Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla käsittämättömän huono nimi/kasvomuisti?

Vierailija
28.03.2011 |

Saatan töissä olla tekemisissä päivittäin tai viikottain kasvotusten monen tyypin kanssa, mutta en vaan saa päähäni heidän nimiään välillä.

Meni 4kk ennenkuin muistin sen tyypin nimen koko ajan, joka istuu mun vieressä! Ja välillä noloa, kun joku tulee selittää mulle jotain, mutten millään muista kuka se on, ja mitä asia koskee, hänen täytyy avata, että muistan edes asiat, ja tulee joku mielleyhtymä henkilöstä takana, mutta edelleenkään en muista nimeä monestikaan...

Noloa jos joutuu vielä ihan kysymään tyypin nimeä, jonka kanssa on ollut tekemisissä tyyliin 6kk, onneks on selvinnyt tähän asti, kun on heti kurkkinut meidän intrasta jossa on puhelinluettelo kasvokuvilla...!

Sitten ne sukunimet vielä päälle.. outs!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset on usein alkuvaiheessa niin saman näköisiä olevinaan.

Vierailija
2/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti 20 ennen kuin tajusin olevani kasvosokea. Uusien kasvojen tunnistamiseen / muistamiseen tarvitaan useita tapaamiskertoja tai valokuva, josta voin heidän naamansa opetella. Onneksi ei sentään ole pahin mahdollinen, on tapauksia, jotka eivät tunnista vieraassa paikassa edes miestään tai lapsiaan kasvojen perusteella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkillä kesätöissä esittäydyin kolme kertaa eräälle projektin johtajalle, joka oli mukana vain näissä kolmessa eri kokouksessa...

Viimeisellä kerralla tokaisi aika viileästi, että "kyllä minä sinut jo tunnen.."

Eipä tullu jatkoa:D

Vierailija
4/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan aika lailla pahimmasta päästä, esim. omaa äitiäni en tunnista, jos hän tulee kaupungilla vastaan. Pph:na olen muutamaan kertaan joutunut noloon tilanteeseen, kun en ole hoitolasteni vanhempia tunnistanut edes omassa pihassani, jos he eivät tule autolla, jonka kyllä tunnistan, tai tulevat pihaan eri kohdasta kuin normaalisti. Kaupassa en lasten vanhempia tunnista ollenkaan, jos satutaan törmäämään. Hoitolapsianikaan en tunnista valokuvista, jos heillä ei näy esim. hiukset. Jos mun mies on mukanani liikenteessä, hän onneksi kuiskuttaa jo kaukaa, kuka on tulossa vastaan, ettei mun tarvitse nolostua.

Vierailija
5/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan aika lailla pahimmasta päästä, esim. omaa äitiäni en tunnista, jos hän tulee kaupungilla vastaan. Pph:na olen muutamaan kertaan joutunut noloon tilanteeseen, kun en ole hoitolasteni vanhempia tunnistanut edes omassa pihassani, jos he eivät tule autolla, jonka kyllä tunnistan, tai tulevat pihaan eri kohdasta kuin normaalisti. Kaupassa en lasten vanhempia tunnista ollenkaan, jos satutaan törmäämään. Hoitolapsianikaan en tunnista valokuvista, jos heillä ei näy esim. hiukset. Jos mun mies on mukanani liikenteessä, hän onneksi kuiskuttaa jo kaukaa, kuka on tulossa vastaan, ettei mun tarvitse nolostua.

Siis ihan sillä vain että pph:n olisi aika tärkeää tunnistaa ihmiset lasten vanhemmiksi..

No joo, minä tunnistan kasvot, mutten ikinä muista nimiä.

Vierailija
6/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina erikseen joudun pistää muistiin vaikka miehen paidan värin tai laittamaan lapsille sellaiset vaatteet, että erotan varmasti. No, on siitä hyviäkin puolia, tänäänkin joku mummo tuli ihastelemaan, että onpa lapsillani iloisen väriset vaatteet ja erikoiset, kun yleensä ei näe, ja hänen lempivärinsä vielä.

Pahimpia, jos olen erehtynyt miehestä, on niitäkin sattunut. Tai jos olen mennyt keskellä kaupunkia moikkailemaan ja juttelemaan jollekin, kun olen luullut työkaverikseni, ja on paljastunutkin vasta myöhemmin illalla siksi salkkaritähdeksi tai vastaavaa. Hyvin on juttu luistanut, vaiks varmaan vastapuoli on vähän ihmetellyt tuttavallisuuttani... ;)

Tai se kerta kun menin ihan oikeasti väärään autoon parkkiksella, mut en sentäs pieraissut kuten kaupunkilegendassa...

AP

Vierailija
7/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan kamalan noloa, varsinkin töissä. Ja siihen aikaan kun oli vielä sinkku ja deittaili. Olen jopa joskus sekoittanut miehen toiseen ja aloittanut suhteen (lyhyeksi jäi) väärän miehen kanssa, kun meni naamat sekaisin.

Vierailija
8/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistaisin ihmisen yhden tapaamiskerran perusteella (ellei hän ole _todella_ poikkeuksellisen näköinen). Enkä pysty "näkemään" mielessäni kokonaisia kasvoja, en edes läheisimpien enkä omiani... Mutta onneksi edes jonkinlaiseksi vastapainoksi nimimuistini on erittäin hyvä. Muistan yleensä esim. vanhojen koulukavereiden toisetkin etunimet.

Vierailija
9/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ihmiset heti ulkonäöltä, että tuo on tuttu jne. Paikat muistan heti, jos olen kerrankin siellä käynyt tai edes ohi ajanut. Mutta sitten tämä surkea nimimuisti. Vaikka muistan ihmisen ja tiedän sen olevan tuttu jne, niin en todellakaan muista nimiä! Se on kanssa aika noloa.

Vierailija
10/10 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meinaatko, että kasvosokeus tekee musta huonon hoitajan?

olet väärässä ammatissa. Mutta kyllä minullakin huolettaisi tuoda lapseni sinulle hoitoon. Miten pystyt varmistumaan että olet antanut lapsen oikealle hakijalle etkä vaan jollekin hullulle joka lyhyen aikaa on onnistunut esittämään tervepäistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä