Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat kävi, harmittaa vähän

Vierailija
28.03.2011 |

Eivät sitten olleet viitsineet liikutella huonekaluja tms. (esim. rottinkikoria) siivotessaan, vaikka erikseen pyysin nuohoamaan joka nurkan. Aikaakin varasin mielestäni ihan reilusti (tämän kokoisen kämpän ovat toiset siivoojat saaneet siistiksi neljässä tunnissa (yhteenlaskettu aika). Siis perussiivous. Nyt toivoin perusteellisempaa siivousta ja ikkunoiden pesua. Aikaa käyttivät yhteensä 11,5h (!) ja silti eivät ehtineet esim. saunaa pestä... taidan vaihtaa firmaa...

Niin ja pyysin putsaamaan myös uunin. En tarkoittanutkaan, että vanhasta pitäisi uutta saada, mutta olivat jättäneet viestin "uuninne ei lähde järkevillä ponnisteluilla puhtaaksi. laittakaa se eläkkeelle." Ensin huvitti, mutta sitten alkoi harmittaa. Ei sitä sentään ihan kaikkeen ole varaa! Eikö vanhoja koneita kannata putsata ollenkaan? Joo on meillä keittiöremppa tulossa muutaman vuoden sisään, mutta tällä hetkellä ei niin isoon juttuun ole rahaa. Ja haluan samalla leveämmän hellan, niin ei ole järkeä pelkkää hellaa ostaa.

Firman omistaja ei ollut mukana, vaan työntekijöitä. Mutta kun en kehtaisi valittaa tehdystä (tai tekemättömästä) työstä...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sotkuinen perhe jossa muutama lapsi, pari koiraa ja kissa: ihan kamala operaatio alkaa huushollia siivoamaan. Joku lapseton pari jolla ei lemmikkejä eivätkä sotke +siivoavat jälkensä (eli vaikka leivän leikkaamisen jälkeen murut pyyhitään rättiin ei huitaista lattialle) tavalliseen tapaan,niin sellaisessa asunnossa ei juuri siivottavaa ole.

Vaihtelee ihan kamalasti kuinka paljon esim. muuttosiivoukseen menee aikaa. Siivouksessa kun pitää mm. putsata vesilukot ja lattiakaivot, ja pyyhkiä keittiönkaappien hyllyt ja muut jos loppusiivouksen tekee hyvin. Ja joillakin on esim. jääkaappi ihan kamalassa kunnossa, kuivuneita hillo ja ketsuppitahroja pitää jynssätä irti, ihan eri asia kun pyyhkäistä uudenlta näyttävä jääkaappi. Ja sama juttu uunin kanssa.

Joten loppusiivoukseen saa menemään paljon aikaa, tai sitten siivous hoituu hetkessä koska mitään varsinaista siivottavaa ei ole ole. Jos loppusiivouksen tekee parissa tunnissa, niin miksei sitä tekisi itse? Monilla siivousfirmoilla on että laskuttavat vähintään X määrästä tunteja, ja yleensä se ei ole mikään kaksi tuntia vaan 5 tai 10 tuntia. Itse olen aina tehnyt niin, että asuntoa on pikkuhiljaa puunattu ennen muuttoa, ja muuton jälkeen joku sukulainen tai kaveri on "loppusiivouksen" tehnyt, mikä ei varsinainen siivous ole ollut koska kaikki on etukäteen jo puunattu.

Vierailija
22/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan työkokemus. Mulla ei ikinä ollut mitään koulutusta mopin heilutteluun, mutta niin vaan sai opiskelijoita tai sitte jo valmistuneita neuvoa, ja mennä perässä jälkiä korjaten... Enkä ees ollu kovin montaa vuotta niitä vanhempi.

Ehdottomasti kannattaa "valittaa" jos et ole tyytyväinen. Kaikilla siivoojilla ei ole alan koulutusta ja se harmi kyllä näkyy tehdyssä työssä sekä motivaatioissa. Kouluttamattomat siivoojat eivät välttämättä tiedä mikä lika lähtee millä pesuaineella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevsn tapana, ettei pyydettyjä tehtäviä tehdä kuitenkaan. Kesällä kävi niin, ja ovien ripojen ja puitteitten pyyhkiminen on tuntematon tehtävä.

Uunin pesusta on useampi fuskukokemus ja venttiilin puhdistamisesta.

Kaiken lisäksi tavaraa, täysin henkilökohtaista - ei siis mitään myyntiarvoista, kännyköitä tai lusikoita tai koneita - on hävinnytviimeisten palvelusten jälkeen. Joten tekijälle tässä tiedoksi, että perästä kuuluu. Kun ikäiseni valittaa häviämistä, saa kuulla suoraan ja epäsuoraan ajatukset, että itsepä olet aina sotkuinen, ilmankos et löydä...

Pitäisiköhän pystyttää pahvimies eteiseen, jos se auttaisi vähän saamaan asiallista suhtautumista? Vaalien jälkeen pystejä on vapaana, mutta minä tarvitsen oman keinomiehen.

Tätä kaikkea ruokkii se, että siivoojan ammattia ei oikeasti ole, kun ala on alipalkattua ja kohtelu voi olla töissä mitä sattuu. Miten yritykset täydennyskouluttavat väkeään siivousalalla? Kaikki sotkut ja huoli ovat yritysten etua painottavan elämänmuodon tuotoksia.

Vierailija
24/27 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostai RTKsta?

Vierailija
25/27 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ktse on siis perussiivouksesta, jossa siivotaan pinnat, vessat jne. Itse raivaamme suurimman tavarakaaoksen ennen siivousta.

Kuulostaa kyllä kovalta tuntimäärältä tuo ap:n kertoma. Kyllä siinä ajassa pitäisi oikeasti tulla hyvää jälkeä. Toinen siivoojaa ehtii tuossa ajassa tehdä ihan rauhassa perusteellisen perussiivouksen. Toiselle jää ihan mukavasti aikaa ikkunanpesuun yms. Ehdottomasti pitäisi olla hyvää jälkeä.

Mutt kuten moni on todennut, siivousala on aikamoinen villi länsi. Jatkuvasti tulee kyllä pettymyksiä, ja joka kerta jotakin tuntuu siivoojalta unohtuneen.

Vierailija
26/27 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meinaat että tuossa tuntimäärässä, tehdään "suursiivous" asunnossa kaikille pinnoille, mukaan lukien saunan ja ikkunoiden pesu, sekä uunin pesu, joka kuullosti olevan tosi paskainen.

Normaali työpäivä normaalikokoiseen asuntoon olisi varattava kahdelta eli yhteensä 15h

T: Siivouspalveluliikkeen palveluesimies[/i

Vierailija
27/27 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kotisiivouksia tee, mutta päiväkoteja olen siivonnut ja ne muistuttaa olemukseltaan paljolti kotia. Kun asiat tekee oikein, hygienisesti ja aseptista työjärjestystä noudattaen niin se vie aikaa enemmän kuin paskan levittäminen yhdellä pyyhkeellä pitkin taloa, mikä aikalailla vastaa ihmisten käsitystä siivouksesta.Puhtaudesta ei niin väliä, kunhan on siistiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi