Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mulla on joskus viikolla vapaapäivä, vien silti lapsen hoitoon :-)

Vierailija
25.10.2005 |

Ihanaa, silloin saa ihan itselleen vapaapäivän ja saa tehdä mitä haluaa.

Haukkukaa ihan vapaasti, olen silti lapselleni paras äiti vaikka näin teenkin. Ja nautin olostani :-)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, kirjoitin tämän viestin hieman provokatiiviseen sävyyn, koska osasin arvata millaista kommenttia täällä saa tästä asiasta :-)

Uskomatonta kuinka oikeasti tällainenkin asia saa toiset äidit leimaamaan toisen huonoksi äidiksi. Ja kysymys on vain noin yhdestä päivästä kuukaudessa. Suhteellisuudentaju joillakin hukassa?

Tuntemani lastenpsykologi sanoo usein ohjeenaan: kun äiti voi hyvin, lapsi voi hyvin. Ja tällä tarkoittaa sitä, että mitä tasapainoisempi äiti, sitä paremmin hän pystyy huolehtimaan lapsensa tarpeista. Äideille kuin kelle tahansa muullekin tekee hyvää ottaa silloin tällöin pieni irtiotto arjesta.

Joo-o, enpä sitten kertonut ihan kaikkea itsestäni ja tarkoituksella. Kyllä, olen yksinhuoltaja (vaikkakaan en todellakaan omasta tahdostani). Nämä vapaapäivät ovat siis hyvin arvokkaita sillä muuten olen lapseni kanssa kaiken ajan arkena tai viikonloppuna, mitä en töissä vietä. Muuta vapaahetkeä ei ole (lapsi ei siis ole isällään hoidossa), enkä tarvitse. Yksi kirjoittaja arvasikin melko hyvin lähelle.

Hyvällä omallatunnolla jatkan näistä kuukausittaista vapaapäivistä nauttimisen ja silloin hemmottelen aina itseäni, ihan sumeilematta.

Ja vielä kuin jälkikirjoituksena: olen todellakin hyvä äiti omasta mielestäni. Kumma juttu, että sitä ei saisi täällä ääneen sanoa. Ikävää jos joku muu pitää itseään puutteellisena tai vain riittävän hyvänä. Ehkä se vain on sitten itsetuntokysymys :-)

Vierailija
2/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta vie hoitoon. tietty välillä, mut jotenki en vaan raaski viedä hoitoon itkevää pientä. ehkä sit joskus...mut ei siin välttämättä mitään pahaa ole. jokainen tekee miten parhaaksi näkee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapseni ei todellakaan mene hoitoon itkien vaan mielellään. En nyt sentään itkevää lasta hoitoon veisi edes harvojen vapaapäivieni tähden. Joku raja sentään....

Vierailija
4/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla ihanampaa kuin pitkät rauhalliset aamut kaikkine touhuineen? Niistä minä nautin. Mut jokainen taaplaa tyylillään ja ei toi yksi päivä kuukaudessa maailmoja kaada kuiteskaan. :)

Vierailija
5/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliperheissä katsos lapset menee vähän vastahakoisesti sinne hoitoon, parasta mitä he tietävät olisi olla kotona vanhempiensa kanssa AINA kuin mahdollista!

Vierailija
6/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kai minussa on sitten jotain vikaa kun lapseni menee mielellään hoitoon :-) Taitaa olla paljon hoidon laadusta tai hoitotädistä kiinni. Meillä hoitaja on ihan huippu, jaksaa keksiä joka päivä kaikkea kivaa lapsille. On lisäksi sukulaiseni :-)

Hiukan hapan kommentti oli tuo edellinen :-)

Vierailija
7/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minä olen vapaalla vain joka 7. viikonloppu, joten niitä arkivapaita piisaa. Kun Isä on aina vkonloput vapaalla, niin lapsilla on myös silloin vapaapäivät hoidosta. Ja useimmiten meillä lapset menee arkivapaallani hoitoon että minä saan nukkua.

Vierailija
8/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painuisin saman tein kosmetologille ja jonnekin tuntikausia kestävään aromaterapiaan ja sit tyttöjen kaa kaupungille kahville!

Vierailija
9/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) oma moraalini ei sallisi viedä lasta hoitoon kun olen vapaalla

b)hävettäisi jos hoidossakin saataisiin tietää

c) eipä ole koskaan kyllä tullut mieleenkään edes moinen!

T. äiti ja yh jolla on tukiverkkoa, jotta pääsee välillä irti arjesta, lisäksi yritän aina saada työsuhteeseen katkon kesäksi, jotta VOIN olaa lapseni kanssa mahdollisimman paljon.

Vierailija
10/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on lomaa ja vapaa-aikaa olla perheen eli lasten ja miehen kanssa! Se on niitä hetkiä, mitä pitkän vuoden odottaa.

Sen verran rikon kuitenkin omaa sädekehää, että kerran vein vapaapäivänä lapset hoitoon, kun halusin tosiaan olla ekaa kertaa lapsen syntymän jälkeen yksin muutaman tunnin. Oli kivaa, mutta huono omatunto siitä vaan tuli.

Vierailija:

kesällä kesäkuussa tuonne jussiin asti ja elokuussa menevät jo kuun alusta hoitoon vaikka itse olen lomalla. Mä palkitsen itseäni myös lomilla, en halua olla lomallakin töissä. Kotiäitinä oleminen on työtä ja erittäin raskasta!

Vierailija
11/43 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn työssäni ja lapseni nauttii päiväkodista. Silti tuntuu, että minulta jää paljon lapsen elämästä kokematta, kun näemme muutaman tunnin ajan iltaisin vaikka meillä onkin viikonloput täysin käytettävissä. En ole ikinä osannut pitää lapsiani taakkana, jotka estäisivät itsestäni huolenpitämisen. Lasten ollessa pieniä on elämä hieman erilaista, kuin silloin, kun lapsia ei ole tai silloin kun lapset ovat isompia. Tällä hetkellä elämää ja tekemisiä muokataan sen mukaan, mitä tämänhetkinen elämä vaatii, ei sen mukaan, mitä olisi voinut olla, jos lapsia ei olisi.

En osaisi kuvitella vieväni lapsiani hoitoon vielä viikonlopuiksikin, jolloin itse olen vapaalla.

Vierailija
12/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei p***aa lennä, saisinpa itsekin vapaapäiviä.

Vierailija
13/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä kesäkuussa tuonne jussiin asti ja elokuussa menevät jo kuun alusta hoitoon vaikka itse olen lomalla. Mä palkitsen itseäni myös lomilla, en halua olla lomallakin töissä. Kotiäitinä oleminen on työtä ja erittäin raskasta!

Vierailija
14/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaa siitä nauttia.

Vierailija
15/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhaan to ja pe, kun itse meinaan olla kotona pakkailemassa. Muutamme viikonlopulla. Isompi etenkin aina kyselee milloin on vapaata, joten siitä syystä on kurja viedä lapset hoitoon, kun mieluiten olisivat kotona.

Vierailija
16/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
17/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhapäivät on ihan eritarkoituksiin kun äidin vapaapäiviin.

Vierailija
18/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä syystä että pidän itselläni yhden vapaapvän per kuukausi. Ja vien hoitoon siksi päiväksi.

Hahhahhaaahahhahahhhaaaaaaaa.......

Olet hilpeä!

Vierailija
19/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ymmärrä miksi en saisi lasta sinne viedä myös vapaapäivänäni?

Vierailija
20/43 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti juuri tällaista porukkaa täällä on. Lasta ei ikinä saa jättää mihinkään jollei ole vakavasti otettava moraalinen syy.

Sullekin tiedoksi, että lapsia kuolee pahoinpitelyihin ja nälkään tuhansia per päivä. Suhteellisuudentajua.