Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana, mutta oireettomuus stressaa!!

Vierailija
31.03.2011 |

Olen raskaana viikolla 8 ja missään vaiheessa ei mitään oikein kunnon raskausoireita ole ollut. Vähän stressaa tämä oireettomuus kun edellinenkin raskauteni päättyi keskenmenoon, joka todettiin vasta ultrassa viikolla 11+6. Sikiö oli kuitenkin kuollut jo muutamia viikkoja aikaisemmin. Tuosta meni reilut puolivuotta uutta raskautta yrittäessä ja nyt tosiaan olen raskaana, mutta oireita ei tälläkään kertaa ole. Onko muita, joilla minimaalisista oireista huolimatta kaikki olisi mennyt hyvin? Normaalia väsyneempi kyllä olen ja tavallista isompi nälkä on, mutta muuten olo on ihan täysin normaali.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyneempi ja nälkä on tavallista isompi, niin sittenhän sulla on raskausoireita!

Vierailija
2/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakaan ei kahdesta nuorimmasta lapsestani ollut minkäänlaisia alkuraskausoireita, mutta hyvin kaikki silti meni. Luota siihen, että kaikki on hyvin, jos muuta ei voida todistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään kertaa ole ollut mitään erityisiä raskausoireita. Aluksi olin vähän väsynyt ja seuraava "oire" olikin sitten vauvan liikkeet rv 15 lähtien. Loppuraskaudesta närästys. Siinäpä ne.

Oletko käynyt ultrassa hakemassa mielenrauhan?

Yritä nauttia ja ole iloinen oireettomuudestasi, tulet vielä olemaan siitä kiitollinen :-)

Vierailija
4/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään kertaa ole ollut mitään erityisiä raskausoireita. Aluksi olin vähän väsynyt ja seuraava "oire" olikin sitten vauvan liikkeet rv 15 lähtien. Loppuraskaudesta närästys. Siinäpä ne.

Oletko käynyt ultrassa hakemassa mielenrauhan?

Yritä nauttia ja ole iloinen oireettomuudestasi, tulet vielä olemaan siitä kiitollinen :-)

Lisäksi mulle tuli alkuaikoina yleisesti etovaolo hajuista, mut ei oksentelua tms. Pissahätä on ollut alusta saakka ja on edelleen tihentynyt. Minä tunsin liikkeet vasta rv 19 ja silloinkin YKSITTÄISEN liikkeen iltakahvilla, kun "vanhat naiset" olivat kertoneet, että alkuun liikkeet ovat kuin hipaisuja tai ilmakuplan kulkemista. Mutta loppua kohden oireita tulee varmasti, olen huomannut: yleisesti kömpelö olo, närästys, vatsalaukku täyttyy mandariinista, häpy- ja ristiliitokset kipeät, peräpukamat, alaraajat kipeät, yleinen väsymys lisääntyy (välillä kävi poissa), fyysisen rasituksen aiheuttama väsymys lisääntyy, ennakoivat supistukset jne. Tällaisia oireita mulla poikavauvasta, joka syntyy päivänä minä hyvänsä ja tämä on minun eka raskaus. Käy ultrassa, jos olet kovin huolissaan, mutta jos kaikki ok, niin yritä nauttia olostasi. Itselläkin oli välillä olo alkuun ja toisinaan vieläkin, että onhan kaikki ok, kun vauva hiljainen tms. Mutta älä ota doppleria kotiin, jos et ole sh, ft, kätilö tms. ammatiltasi, koska sillä kuuluu liian helposti äidin sydänäänet ja mitä se sitten tekee sinulle, jos luulet kuulleesi vauvasi sydänäänet ja ne ovatkin olleet sinun ääniä ja vauva on menehtynyt aikaisemmin. Siksi kehotan ultralle, vaikka joka viikko.

Vierailija
5/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä varata alkuraskauden ultraan aika. Ihan oman mielenrauhan takia. Olisi niin paljon helpompi uskoa ja luottaa tähän raskauteen jos olisi aivan selkeitä oireita kuten pahoinvointia.

Vierailija
6/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo onnellinen ettei tarvi maata 4kk vessanpöntössä 24h!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän