Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat kävi, harmittaa vähän

Vierailija
28.03.2011 |

Eivät sitten olleet viitsineet liikutella huonekaluja tms. (esim. rottinkikoria) siivotessaan, vaikka erikseen pyysin nuohoamaan joka nurkan. Aikaakin varasin mielestäni ihan reilusti (tämän kokoisen kämpän ovat toiset siivoojat saaneet siistiksi neljässä tunnissa (yhteenlaskettu aika). Siis perussiivous. Nyt toivoin perusteellisempaa siivousta ja ikkunoiden pesua. Aikaa käyttivät yhteensä 11,5h (!) ja silti eivät ehtineet esim. saunaa pestä... taidan vaihtaa firmaa...

Niin ja pyysin putsaamaan myös uunin. En tarkoittanutkaan, että vanhasta pitäisi uutta saada, mutta olivat jättäneet viestin "uuninne ei lähde järkevillä ponnisteluilla puhtaaksi. laittakaa se eläkkeelle." Ensin huvitti, mutta sitten alkoi harmittaa. Ei sitä sentään ihan kaikkeen ole varaa! Eikö vanhoja koneita kannata putsata ollenkaan? Joo on meillä keittiöremppa tulossa muutaman vuoden sisään, mutta tällä hetkellä ei niin isoon juttuun ole rahaa. Ja haluan samalla leveämmän hellan, niin ei ole järkeä pelkkää hellaa ostaa.

Firman omistaja ei ollut mukana, vaan työntekijöitä. Mutta kun en kehtaisi valittaa tehdystä (tai tekemättömästä) työstä...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole otettu tuolien alta tai saunaa, niin en kyllä kattois... Valita liian isosta tuntimäärästä ainakin.

Vierailija
2/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunin kommentoiti oli mielestäni asiatonta. Olet sopinut työstä ja tilannut työn ja kaikkea ei ole kuitenkaan tehty, vai mitä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

11,5, tunnissa pitäisi voida siivota 300 neliön omakotitalo perusteellisesti.

Vierailija
4/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meinaat että tuossa tuntimäärässä, tehdään "suursiivous" asunnossa kaikille pinnoille, mukaan lukien saunan ja ikkunoiden pesu, sekä uunin pesu, joka kuullosti olevan tosi paskainen.

Normaali työpäivä normaalikokoiseen asuntoon olisi varattava kahdelta eli yhteensä 15h

T: Siivouspalveluliikkeen palveluesimies

Vierailija
5/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvien alta ja takaa,lasten sängyn alta jne.jne. ja 1 kerran ku oli 1 leipä unohtun lastenhuoneeseen niin he eivät viitsineet laittaa sitä edes roskikseen vaan änkivät sen leikki imurin sisälle ja mikä pahin HE JÄTTIVÄT LAPSEN HUONEEN IKKUNAN AUKI KUN OLIVAT PESSEET IKKUNAN. ihmettelin ku oli talvella tosi kylmä se huone,nooh ajattelin että ikkunat vaan vetää koska näytti siltä että ikkunat olivat kiinni.mutta tarkemmin ku tutkin huomasin ettei ne olleet lukossa. mitä jos lapsi olisi huomannut tämän ja tippunut kolmannesta alas???? ne olivat auki kuiteskin yli kuukauden. tämä firma on joko suomalainen joka palkkaa virolaisia tai sitten se on virolainen firma. joo ja kyllä he rikkoivatkin jotain joka sitten muuttaessani tulee mun maksettavaksi. he vain naureskelivat ja puhuivat keskenään ja toinen tokaisi toiselle että laita se nyt jonneki vaan. samaiset työntekijät eivät saaneet ede koko asuntoa siivottua kahdestaan 1 tunnissa mutta kerran oli 1 sijainen joka kyllä ehti siivoomaan kokonaan ja tuli jopa erikseen kysymään siivotaanko makkari.nämä 2 muuta eivät edes sitä tehneet

Vierailija
6/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti laitat palautetta asiasta. Kerro työhön käytetyts ajasta, siitä mitä oli tehty ja mitä ei ollut tehty. Ja kerro ettet ole tyytyväinen, etenkin ettei tavaroita ole siirrelty ja saunaa pesty.

Tuon uunin pesu on vähän niin ja näin, mutta jos eivät edes yrittäneet pestä uunia, niin siihen en kyllä olisi tyytyväinen.

Voit ilmoittaa samassa mihin olet tyytyväinen, koska se yleensä auttaa vastapuolta suhtautumaan järkevämmin niihin asioihin, mihin et ole tyytyväinen.

Annat siis ymmärtää ettet valita turhasta, vaan asiasta. Olet siis osaan tyytyväinen ja osaan et.

Vierailija
7/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupla tai tripla ikkunat ja jokainen jokaisesta välistä pestään, ja ehkä pitää kiipeillä välillä tikapuiden avulla jotta ylttyy ylös niin aikaa menee.

Ja uunin kommentoiti ehkä oli asiatonta, MUTTA jos uuni on kamalassa kunnossa ollut, eli pinttynyttä ja palanutta rasvaa täynnä, niin ymmärrän hyvin ettei SIIVOOJAN sitä kannata alkaa hinkkaamaan. Jos nyt sinusta tuntui että "kaikkea ei oltu saatu tehdyksi" niin paljon enemmän olisi varmasti jäänyt tekemättä jos toinen olisi 2-3h jynssännyt uunia.

Itselläni menee jo aika kauan siihen kun irrotan osia uunista (edestä lasilevyn, sisältä ritilän sekä ne telineet) ja pesen samalla myös pellit (mikä aika vaikeaa ettei loisku lattialle vettä kun huuhtelee jne.). Ja päälle itse uunin jynssääminen. Tosin itse olen ratkaissut asian niin, että usein käytön jälkeen uuni pyyhkäistään kun se on jäähtynyt, ja varsinkin jos tahroja niin putsataan ne heti. Näin uunia ei oikeastaan koskaan tarvitse pestä vaan on aina puhdas, kerran vuodessa se pestään kunnolla, mutta eipä ole ole paljoa pestävää silloin :)

Vierailija
8/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihtui siivooja heti, kun ilmoitin, ettei ollut siirrellyt tavaroita edestä eikä esim. imuroinut sohvan takaa.

Vierailija
9/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kyllä varaa uuteen uuniin ja osaan siivota omat sotkunikin.

Vierailija
10/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesseet lopuksi.

Vierailija
11/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että siinä on edellisen asukkaan jäljiltä pinttynyttä likaa, jota itsekään en ole saanut irti. Mielestäni siivoojien viesti oli silti asiaton. Jätin puhelinnumeroni, jotta voi soittaa jos on jotain kysyttävää.

Tiesin, että joku kommentoi tästä, että palkkaan siivoojan mutta ei ole varaa ostaa uunia... kuitenkaan sitä uutta uunia ei ole nyt järkeä ostaa, kun keittiöremontti on suunnitteilla ja seuraava uuni tulee olemaan leveämpi. Tämä kuitenkin toimii, joten yritän sen kanssa muutaman vuoden vielä kitkutella.

Siivottavia neliöitä tässä muuten on vajaa 160.

Kiitos kommenteista!

ap

Vierailija
12/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ulkoa tarvitse pestä, kunhan ottavat sisältä ja väleistä.

Osaan minäkin itsekin siivota, mutta muutaman kerran vuodessa otan mielummin siivoojat tekemään homman, ja vietän sen ajan lasten kanssa.

Tänään kävivät. En tosiaan kehtaa valittaa, kun aiemmin jo kys. firmasta valitin omistajalle. Nyt oli pidempi väli, kun meillä ei ole siivoojia käynyt, ja ajattelin että jos meininki olisi parantunut (joskus siis tälläkin firmalla oli tosi näpsäköitä työntekijöitä), mutta ei.

Silti tuntuu hyvältä että jonkun muunkin mielestä harmitukseni on aiheellinen.

ap

Vierailija
13/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on just se syy, miksi minä en osta siivouspalvelua, vaikkaperiaatteessa tarvitsisin sellaista.

Mulla on 200m2 asunto. SIivoan sen itse alakerran lattiasta yläkerran kattoon noin 5 tunnissa ja tähän sisältyy imuroinnin ja luuttuamisen ja vessan/kylppärinpesujen jms lisäksi myös se, kun raivataan perheenjäsenten sinne tänne jättämät kahvimukit ja alusvaatteet ja koulureput jne kaaos paikoilleen. Ongelma on vain siinä että mulla ei ole niitä viittä tuntia. Mut en mä silti ole valmis maksamaan samasta työstä 10-16 tunnin hintaa jollekulle muulle, kun mun mielestäni siihen ei sais mennä niin kauaa.

Vierailija
14/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meinaat että tuossa tuntimäärässä, tehdään "suursiivous" asunnossa kaikille pinnoille, mukaan lukien saunan ja ikkunoiden pesu, sekä uunin pesu, joka kuullosti olevan tosi paskainen.

Normaali työpäivä normaalikokoiseen asuntoon olisi varattava kahdelta eli yhteensä 15h

T: Siivouspalveluliikkeen palveluesimies

Mikäköhän on palveluesimiehen määritelmä "normaalikokoisesta" asunnosta. Anteeksi vain, mutta ei tuo sinun viestisi kovin ammattimaiselta vaikuttanut koirankopiksi haukkumisineen...

Vierailija
15/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa "valittaa" jos et ole tyytyväinen. Kaikilla siivoojilla ei ole alan koulutusta ja se harmi kyllä näkyy tehdyssä työssä sekä motivaatioissa. Kouluttamattomat siivoojat eivät välttämättä tiedä mikä lika lähtee millä pesuaineella.

Vierailija
16/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä suosin aina näitä yrittäjiä jotka itse tekevät työnsä ja vastaavat siitä itse. Tulee parempaa jälkeä eikä tartte laitella tuollaisia viestejä asiakkaan uunista. Muutoin on nimittäin meidän entinen siivooja...

Vierailija
17/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin itse tarjouksen muuttosiivouksesta 46 neliön kaksioon, joka oli siis siinä vaiheessa tyhjä eli mitään huonekaluja ei tarvinnut siirrellä, patjoja imuroida tms.

Tarjouksen mukaan siivoukseen piti varata 15 työtuntia eli 20 minuuttia per neliö! Nauratti, aikoivat ilmeisesti puunata asunnon hammasharjalla. :) Tähän ei sisältynyt edes ikkunanpesua.

Vierailija
18/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siivousajat on ihan luokattomia. Meillä kävi muutaman kerran ja lopetin sitten. Joka kerta sai jostakin valittaa, ei tajuttu siivota ihan perusjuttuja, esim. sisäovien ruutulaseja tai lasisia porraskaiteita. Ja tuntui, että mikään tuntimäärä ei riitä, vaikka jälki ei ollut kummoista. Tuli fiilis, että varmaan lorvailevat ja käyvät tupakalla vartin välein. Eka siivoojat vaihdatin toisiin, kun koko talo haisi ihan tupakalle heidän lähdön jälkeen. Mutta eipä homma tullut sen paremmaksi, vaikka siivoojat vaihtui.

Vierailija
19/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa suosia pieniä firmoja missä yrittäjä tekee itse siivoukset. Lopputulos on huomattavasti parempi!

Vierailija
20/27 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siivoja käy (yksin) joka toinen viikko tekemässä perussiivouksen 2,5 tunnissa. 140 neliön lapsiperheasunto, jossa yritetään ehtiä järjestellä etukäteen. Jälki on ihan riittävän hyvää, ei kiiltävän puhdasta, mutta hinta-laatusuhde on hyvä.

Erillisellä sopimuksella pesee ikkunat, saunan tms. ja laskuttaa varsin rehellisesti tuntien mukaan.

Jos me miehen kanssa siivottaisiin kuusi tuntia, niin ehdittäisiin pestä katotkin ja jäjestellä autotalli ja vaatekaapit.

Siivousfirmat ilmeisesti olettaa, että ihmiset ei koskaan siivoa kotonaan, eivätkä tiedä miten kauan aikaa siihen kuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi