Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemusta kihomadoista??

Vierailija
30.03.2011 |

Epäillään, että lapsella olisi kihomatoja. Parina iltana valittanut kovaa kutinaa pepussa. Mitään ei ole nähty, vaikka eilen syynättiin, kun tuli sängystä valittamaan kutinaa. Toisen kerran tarkastettiin vielä, kun lapsi oli jo umpiunessa.

Näkyykö matoja yleensä, vai voiko olla kutinaa ja matoja, vaikkei mitään näkyisikään?

Oletteko päässeet niistä helposti eroon? Minkälaisen siivousrumban olette pitäneet?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli streptokokki pepussa. Silloin saattaa jossain vaiheessa tulla ihottumaa, muttei välttämättä. Selviää näytteellä.

Vierailija
2/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on matoja, niin pitäisi näkyä ulosteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa lääkitys on otettu pelkällä kutinalla ja oireet ovat kadonneet eli tod näk oli kihomaoja.

Kaikki lakanat, pyyhkeet ja pyjamat pesuun. Eikä lapsia apuun vaan lakanoita ym ei saisi kauheasti pöllytellä. Peitot ulos jos mahdollista tai saunaan. Viimeksi en kyllä tehnyt kumpaakaan, pelkästään imuroin kaikki petivaatteet kunnolla.

Pese ovenkahvat, valokatkaisijat, hanat, vessanpytyn nuppi kunnolla. Minä käytin tolu-liuosta. Imuroi, pyyhi pintoja kostealla.

Sängyssä olleet pehmot karanteeniin tai pesuun. Minä laitoin muovipussissa pakastimeen noin vuorokaudeksi, sen jälkeen imurointi. Iso kasa pehmoja oli muovipussissa karanteenissa viikkoja, imurointi ennen kuin annoin takaisin.

Eli aika perusteellisen siivouksen joutuu tekemään.

Vierailija
4/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on matoja, niin pitäisi näkyä ulosteessa.

HARVOIN näkyy ulosteessa. Yleensä jos näkyy, matoja on jo tosi paljon.

Vierailija
5/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kihomatokutina on ollut kovaa, lapsi pyörii ja hyörii sängyssä eikä saa unta millään. Kysyttäessä tuntuuko, että joku luikertelee pepussa, lapsi on vastannut joo. En tiedä, miltä oikeasti kihomadot lapsella tuntuvat, mutta aina olemme kihomatokuurin ottaneet, kun lapsella ovat nämä oireet olleet, yht 3-4 kertaa. Ja tietysti koko perhe on sen lääkkeen syönyt.

Akuuttiin kutinaan on meillä auttanut pyllykylpy eli vatiin vettä ja lapsi sinne istumaan.

Parina iltana valittanut kovaa kutinaa pepussa. Mitään ei ole nähty, vaikka eilen syynättiin, kun tuli sängystä valittamaan kutinaa.

Vierailija
6/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla ei riittänyt vaikka otettiin pyrvinit kahdesti vaan jouduttiin ottamaan vielä uudestaankin. Toisella kerralla riitti sitten yhdet kerrat. Eli ensin otettiin lääkkeet koko perhe. Seuraavana päivänä vaihdettiin petivaatteet, imuroitiin sängyt, pakastettiin pehmolelut ja desinfiotiin vessat. Ja muutenkin siivottiin koko talo. Sen jälkeen joka päivä imurointi, pölyjen pyyhdintä ja vessan pesu. Ja käsiä pestiin niin paljon että iho lähti. Viikon päästä vaihdettiin taas peti vaatteet ja pakastettiin pehmolelut. Ja kaikki vaatteet laitettiin joka ilta pyykkiin, eikä pyyhkeitä käytetty kuin kerran. Ja sitten vielä viikonpäästä otettiin ne pyrvinit ja vaihdettiin petivaatteet ja pakastiin... Ja jonkun aikaa vielä jatkui jokapäiväinen siivous, pikkuhiljaa uskalsin sitten rauhoittua. Meni ehkä vähän yli:) Mutta päästiinpä eroon.

Ekalla kerralla näin matoja kakassa, mutta toisella kerralla oli pelkkä kutina.

Vierailija
7/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kyllä apteekista hakemassa lääkettä eli voisin antaa jo nyt.

Meitä on 5 henkinen perhe eli mielelläni en tartuttaisi koko porukkaa. Kyseinen lapsi käyttää vaippaa öisin. Hänen yöpuvun, lakanat, peiton, tyynyn ja unikaverit pesin tänään. Imuroin kämpän ja pyyhin ovenkahvat ja vesihanat.

Onko lääkkeestä mitään haittaa, jos annan "varmuuden vuoksi"? Otetaanko koko perhe heti tänään?

ap

Vierailija
8/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mitään haittaakaan ole, joten antaisin. Muista pitää kaikkien kynnet lyhyinä, ja kynsien pesu myös harjalla. Muistuta lapsia,jos vähän isompia, että ei sormia suuhun.

Vierailija
9/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut, että kihomadot voivat olla joillakin oireettomina. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta silloin se on hankalaa. Voi olla myös kutinan lisäksi vatsakipua, kipristelyä.

Vierailija
10/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodut tekemään saman homman n. vuorokauden kuluttua lääkkeenotosta. Ja koko perhe pitää lääkitä. Voi olla joillain myös oireettomana. Ja kahden viikon päästä täytyy myös lääkitä koko perhe.

T:jolla siivous meni ehkä vähän yli

Vierailija
11/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin, että jos katsotaan vielä tämä ilta. Tuon siivouksen voin tehdä vaikka joka ilta, ei ollut iso vaiva. Ja koska lapsi on yökastelija, lakanoita vaihdetaan muutenkin usein.

ap

Juodut tekemään saman homman n. vuorokauden kuluttua lääkkeenotosta. Ja koko perhe pitää lääkitä. Voi olla joillain myös oireettomana. Ja kahden viikon päästä täytyy myös lääkitä koko perhe.

T:jolla siivous meni ehkä vähän yli

Vierailija
12/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ottaisitte lääkkeen heti. Itse ainakin halusin heti saada sen hoidettua, lapset tuskaa oli ikävä katsoa.

Vierailija
13/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei turhaan viitsisi syödä lääkkeitä. Lapsi meni jo nukkumaan, mutta jos kutina alkaa taas, niin annan lääkkeen. Niin, eilen laitettiin kortisonia ja se lopetti kutinan ja lapsi sai nukkua.

ap

vaikka ottaisitte lääkkeen heti. Itse ainakin halusin heti saada sen hoidettua, lapset tuskaa oli ikävä katsoa.

Vierailija
14/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viitsiikö ottaa turhaan. Aika vaikea niitä tuntuu olevan todeta. Yksi keino josta olen kuullut, on että laitetaan teippi pyllynsuulle yöllä, niin madot voi jäädä siihen. En kyllä itse kokeillut. Taskulampulla voi myös yrittää katsoa.

Vierailija
15/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli valittamaan kutinaa. Oli yrittänyt nukkua toista tuntia, mutta kutisi kovasti. Kun mitään ei näkynyt, laitettiin kortisonirasvaa, jonka jälkeen nukahti nopeasti. Kun lapsi nukkui, käytiin vielä syynäämässä peppu taskulampulla, eikä näkynyt mitään. Tosin silloin oli sitä rasvaa pepussa eli siksikin voi olla, ettei näkynyt.

ap

että viitsiikö ottaa turhaan. Aika vaikea niitä tuntuu olevan todeta. Yksi keino josta olen kuullut, on että laitetaan teippi pyllynsuulle yöllä, niin madot voi jäädä siihen. En kyllä itse kokeillut. Taskulampulla voi myös yrittää katsoa.

Vierailija
16/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat jo aiheuttaa kutinaa, ja niitä ei paljaalla silmällä näe. parempi antaa lääkitys nyt, ennen kuin munat kehittyvät madoiki jotka lisääntyvät hirmuvauhtia

Vierailija
17/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä viittaa suuresti just kihomatoihin. Meilläkin tosin rasvaaminen ja huuhtelu toi aina hetken avun. Kun en meinannut millään uskoa että niitä olis näin keskellä talvea ja vielä juoluloman jälkeen.

Vierailija
18/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ilmeisesti kutittanut. Menen kohta tarkastamaan nukkuvan lapsen pepun vielä. En viitsisi oman hysteerisyyteni takia lääkitä aivan turhaan. Annan kyllä heti lääkettä, jos kutinaa vielä ilmenee.

ap

Vierailija
19/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa tulee helposti hysteeriseksi jos liikaa ajattelee. On hyvä muistaa että mitenkään vaarallisiahan ne ei ole.

Vierailija
20/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se kutina voi olla niistä munista(se "tahma"mikä liimaa ne iholle kutittaa)eikä matoja sitten enää näy välttämättä. Meillä meni niin että eka yhtenä iltana lapsi valitti kutinaa. Toisena ei. Ja sitten kolmantena iltana taas jolloin mun hälytyskellot soi ja kun taskulampulla kurkkasin niin näkyi luikero peräaukolla. Meillä syötiin 2 pyrvin kuuria mutta ei se riittänyt ja siivottiin hulluna. Vermoxilla lähtivät lopulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä