Onko helmineule sinusta nättiä?
Millaiseen neuleeseen se parhaiten sopii? Entä sopiiko yhtä hyvin puuvilla- kuin villalangallakin neulottuna?
Kommentit (11)
mutta esim. paksulla langalla tehdyssä muhkeassa myssyssä ihan kiva.
ja sopii kyllä hyvin vaatteisiinkin, esimerkiksi chanel-tyyppisiin tai laatikkomallisiin jackie o-villatakkeihin. Ja vauvanvaatteisiin. Parhaimmillaan se on mielestäni suhteellisen ohuesta, yksivärisestä villalangasta tehtynä. Vähänkään epätasaiseen lankaan se ei sovi, enkä itse näe sitä puuvillalangasta tehtynä kauniina, niistä tulee helposti tönkköjä.
Sileästi, suht ohuesta langasta neulottuna helmineule on kaunista vaatteissakin. Pörröisestä, paksusta tai kirjavasta langasta neulottuna näyttää vaan epätasaiselta ja möykkymäiseltä.
on yksi suosikkejani. Vauvan- ja lastenvaatteissa ja lapasissa olen erityisesti käyttänyt.
Tein leikki-ikäiselle tytölle puuvillalangasta puseron. Tuli tosi kaunis. Vaaleanvihreä, vaikka väri ei ollutkaan ihan tasainen langassa. Sitten ompelin pitsejä reunoihin.
Huivia ajattelin kokeilla ja lankana olisi Novitan tenneessee. Kuinkahan käynee? Onkohan se liian paksua?
t. ap
Ja tuli niin suttuisen näköiset, että oli pakko purkaa ja kokeilla toista ohjetta. Tietenkin huivissa voi olla erinäköistä, kokeilemallahan se selviää.
Ostin monta kerää kun oli jotenkin niin nätin väristä ja tarjouksessa. t.ap
Pojallani (2v.) kokonaan helmineuleesta neulottu paita, tosi kivan näköinen tuli. :)
joten luulen että ei tuu hyvää helmineuletta. Joku pitsineule voisi kuitenkin onnistua. Jos on monta kerää niin saisko pitsineuleisen jakun, tms - itselle tai lapselle? Kun nyt on kevätkin tulossa ja kesäneuleet ajankohtaisia?
Mitä järkeä? Tee tosiaan siitä mieluummin joku kesäpusero tai -kassi.
mutta varsinkin rauhallisen sävyisistä langoista neulottuna ihan nättiä. Huiveissa ym. mielestäni parhaimmillaan (esim. paksuhkosta langasta neulottu leveä huivi), vaatteissa taas vähän tönkköä.