Sain ohjeen "lakata yrittämästä" vauvaa.
Siis, en oikeasti lakata, vaan jotenkin hämärästi lakata yrittämällä yrittämästä vauvaa. Miten se tapahtuu? Haluan vauvaa, kiertoja takana 10. Miten voin lakata yrittämästä henkisesti, kun se on se mitä haluan? Vinkkejä.
Kommentit (20)
Saavathan ihmiset lapsia sota-aikoina, nälänhädässä, ympäristökatastrofeissa jne. Se, että haluaa kovasti lasta ja se aiheuttaa stressiä, ei ole niin kova fyysinen rasitus, että estäisi raskauden.
Mikään ei muuten stressaa niin paljon kuin "älä stressaa!"...
Ihmisillä voi olla selviä fyysisiä esteitä lapsensaannille, mitä tahansa ovuloimattomuudesta ja huonoista siittiöistä tukkeutuneisiin munanjohtimiin tai rakenteellisesti huonoihin kohtuihin. Kun ne viat on itsellä tiedossa ja tietää, ettei lapsi tule kuin lääkärin avulla (jos sittenkään), tekisi näitä stressaamattomuudentuputtajia mieli vetää pataan.
Mutta ymmärrettävää, kun tarkastelee asiaa omalta näkökulmaltaan.
harrastatte seksiä miehen kanssa aina kun sitä haluatte.Ilman mitään laskelmointeja otollisimmasta ajankohdasta tms. Tunteiden ja tarpeiden mukaan. Ihan niinkuin ennen sitä yrittämistäkin (ilman sitä ehkäisyä tietty).
Helppo huudella täältä sivusta. Varmasti on vaikea toteuttaa...
Joten sillä oviksen kyttäämisellä ei ole merkitystä, raskautua voi muulloinkin kuin juuri tietoisesti oviksen kohdalla.
Itse tulin raskaaksi juuri ennen kuukautisia. oviksenkin piti olla ollut ja mennyt jo.
En myöskään kestä tarnoita siitä, miten kaikki tulee raskaaksi juuri kun hoidot on alkamassa ja klinikan kesätauolla ja just kun on luopunu toivosta. Noilla ohjeilla mulla pitäisi olla raskautunut noin kuutisen kertaa, vaan eipä ole tapahtunut mitään.
Mutta ajatusten siirtämisestä: Me ostettiin asunto. Maksoi vain 100 000 euroa ylimääräistä. Olen myös muuttanut radikaalisti hiusmallia ja matkustanut erilaisille kaupunkilomille. Nyt harkitsen koiraa. Seuraavaksi varmaan ammatin vaihto :)
jos se tieteentekeminen ja kellottaminen ei ole auttanut siihen raskautumiseen, niin ehkä se asia ei ole pelkästään sitä haluavan ihmisen käsissä. Enkä nyt tarkoita että jumala päättää, mutta ehkä joku sattuma tai kohtalokin voi olla asialla. Itselläni on mennyt juuri noin. Kaksi kertaa olen raskautunut ja molemmilla kerroilla olen juuri mielessäni luopunut ajatuksesta tai päättänyt vain siirtää projektia. Enkä ole ainut tuntemani jolle näin on käynyt. Onhan noita tarinoita luomuvauvoista, jotka on saaneet alkunsa vahingossa kun kaikki lääketieteen keinot on jo kokeiltu tai adoptioprosessi pyöräytetty käyntiin. Semmosta se elämä joskus on, yllättävää. Sitä nuo neuvot yrityksen lopettamisesta varmaan tarkoittavat.
Mutta ajatusten siirtämisestä: Me ostettiin asunto. Maksoi vain 100 000 euroa ylimääräistä. Olen myös muuttanut radikaalisti hiusmallia ja matkustanut erilaisille kaupunkilomille. Nyt harkitsen koiraa. Seuraavaksi varmaan ammatin vaihto :)
T: 15, joka on juuri ottamassa asuntolainaa, kävi pari viikkoa sitten kampaajalla ja jonka eka vauvanpuutteeseen otettu koirakin kuoli jo...
Jotain B-suunnitelmaa tässä pitäisi alkaa miettiä...
t. 19
Auttoiko? T: 15, joka on juuri ottamassa asuntolainaa, kävi pari viikkoa sitten kampaajalla ja jonka eka vauvanpuutteeseen otettu koirakin kuoli jo...
jollain auttanut
mutta miten unohtaa asia ja saada pois mielestä, jos se on eka juttu herätessä ja vika juttu nukkumaan mennessä?
en tiedä, pitäiskö sun ottaa kissa?
Siis jos karrikoiden koko elämä pyörii vauvan yrityksen ympärillä niin pyrit unohtamaan kiertopäivien laskemisen ja otollisten päivien kyttäämisen.
Tiedossa on jo esikoisen kohdalla, että ajoituksen pitää olla just, ja ovulaatio tapahtuu satunnaisesti ja epäsäännöllisesti. Niin että miten se todennäköisyys kasvaa, jos ei edes niitä vähiä oljenkorsia pääse käyttämään, jotka on tiedossa. Se, että silloin tällöin yrittää ja heittää ovistestit roskiin, käsittääkseni pienentää onnistumisprosenttiamme.
Hämmentynyt ap
päivien ja kiertojen olla ja harrastakaa vaan seksiä säännöllisesti kerran päivässä joka kuukausi ni kai se sitten joskus tärppää jos on tullakseen
miehen ja mun reissutyön takia.
ap
yritettiin toista lasta 1½ vuotta ilman tulosta. Tätä minullekin hoettiin, mutta eihän sitä ajatusta voi noin vain romukoppaan heittää kun tekee niin kipeää kun ei sitä toivottua tulokasta kuulu. Minä sain clomit avuksi ja silloin neuvolan terkka sanoi, että et varmaan ehdi edes aloittaa kuuria kun homaat olevasi raskaana koska tiedät että apua on tulossa. Ehdin kyllä syödä ekat pillerit, mutta olin jo raskaana tietämättäni.
rakastella vain rakastelemisen ilosta ja sen tuomasta hyvästä fiiliksestä, ilman että on pakko, vauvantekemistä vain ajatellen. Kun keho rentoutuu, on kuitenkin parempi mahdollisuus onnistua, toki tarkoittaa, että tykkä rakastella :)
miehen ja mun reissutyön takia. ap
mutta toisaalta elämä on mukavampaa ja hyödyllisempää ja palkitsevampaa vauvaa odotellessa, jos se ei ole koko elämän ainoa tavoittelemisen arvoinen asia, vaan elämästä voi nauttia ilman vauvaakin.
Jos keskittyy johonkin, mitä ei ole, elämä menee ihan hukkaan.
minullekin täysin utopistinen. Eihän sitä vaan voi lakata haluamasta vauvaa jos haluaa vauvan?! Esikoisemme oli yllätys, toinen vauva sitten ivf:llä alkunsa saanut, koska emme tulleet raskaaksi 2,5 vuoden yrityksen jälkeen. Niin en siis todella pystynyt unohtaa haluani tulla raskaaksi, joten se ei sitten ilman apua onnistunutkaan.
Harrastatte seksiä silloin kun huvittaa (ja silloin kun se miehen reissutyön kannalta onnistuu) ilman sen kummempaa ajatusta mahdollisista seurauksista.
Meillä on molemmat lapset saaneet alkunsa juuri siinä kierrossa, kun on vain odotettu että seuraavassa alkaa hoidot, eli ajatuksesta tulla luomuna raskaaksi on luovuttu. Ja näitä esimerkkejä on lähipiirissä vaikka kuinka...jopa sellainen, että on rankimmat hoidot käyty läpi useaan kertaan, tuloksena kaksi lasta. Ihan lääkäri todennut, että mahdollisuudet tulla ilman apua raskaaksi ovat 1% ja kas, heillä on tätä nykyä neljä lasta! Eivät uskoneet tarvitsevansa ehkäisyä...
Että usko vaan, kannattaa keksiä muuta ajateltavaa!
mutta tarkoituksena oli varmasti vähentää stressiä ja sitä kautta parantaa hedelmöitymisen mahdollisuutta. Ei kieltää seksin harrastamista. Jos kiertosi on epäsäännöllinen, stressi voi epäsäännöllistää sitä entisestään. Entä jos kokeilisitte pari kuukautta ilman mitään ovistikkuja tms. olisitte vaan yhdessä aina kun mies on kotona. Miettisit, mitä kaikkea kivaa voitte tehdä isompien lasten kanssa kesällä, jos et ole raskaana. Esimerkiksi helpompi tehdä joku mukava reissu ilman pahoinvointia ja väsymystä.
Kyllä me ymmärretään, miten iso se vauvan kaipuu on, mutta valitettavasti nämä on niitä asioita, joita emme voi itse päättää.