Uskaltaisiko suhteeseen miehen kanssa joka myöntää olleensa väkivaltainen, mutta nyt muuttunut mies?
voiko ihminen siis muuttua ja hallita agressioitaan?
Kommentit (52)
Enkä ole yhtään vakuuttunut, että entinen väkivaltainen pysyisi väkivallattomana... en vain usko siihen. Onneksi tuossa tilanteessa mun ei tarttisi edes ottaa siitä selvää.
Vai onko joku totaalinen elämänmuutos esim. alkoholistista absolutistiksi?
Juo muutenkin vain pari kertaa kuussa max. Kuulemma osaa hillitä käytöksensä ja ymmärtää mitä ennen teki väärin. Itsekkin vähän kyllä mietin...ap.
Kyllä voi muuttua. Aika moni nainen ihan oikeasti provoaa miehen väkivaltaiseksi jatkuvalla vittuilulla, nalkutuksella ja pettämisepäilyillä.
ja miten hän reagoi/toimii samoissa tilanteissa nyt.
Kyllä voi muuttua. Aika moni nainen ihan oikeasti provoaa miehen väkivaltaiseksi jatkuvalla vittuilulla, nalkutuksella ja pettämisepäilyillä.
Mun mielestä kyllä mikään provoisointi ei oikeuta lyömään. Mies voi antaa sanallisesti takaisin tuollaisessa tilanteessa.
Minkälaisissa tilanteissa itsehillintä ennen petti ja mitä silloin tapahtui? Keneen väkivalta kohdistui vai onko kohdistunut useampaa ihmiseen? Onko saanut apua väkivaltaiseen käytökseensä?
Nuo olisi minulle ratkaisevia kysymyksiä. En luottaisi, jos mies ei ole saanut riittävän pitkään ammattilaisen apua (=vuosia). Lisäksi ehdottoman tärkeää olisi, että mies on jo useiden vuosien (ei vain pari-kolme) ajan elänyt väkivallattomasta. Minkäänlaista muutakaan arvaamatonta käytöstä en mieheltä hyväksyisi.
Oma isä on niin monta kertaa vakuuttanut muuttuneensa, muttei se koskaan ole ollut pysyvää. Nainen vaan vaihtuu viereltä...
lopettaisin tapailun siihen kun kertoisi tuollaisen asian. Mistäpä sitä koskaan tietää vaikka repsahtaisi taas hakkaamaan...
a) lääkäriltä todistus terapian onnistumisesta
b) uskoontulo ja sen tuomat muutokset muissakin asioissa.
ja sille joka sanoi naisten provoavan miehen siihen käytökseen, sanoisin sen verran että lyömisen syy voi olla mikä vaan esim. jos joku tavara ei ole paikallaan tai tietokone ei toimikkaan tai mikä tahansa naisesta riippumaton syy, sellaista on aika arvioida ettei tulisi noista syistä turpaan.
ja sille joka sanoi naisten provoavan miehen siihen käytökseen, sanoisin sen verran että lyömisen syy voi olla mikä vaan esim. jos joku tavara ei ole paikallaan tai tietokone ei toimikkaan tai mikä tahansa naisesta riippumaton syy, sellaista on aika arvioida ettei tulisi noista syistä turpaan.
Meillä oli se, että katselin mukamas miehiä tai nauroin hänelle, vaikka kummastakaan ei ollut kysymys. Lopulta jäin kotiin aina ja masennuin.
voi ollakin muuttunut.
Kriisitilanteissa kuitenkin vanhat eleet nousevat helposti esiin.
Varoisin kyllä.
Mun ei kyllä tartteni kuin lausua joku sana väärin ja mies raivostui...
Mutta, itse en kyllä lähtisi suhteeseen miehen kanssa, joka on ollut väkivaltainen. Exäni oli psykopaatti ja se riitti. Kartan nykyään myös miehiä, jotka kiivastuu helposti.
ja sitten taas ne kiltit ovat liian tylsiä...
ja sitten taas ne kiltit ovat liian tylsiä...
mulla ne jännittävät miehet on joko pettäneet tai hakanneet. Nykyään mulla on kiltti (ja tylsä) mies mutta eipä tartte pelätä että mies hakkaisi tai pettäisi, rahaakin mies tuo kotia mukavasti. Mies on tyytyväinen kun sai "tasoaan" korkeamman naisen, jota kelpaa esitellä yhtä tylsille kavereilleen...
ennen mitään vakavampaa sitoutumista.
En tiedä pystyisinkö sittenkään. Positiivista tosiaan on, että myöntää olleensa väkivaltainen ja haluaa olla avoin asiasta.
vanhat piirteet nousevat usein kriisi tilanteissa esiin? ap
Mutta jos olisi, niin uskaltaisin ja tekisin selväksi, että jos lyö yhdenkin kerran, niin juttu päättyy siihen.
Onko kotonasi/vanhempiesi kotona ollut väkivaltaa? Koska jos on, niin silloin soisi itsellä hälytyskellot, koska väkivaltaisuus olisi jo vanhastaan tuttua tyyliin alkoholistin lapsi menee alkoholistin kanssa naimisiin.
mutta suhtautuisin kuitenkin varauksella. Ainakin selvittäisin, mikä on saanut miehen muuttumaan.