Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hyväosainen ja äänestän vasureita!

Vierailija
30.03.2011 |

Mielestäni joka ikisen hyväosaisen - siis meidän kultalusikka persuuksissa syntyneiden - olisi syytä tunnustaa tosiasiat ihmisen perhetaustan vaikutuksesta hänen tulevaan menestykseensä elämässä ja antaa tukemme niille, joilla ei ihan yhtä vakaa jalusta ole, mistä ponnistaa. Siksi äänestän vasureita.

En kertakaikkiaan voi sulkea silmiäni siltä, kuinka paljon ehjä lapsuudenkotini ilman rahahuolia, ilman alkoholiongelmaa, professori-isä ja hoitajaäiti, suvun yhteiset sunnuntailounaat, baletti ja pianonsoitto, pitkät kesälomat Ranskan huvilalla ja mökillä järven rannassa, talvilomat Alpeilla, yltäkylläisyys, kulttuuri, keskustelut, kaikki se kodin ilmapiiri ovat vaikuttaneet siihen millainen olen nyt. Siis hyvin toimeentuleva, koulutettu, onnellinen nainen.

Ymmärrän varsin hyvin, että kaikilla asiat eivät ole lapsuudessa olleet tasapainossa. Huono-osaisuus periytyy ja sille kierteelle pitää saada loppu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin joskus hyvin toimeen, mutta tiedän ettei se ollut pelkästään omaa ansiotani. Jos minulla olisi ollut asiat huonommin, en kenties olisi kyennyt opiskelemaan ja tekemään töitä. Tulin siis hyvin toimeen siihen asti kunnes sairastuin. Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä, se on pieni, mutta tullaan hyvin toimeen kun mies on hyväpalkkaisessa työssä. Jos mieskin sairastuisi, niin menettäisimme kaiken. Että aika paljon on kiinni niistä tähdistä minkä alla sattuu syntymään. Ja tuurista, siitä että asiat vain sattuvat menemään hyvin. Mutta entä ne, joilla asiat menevät huonosti? Miten he voivat? Olen sitä mieltä että ihmisiä pitää tukea, että he pääsevät takaisin yhteiskunnan kelkkaan, eivätkä syrjäydy.

Vierailija
2/9 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että tolla taustalla olisi parempi äänestää rahan puolesta eli Niinistöä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin en ole syntynyt hyväosaiseksi, vaan kasvoin erittäin köyhässä kahden pitkäaikaistyöttömän alkoholistin perheessä. Siitä huolimatta olen nyt hyvin toimeentuleva, korkeakoulutettu ja tyytyväinen elämääni. En olisi koskaan päässyt tähän tilanteeseen, jos sosiaalitukea ei olisi, jos koulutus maksaisi ja jos yhteiskunta ei auttaisi huono-osaisia. En silti äänestä vasureita pelkästä kiitollisuudesta, vaan siksi, että minusta kaikki ansaitsevat samat mahdollisuudet perhetaustasta riippumatta. Ei kukaan voi vaikuttaa siihen, minkälaiseen asemaan syntyy.

Vierailija
4/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis en ole rikkaasta perheestä, mutta ylempää keskiluokkaa kuitenkin. Kotona on aina painotettu että heikommista pitää pitää huolta, ja sainhan itsekin esim. opintotukea, nauttinut ilmaisesta koulutuksesta jne.

Vierailija
5/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen eri mieltä.

Minä päätän rahojeni käytöstä itse ja verosuunnittelun avullahan se onnistuu.

Huono-osaiset kyllä ottaisivat kaiken rahan vastaan mitä vaan annetaan, se on selvä.

Vierailija
6/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ymmärrä, miksi.

Vierailija
7/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sitä, että veroja kiristettäisiin. Meidän peheessä on vain yksi vähän hyvätuloisempi palkansaaja ja jos sen veroja kiristetään me kärsitään siitä koko perhe.

Eli vasemmisto ei siis taaskaan aja vähäosaisten etuja.

Vierailija
8/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni joka ikisen hyväosaisen - siis meidän kultalusikka persuuksissa syntyneiden - olisi syytä tunnustaa tosiasiat ihmisen perhetaustan vaikutuksesta hänen tulevaan menestykseensä elämässä ja antaa tukemme niille, joilla ei ihan yhtä vakaa jalusta ole, mistä ponnistaa. Siksi äänestän vasureita. En kertakaikkiaan voi sulkea silmiäni siltä, kuinka paljon ehjä lapsuudenkotini ilman rahahuolia, ilman alkoholiongelmaa, professori-isä ja hoitajaäiti, suvun yhteiset sunnuntailounaat, baletti ja pianonsoitto, pitkät kesälomat Ranskan huvilalla ja mökillä järven rannassa, talvilomat Alpeilla, yltäkylläisyys, kulttuuri, keskustelut, kaikki se kodin ilmapiiri ovat vaikuttaneet siihen millainen olen nyt. Siis hyvin toimeentuleva, koulutettu, onnellinen nainen. Ymmärrän varsin hyvin, että kaikilla asiat eivät ole lapsuudessa olleet tasapainossa. Huono-osaisuus periytyy ja sille kierteelle pitää saada loppu.

Vierailija
9/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäisin itsestäni nimitystä samppanjasosialisti. Mutta eikö hyväosainen siis saa kannattaa yhteiskunnallista tasa-arvoa ja huonompiosaisten etuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi