Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa. Penskat ois koko ajan naapurissa eivätkä usko mitään!

Vierailija
15.04.2011 |

4- ja 6-vuotiaat tytöt kyseessä. Naapurissa on heitä pienempi pikkupoika, jonka pihaan lapseni ovat vallan väkisin menossa.

Ongelma on se, etten voi mennä naapurin pihaan vahtimaan ja sen perheen isä ei vahdi lapsia yhtään. Eivät päästä poikaa pihasta pois (ymmärrettävää).

Suhtautuisin varmaan eri tavalla jos olisi samanikäistä tyttöseuraa, eli koittaisin järjestää asian jotenkin. Mutta tuo pikkupoikien riehuminen ei oikein iske.

Niin pienet pihat että näkee heti jos ulos menee. Ja pikkupoika on heti huutamassa että tulkaa tänne. Just. Meidän lapset ei ole yhtään luotettavia. Voivat ilman valvontaa saada päähänsä mitä vaan tai lähtevät jonnekin.

Kiva kevät, mutta nämä lieveilmiöt ei oikein kiinnosta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan menevät sinnekin vaikka väkisin toisten pihoille. Heti kun selän kääntää, unohtuu kaikki mitä on sovittu ja häivytään. Sitten ovat siellä toisten vahdittavina. En kai voi laskea omaan pihaan ilman valvontaa ollenkaan, kun eivät tottele.

t. kyllästynyt ap

Vierailija
2/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kiva kun menevät toisten riesoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tulee porukkaa enempi, alkaa järjetön meno ja sählinki. Mitään ei uskota jne.

Vierailija
4/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsia aikanaan huuteli myös (mummonsa) pihalle yhdet sisarukset. Istuivat yhteisellä aidallamme, jolle meidän lapset eivät saaneet kiivetä. Nämä, kuulemma, saivat ja halusivat tulle meidän pihalle tai meidän muksut sinne. Pienin oli vauva, joten en halunnut ylimääräistä ihmeteltävää ja raa'asti omia kielsin menemäsä ja näitä muita tulemasta pihallemme.

Olimme vasta muuttaneet ja ajattelin, että tästähän nyt riesa tuli. Mutta kun kylmästi muksuihin suhtauduin, niin mummonsakin kai hiffasi mistä kyse ja lapset eivät ole sen jälkeen aidalle enää kiivenneet tai huudelleet.

Sori sosiaalisemmat, mutta en jaksa aina extemporee ideoita pikkulapsilta. Omani, onneksi tottelivat, eivätkä lähteneet naapuriin.

Vierailija
5/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut että nyt pysytään pihassa, ja vaikka olen mukana niin pikkupoika vaan huutaa pensasaidan takana että tulkaa nyt ja koska te jo tuutte.Huoh.

Lisäongelma on se että tämä pikkusälli haluaisi vain vanhemman lapsista leikkikaverikseen, eli syrjii tätä pienempää tyttöämme. Senkään takia mua ei kiinnosta. Mun mielestä alle eskari-ikäisten ei tarvii kulkea valtoimenaan kylillä.

t. ap

Pienin oli vauva, joten en halunnut ylimääräistä ihmeteltävää ja raa'asti omia kielsin menemäsä ja näitä muita tulemasta pihallemme.

Olimme vasta muuttaneet ja ajattelin, että tästähän nyt riesa tuli. Mutta kun kylmästi muksuihin suhtauduin, niin mummonsakin kai hiffasi mistä kyse ja lapset eivät ole sen jälkeen aidalle enää kiivenneet tai huudelleet.

Sori sosiaalisemmat, mutta en jaksa aina extemporee ideoita pikkulapsilta. Omani, onneksi tottelivat, eivätkä lähteneet naapuriin.

Vierailija
6/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jotenkin noloa jos koko ajan ollaan ruinaamassa naapurissa seuraa tjtn. Eri asia jos on samanikäsiä ja hyvät kaverukset.

Vierailija
7/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä vipottavat toisten kanssa ja aikuiset vaahtoavat.

Sosiaalinen lapsi ei vain ymmärrä miksei saa olla jossain jonkun lapsen kanssa. Täällä aivan samaa meininkiä ja mies ei ymmärrä, mutta minä ymmärrän, koska oli itsekkin sosiaalinen lapsi.

Vierailija
8/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän vahdittavinaan. Osa myös näyttää sen varsin selvästi.

Vierailija
9/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on melkein joka päivä joku naapurin lapsista leikkimässä, sisällä tai ulkona. Mutta toiset ovat rasittavampia ja heitä ei jaksa kuin kerran viikossa jos sitäkään. On lapsia joiden kanssa pääsee itse helpommalla ja lapsia joiden vierailun jälkeen ei jaksa tehdä yhtään mitään. Itse olen reippaasti rajoittanut tällaisten lasten vieailua.

Vierailija
10/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä halua ottaa riskiä että tekevät ajattelemattomuuttaan jotain tyhmyyksiä naapureissa joissa ei aikuiset lainkaan vahdi. Tulee vaan turhia jälkipuheita. Lisäksi en ole heitä päästänyt pitkin metsiä ym. kulkemaan koska en luota siihen arviointikykyyn.

ap

Vierailija
11/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia joiden vierailun jälkeen ei jaksa tehdä yhtään mitään. Itse olen reippaasti rajoittanut tällaisten lasten vieailua.

itse pitää olla 100% skarppina koko vierailun ajan tai muuten jotain hajoaa :( Lasta ei kiinnosta mikään mitä ollaan tekemässä, viiden minuutin välein pitäisi keksiä joku uusi juttu... Ei halua olla sisällä, ei halua olla ulkona... ruikuttaa koko ajan mutta silti toivoo harva se päivä että pääsisi meille.

Vierailija
12/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tapaa ikäistä seuraa, eikä oo toisten riesana.

Vierailija
13/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä. Se sotku mikä käynnistä seuraa. Tavarat on levällään pitkin peltoja ja joka paikka mullin mallin. Eipä juuri vierailla enää, ei. Liian työlästä.

itse pitää olla 100% skarppina koko vierailun ajan tai muuten jotain hajoaa :( Lasta ei kiinnosta mikään mitä ollaan tekemässä, viiden minuutin välein pitäisi keksiä joku uusi juttu... Ei halua olla sisällä, ei halua olla ulkona... ruikuttaa koko ajan mutta silti toivoo harva se päivä että pääsisi meille.

Vierailija
14/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan tätä aidan yli huutelua.

Kun muutimme tähän, naapurin lapset istuskeli ja käveleksi noin 2 metriä korkalla lauta-aidalla joka on yhteinen.

Olin alkuun ystävällinen "hui kamala, ettekö putoa sieltä, olkaa varovaisia.. " meidän puolella on asfaltti.

Sitten kun selvisi, ettei naapurin lapsilla kavereineen ole tarkoituskaan ottaa meidän lapsia kaverikseen, vaan vain vahtia, kytätä, räkyttää, haukkua ja kiusata, kielsin aidalla istumisen ja aidan yli huutelun hyvin kylmästi.

Sitten tuli kuvioon pari tyttölasta, reipasta ja avointa ja kivaa, jotka vietti kaikki kesäpäivänsä aamusta iltaan milloin kenenkin pihalla,v aan ei omallaan eikä kotonaan.

Meno oli aivan järjetöntä, sotku kamala, kaikki tavarat sotkettiin, leviteltiin, kuljetettiin. Välipalasta ei tullut koskaan kiitosta vaan kiukkuinen: MÄ EN TYKKÄÄ JUUSTOSTA ! ikään kuin me sen olisimme tienneet!

Ja juuri kun oli näiden lasten kanssa vietetty aikaa: olivat olleet sisällä leikkimässä, oli käyty uimaraannalla, korjattu fillarit, paikattu haavat ja kaikkea muuta mahdollista, naapurista aidan yli huutaa kakara: "tuutsä meille, mulla olisi tätä-ja tätä... " ja sinne menivät, ja sitten huudetaan ja räkytellään aidan yli "meilläpä onkin... " siis tyyliin keksiä. !!

Tommosen 1 v kanssa on vielä helppoa, ja ennenkaikkea kun ongelma on niin päin että SINUN lapsesi ovat ne häiriköt - mutta haluat pitää "kurissa". Naapurin lapselle voi sanoa, että nyt eivät tule, toisella kertaa sitten.

Meillä oli noiden naapurin kaveri-tyttöjen kanssA, Jotka meillä siis lähes asui, että kun sanoin, että sanoin että nyt ei käy, nyt ei tulla, niin notkuivat aidan ja portin takana ja tuijottivat pihalle!!

Äitinsä ei juuri perään kysellyt.

Vierailija
15/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos kulkevat kylillä. Anna kulkea jos se onnellistaa niitä. Älä kysele perään, tulevat kun tulevat. Koko kylä kasvattaa.

Vierailija
16/16 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,7 ja 9v kyseessä+ heidän kaverit. kerran yks äiti soitti hädissään enkö olekkaan kotona kun heidän nico petteri on meillä kylässä(8v). olin aivan äimistynyt, sillä kyllähän tokaluokkalaiset osaavat olla yksinkin(kapuppareissun ajan), vaan eipä heillä...

Yleisesti ottaen meillä aina lapsia kylässä/pihalla, mutta ei haittaa, koska teen omia juttuja tai vaikka nukun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi