisten junttien kanssa? Mitä se kertoo omasta sivistystasostasi ja älyllisyydestäsi? Eikö sinulla ole sivistyneistöön kuuluvia ystäviä, jotka stimuloisivat sinua älyllisesti?
jos sattumalta asuisit tässä lähellä, en ole niin tarkka ystävien iästä. Voi olla, että sinulla tekisi tiukempaa hyväksya minua ystäväksesi!
"Libyasta sen verran, että kaikki sekopäät saisi hävittää maankamaralta."
1. Asia ei ratkea tuolla
2. Dilemma on monimuotoisempi