Taaperolla yskää ja nuhaa, veisittekö tarhaan?
kuumetta ei enää, mutta sitkeää, vihertävää paksua räkää tulee runsaahkosti ja yskii välillä, ei pahasti. Touhuaa kotona normaalisti. Voinko huomenna viedä tarhaan?
Kommentit (8)
hyvä nyrkkisääntö; on että kun lapsen vie hoitoon sen kuntoisena että jaksaa koko hoitopäivän, mihin kuuluu myös liikuntaa ja ulkoilua 2-4 h päivä riippuen hoitopäivän piituudesta. oleteko olleet ulkona yhtään?? jaksaako touhuta siellä? syökö suhkot hyvin nuhasta huolimatta?
keltainen/vihreä räkä on merkki tulehduksesta mikä vielä jyllää kropassa ja ei kiva oikeasti jos koko ajan pitää olla nenää niistämässä eli se räkä valuu ihan kokoajan ja minkä ikäinen taapero on kyseessä? sen ikäinen joka syö leluja ja tarttuu näin ollen muihin räkä/kuume/yskä taudin??
meillä kävi hoidossa just tuollaisessa kunnossa oleva pieni lapsi "kyläilemässä", vaikkei ollut enää kuumeessa niin tarttu lähes kaikki muut lapset siitä nähden!! noh henkilökunta ei voi kuin kiittää ja kumartaa kun on henkilöstö pula ja lapsia tipahtelee kokoajan pois, onneks henkilökunalla on hyvä vastustuskyky =) sentään...
ja mitä mieltä itse olisit, jos lapsesi kanssa leikkisi lapsia, joilla nenä valuu vihreää räkää?
Ehkä kannattais vielä pitää kotona siihen saakka kunnes räkää ei enää liiemmin valu tai ainakin väri muuttunut kirkkaaksi. Jälkiyskä ei ole enää mikään este hoitoon viemiseen, jos lapsi tosiaan jaksaa ulkoilut yms. ilman erityishuomiota.
Jos touhuaa, syö ja nukkuu normaalisti, eikä oo kuumetta. Kaikillahan siellä valuu nokka.
Työpaikan terveydenhoitajan mielestä mun on parempi olla kotona. Kuumetta oli maanantaina, ei enää eilen. Enkä kyllä koe olevani kovin työkyvyinen, olen kamalan väsynyt ja päätä särkee kovan yskän ja nuhan lisäksi.
no vihreä räkä kertoo tulehduksesta, joten en todellakaan veisi.
Jos touhuaa, syö ja nukkuu normaalisti, eikä oo kuumetta. Kaikillahan siellä valuu nokka.
Nuo yskät ja nuhat voivat kestää viikkokausia. Koko sitä aikaa ei millään voisi pitää lasta kotona. Valitettavasti.