Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kävi käsiksi automatkalla,mitä tehdä?

Vierailija
28.03.2011 |

Kirjoitan nopeasti,olen pähkäillyt tätä asiaa ja olo on painostava.

Eli eilen autossa,olimme pitkällä matkalla,pakettiautolla.Minä ajoin,lapsi istui keskellä ja mies reunassa. Mies otti samalla siideriä ja hän olisi halunnut polttaa,kielsin koko ajan jyrkästi koska lapsi oli kyydissä. Sanoin hänelle että,hänen pitäisi itse tajuta moinen asia ilman että,joutusin hänelle erikseen mainistemaan asiasta.

No hän vähän väliä oli sytyttämässä tupakkaa ja sanoin että,ajan levikkeelle polttaa siinä.Hän ei suostunut nousemaan autosta levikkeellä vaan rupesi sytyttämään tupakkaa,otin tupakan pois ja sanoin että,nyt uskot.

Hän kävi äkki arvaamatta hiuksiini kiinni ja tukisti,hän yritti lyödä nyrkillä naamaan,suojasin kasvojani polviani vasten,lopulta hän iski useita kertoja auton pleksi-ikkunaa josta näkyy takakonttiin.

Aloin vapisemaan ja itkemään,tuska myös siitä mitä lapsi näki oli suunnaton,lapsi itki myös.

Yritin koota itseni ja jatkaa matkaa,matkaa oli vielä noin 300 km. En pystynyt pidättämään itkua ja mies alkoi nälvimään itkemisestäni ja sanoi että,tapahtunut oli ihan oikein minulle.Pyysin häntä olemaan hiljaa ja hän vaan jatkoi kaikenlaista vit..uilua ja haukkumista mm ajotaidoistani yms.. Hänen auto ja hän saa tehdä mitä haluaa ymss....

Jossain vaiheessa hän nukahti/sammui.

Koko loppumatka minulla oli kamala olo itseni ja lapsen puolesta,tuntui että jotain todella meni sisälläni rikki. Mies on nyt ollut pahoillaan ja sanoi että,alkoholi,syömättömyys ja väsymys teki tepposet...en tiedä mitä ajatella tai tehdä...Jotenkin pelottaa... ?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla mies on vielä pahempi kun pääsee tilanteesta sun nyyhkytyksiä kuuntelemalla ja vielä syytti sua tilanteesta.

Vierailija
22/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 4 vuotias. Puhuin lapsen kanssa tapahtuneesta ja hän sanoi että isi oli tosi tyhmä.

Minua surettaa ja on syyllinen olo.Tilanne oli todella yllätys,mies yleensä hyväntuulinen vaikka olisi hieman juonutkin.

Toivon todella ettei lapsi sure tätä,minun puolesta. Hän oli selkeesti tapahtuman jälkeen "huolissaan äitistä" . Nyt olen paljon sylitellyt ja ollut hänen lähellään. Tapahtunutta ei saa tekemättömäksi.

Nyt pitää miettiä tulevaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet sitten halua, että lapsesi joutuu elämään jatkuvassa pelontunteessa ja säpsähtelee jatkossa aina kun isä nostaa kättään, vaikka vain heiluttaakseen. Lapsi alkaa myös tarkkailla ääniä ja reagoi herkästi kaikkeen vähänkin poikkeavaan. Pahinta on se, että lapsi voi luulla, että tämä pelottava tilanne johtuukin hänestä itsestään ja siinä onkin sitten taattu ongelmia pitkälle tulevaisuuteen :(

Joten, hankkiudu eroon tuollaisista olosuhteista sekä itsesi että lapsen vuoksi -HETI!

Vierailija
24/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi on kerran ongelma, niin tiedetäänkö siitä esim. työpaikalla? Tai tietääkö ystävät ja sukulaiset. Tee asiasta julkinen, älä missään nimessä ala piilottelemaan tuollaista käytöstä. Ja pistä oikeasti mies seinää vasten ja vaadi häntä katkaisuun tms. jos haluat jatkaa hänen kanssaan yhdessäoloa. Saat vaikkapa terkkakeskuksesta tietoa siitä. Äläkä anna lapsen katsoa juomista, vaikka se olisikin vaan tissuttelua.

Vaikka mies on olisi nyt kuinka hyvä ja hellä, viina vie salakavalasti ja kohta siitä tuleekin miehen rakas nro1!

Vierailija
25/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaa väkivaltaiseen käytökseen.

Sinua on pahoinpidelty, miehelläsi on alkoholi-ja väkivaltaongelmaa.

Neuvon sinua lähtemään lapsen kanssa pois. Kun kerran pahoinpidellään, tulee se toistumaan.

Aivan käsittämättömään vaaraan saattoi sinut ja lapsen.

Vierailija
26/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin viestistä, että tää ois eka kerta, kun sanoit et viina,väsymys ja nälkä teki tepposet? vai onko sittenkään?? Ilmeisesti tiedät jotain synkkää miehen luonteesta kerran hautasit kasvosi, eli tiedät, että hän on kykenevä lyömäänkin?

Ehdota miehelle terapiaa tai vaikka pariterapiaa tai perheterapiaa,jotain.

Miten lapsenne jaksaa?oletko puhunut asiasta hänen kanssaan? varmasti kannattaisi vähän "selvitellä" asioita, lapset muistavat tuollaiset pitkään ja se vaikuttaa.

Vierailija
27/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tosiaan Ap ole sun häpeäsi. Älä auta salailussa, älä hyssyttele ja vähättele. Tilanteen tulisi dokumentoida ja varsinkin lähipiirin ja miehen sukulaisten olisi hyvä tietää missä mennään.

Salailussa annat tällaiselle käytökselle rajattoman vallan ja mies voi hallita sua täysin. Kun hänellä on herne nenässä, alkaa pian purkaa sitä tuollaisella käytöksellä, koska tietää, että sinä vaikenet ja hänen mielestään siten myös hyväksyt hänen käytöksensä.

Vierailija
28/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että satojen kilometrien ajomatkalla toinen hankkiutuu siideriä juomalla tahallisesti ajokelvottomaan kuntoon, ja näin jättää kuskin osan täysin toisen vastuulle. Sitten vielä häiriköi ja lopulta pahoinpitelee.

Tämä on yhteenveto,jonka minäkin tein.Vahvasti tuntuu että tämä saa riittää,haluan parmepaa lapselleni ja itselleni.

Vierailija
29/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 6-7 vuotias kun isoisäni tuli kännissä minulle ja siskolleni jotain ärisemään. Ei ollut aggressiivinen vaan sössötti jotain. Minulle jäi siitä "trauma" enkä halunnut olla hänen kanssaan missään tekemisissä sen jälkeen. Näimme varmaan 2 kertaa sen jälkeen ja hän kuoli n. 10 vuotta sitten. Mieti mitä miehesi "purkaus" tteki lapsellesi, haluatko hänen kasvavan sellaisen miehen kanssa?

Puhu lapsellesi tapahtuneesta ja mieti todella tarkkaan kannattaako suhteeseen jäädä.

Vierailija
30/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse, haluatko jatkaa liittoanne. Jos haluat, kerro miehellesi, että jos näin käy vielä, ero on varma, vaikka rakastaisit häntä kuinka. On hyvä, että mies ymmärtää katua. Sano, että paras anteeksipyyntö on alkoholismin hoito.

Vierailija
31/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää ota miehen suusta tupakkaa pois. Te voitte lapsen kanssa mennä autosta ulos odottamaan, kunnes perheenpää on saanut häntä rentouttavan savukkeen poltettua.

Vierailija
32/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on eka kerta, kun käyttäytyy noin, antaisin vielä mahdollisuuden, MUTTA sillä ehdolla, että mies jättäisi alkoholin kokonaan.

Vierailija
33/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene heti terveyskeskukseen ja kerro tapahtunut. Voit tehdä myös ilmoituksen pahoinpitelystä. Kun ilmoitat asian heti eteen päin, teet sen näkyväksi.

Muuten sairas miehesi vesittää koko tapahtuman ja saa sinut uskomaan ajastaan, että kuvittelit koko tapahtuman.

Lisäksi, kun kerrot tapahtuneen, saat henkistä tukea itsellesi ja pystyt myös auttamaan lastasi tuon ikävän tilanteen jäljiltä.

sh

Vierailija
34/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on eka kerta, kun käyttäytyy noin, antaisin vielä mahdollisuuden, MUTTA sillä ehdolla, että mies jättäisi alkoholin kokonaan.

on jo liikaa. Seuraavalla kerralla kohteena voi olla lapsi tai seurauksena ruumiita.

Vierailija
35/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että satojen kilometrien ajomatkalla toinen hankkiutuu siideriä juomalla tahallisesti ajokelvottomaan kuntoon, ja näin jättää kuskin osan täysin toisen vastuulle. Sitten vielä häiriköi ja lopulta pahoinpitelee.

Tämä on yhteenveto,jonka minäkin tein.Vahvasti tuntuu että tämä saa riittää,haluan parmepaa lapselleni ja itselleni.

Kyseessä on erittäin vakava asia. Niin vakava, että voisit hyvin lähteä lapsen kanssa samoin tein aivan kuten moni tässä ehdottaakin. Voi hyvinkin olla, että tämä onkin se paras ratkaisu.

Vain sinä tiedät lähdetkö nyt heti vai oletko valmis antamaa miehelle yhden, siis vain yhden, mahdollisuuden. Mikäli päädyt mahdollisuuteen, sinun pitää pitää huolta, että tähän mahdollisuuteen liittyy kovia ehtoja:

Ensinnäkin miehen tulee lopettaa alkoholin käyttö täysin sekä hakea hoitoa alkoholismi-nimiseen sairauteen. Jos mies haluaa käyttää mahdollisuuden, hän on auliisti hakemassa apua. Tosin sinun kirjoituksestasi tulee ilmi se alkoholistien tyypillinen puoli: selittelyä, toissijaisten asioiden syyttämistä jne. Kaikkea epäoleellista, paitsi sitä, että itse ottaisi vastuun ja myöntäisi mokanneensa ihan hel**tin pahasti. Sinä tiedät liittyykö mahdolliseen yhteiseen tulevaisuuteenne muitakin ehtoja.

Tosiaan sinun tehtävä on pistää nuo ehdot läpinäkyvästi pöydälle. Jos mies vähänkin kakistelee, ei myönnä sairauttaan ja kamalaa käytöstään, nostat kytkintä samoin tein.

Mutta kuten sanoin, voihan olla, että päätät myös olla antamatta miehelle enää mahdollisuutta, sillä tuon käytöksen pohjalta voit hyvin tehdä niin ja aika moni meistä varmaan tekisikin.

Vierailija
36/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on erittäin vakava asia. Niin vakava, että voisit hyvin lähteä lapsen kanssa samoin tein aivan kuten moni tässä ehdottaakin. Voi hyvinkin olla, että tämä onkin se paras ratkaisu.

Vain sinä tiedät lähdetkö nyt heti vai oletko valmis antamaa miehelle yhden, siis vain yhden, mahdollisuuden. Mikäli päädyt mahdollisuuteen, sinun pitää pitää huolta, että tähän mahdollisuuteen liittyy kovia ehtoja:

Ensinnäkin miehen tulee lopettaa alkoholin käyttö täysin sekä hakea hoitoa alkoholismi-nimiseen sairauteen. Jos mies haluaa käyttää mahdollisuuden, hän on auliisti hakemassa apua. Tosin sinun kirjoituksestasi tulee ilmi se alkoholistien tyypillinen puoli: selittelyä, toissijaisten asioiden syyttämistä jne. Kaikkea epäoleellista, paitsi sitä, että itse ottaisi vastuun ja myöntäisi mokanneensa ihan hel**tin pahasti. Sinä tiedät liittyykö mahdolliseen yhteiseen tulevaisuuteenne muitakin ehtoja.

Tosiaan sinun tehtävä on pistää nuo ehdot läpinäkyvästi pöydälle. Jos mies vähänkin kakistelee, ei myönnä sairauttaan ja kamalaa käytöstään, nostat kytkintä samoin tein.

Mutta kuten sanoin, voihan olla, että päätät myös olla antamatta miehelle enää mahdollisuutta, sillä tuon käytöksen pohjalta voit hyvin tehdä niin ja aika moni meistä varmaan tekisikin.

[/quote]

Tämä oli hyvin kirjoitettu. Olen valmis antamaan sen yhden mahdollisuuden,mutta sen ehtona on nollalinja alkonkäytön suhteen. Jos mies ei suostu( mitä epäilen ) ei minulle jää vaihtoehtoja. En jää enää suhteeseen odottamaan seuraavaa "ylilyöntiä" joka johtuisi taas ns väsymyksestä,nälästä yms...

Miehen olisi itse tajuttava ottaa vastuu teoistaan ja laittaa stoppi jo lapsen takia.

Luulen että tänään on keskustelujen paikka.

Vierailija
37/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en piilottelisi sitä ollenkaan. Häpeä ei olis mun. kertoisin perkele joka ikiselle sukulaiselle ja ystäville et on käynyt käsiksi muhun. Tiedätkö ap että kunnollisten miesten mielestä puolisoaan hakkaava mies on on täysi sika. Vankilassakin naisenhakkaajat ovat alinta kastia ja saavat turpaansa muilta vangeilta. No anyway...älä please jätä asiaa tähän. Mies kunnolla seinää vasten: täysi raittius ja terapia tai ero. Niin mä tekisin. Itse olen lapsuuteni viettänyt kodissa, jossa vanhemmat ryyppäsivät joka helvetin viikonloppu. Olen alle kouluikäisenä nähnyt kun isä riepottaa äitiä tukasta pitkin lattioita yms. Eipä ollut mukavaa olla piilossa peiton alla ja pelätä. Tämmöistäkö haluat oman lapsesi elämän olevan? Siihen se kuule ennen pitkään menee jos et nyt toimi! Mies joka lyö keran, lyö myös toisenkin kerran ja kolmannen ja neljännen kerran....

Vierailija
38/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä idiotti toi sun mies! Mä en ikinä antaisi tuollaista kohtelua kenellekään. Tuossa ei selittelyt auttaisi kun lapsen nähden tehdään noin.

Niin, ja se jälkiviisaus on aina se paras viisaus. Entä ensi kerralla?

Terv. Lapsena seurasin liiankin hyvin kun isä kerta toisensa jälkeen pahoinpiteli äidin

Vierailija
39/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohdin tuolta kaikelta kouhkaamiseltani sulle ap vielä sanoa et PALJON voimia sulle nyt ja tsemppiä! Tulethan sit kertomaan myöhemmin miten menee?

Vierailija
40/49 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siinä vaiheessa kuin mies sammui olisin pysäyttänyt auton, dumpannut äijän ajoradan vierustalle ja kaasuttanut pois taakseni enää koskaan katsomatta.

Hirveä mies sinulla!