Poskiontelot täynnä limaa - lekurilta jotain muuta kuin antibioottia?
Mulla on kohta kaksi viikkoa ollut poskiontelot ja pää ihan täynnä räkää ja limaa, ilmeisesti kaksi eri tautia peräkkäin. Nyt alkaa jo keuhkoissakin pyöriä limaa ja tuntuu että tukehtuu, yäääk. Nenäkannua en kiitos tahdo kokeilla, en kerta kaikkiaan pysty, mutta saako lekurilta jotain muuta jeesiä kuin antibioottikuurin, jos koitan huomenna saada ajan?
Kommentit (25)
Tuntuu sitä paitsi samalta kuin olisi uimassa ja vettä menee nenään. Ei siis todellakaan paha ja helppo käyttää.
Mulla kyllä tuntuu tosi pahalta, jos on uimassa ja menee vettä nenään. Sen sijaan kannuun laitetaan sopivasti suolaa, jolloin se vesi ei kyllä tunnu oikeastaan yhtään miltään. Harmi jos ap ei voi sitä edes harkita, se ei kyllä tosiaan oikeasti ole yhtään paha.
Kuivattaa onteloita ja vähentää turvotusta
kortisonitabletteja. Jostain syystä lääkäri ei halunnut antibiootteja kirjoittaa, joten kirjoitti viikon kortisonikuurin.
Mulla mies punkteeras mun poskiontelot ja sen jälkeen ollut tosi hyvä olla.
Hommaa se nenäkannu, ei oikeasti tunnu missään ja olo helpottuu. Tai sitten tuo punkteeraus, mutta huomattavasti epämukavampi tapa kuin kannulla huuhtominen.
punkteereus ja nenäontelojen huuhteleminen ovat eri asioita.
Punkteerauksessa mennään nenäruston läpi piikillä ja poskionteloon painetaan vettä.
Nenäontelot voi puolestaan huuhdella vaikka lehmänsarvella (nykyaikaista versiota taidetaan myydä apteekissakin) eli toisesta sieraimestä kaadetaan vettä sisään ja annetaan sen valua nielun ja toisen sieraimen kautta ulos.
Mitäs luulet lekurin pystyvän tekemään?
Notta onko jotain troppia joka auttaa, eli kannattaako sinne lekurille vääntäytyä. Mutta ilmeisesti jotain löytyy, kun joku kerta sitä jotain Cirrusta tiesi ehdottaa. ap
Voi ostaa itse apteekista otrivinia ja testata aukeaako sillä. Saa käyttää maks. 10 päivää.
nyt niin kauheeta oo. Mulle on tehty semmoinen ala-asteikäisenä, ja hengissä selvisin.
Helppo tapa päästä tollasista vaivoista eroon, eikä tarvii tunkea kehoonsa kemikaaleja, joille ei ole mitään tarvetta. Ab-kuurien vetäminen jatkuvasti ei ole mikään loistoidea...
ihan sama kuin joku ehdottaisi, että täyttäisin housuni hämähäkeillä. En kykene, en pysty, oli miten loistovehje tahansa. Antibioottikuureja EN vedä jatkuvasti, enkä sellaista haluaisi nytkään, mutta limaa on nyt pikkaisen liikaa ja liian pitkään, eli jotain helpotusta pitäis saaha. ap
Mene nyt vaan kiltisti sinne lekuriin ja pyydä se antibioottiresepti tai mene punkteeraukseen. Siinä sun vaihtoehdot. Ai, niin se punkteerauskaan ei käy... no ota sen pilleriresepti ja lakkaa jankkaamasta.
Mene nyt vaan kiltisti sinne lekuriin ja pyydä se antibioottiresepti tai mene punkteeraukseen. Siinä sun vaihtoehdot. Ai, niin se punkteerauskaan ei käy... no ota sen pilleriresepti ja lakkaa jankkaamasta.
Johan sanoin, että avaava lääke kuulostaisi hyvältä ja sellaista voisin kokeilla, eli olisi ihan järkevää mennä sinne lekurille huomenna, kun kerta on vaihtoehtoja. Ei sun tartte vastata, jos et jaksa. :)
Ja kun ei se edes poskionteloita tosiaankaan huuhtele. Mulla oli juuri kolme viikkoa ontelot täynnä räkää, vieläkin valuu vähän nieluun vihreää limaa, mutta vähitellen alkaa helpottaa. En käynyt lääkärissä, koska en halua antibiootteja enkä punkteerausta. Aina on poskiontelotulehdukset itsestään mulla parantuneet, vaikka aikaahan siinä menee viikkoja.
vaan käski ostamaan nenäkannun. Hyvin auttoi ja on aina auttanut! Suosittelen!
Johan sanoin, että avaava lääke kuulostaisi hyvältä ja sellaista voisin kokeilla, eli olisi ihan järkevää mennä sinne lekurille huomenna, kun kerta on vaihtoehtoja. Ei sun tartte vastata, jos et jaksa. :)
Hommaa se nenäkannu, ei oikeasti tunnu missään ja olo helpottuu. Tai sitten tuo punkteeraus, mutta huomattavasti epämukavampi tapa kuin kannulla huuhtominen.
poskionteloissa niin ei siihen nenäkannu auta mitään ainut punkteeraus tai antipiottikuuri jos nousee ohtaonteloon niin voi olla että joutuu aukasemaan otsan ja kaapimaan pois
Viime vuosina. Aikaa siihen on mennyt..viimeksi taisi mennä kuusi viikkoa, joista yhden olin saikulla. Jos ei ole duactia ollut olen käyttänyt otrivinia. Kahdesti olen 5 vuoden aikana joutunut syömään antibiootit koska ei alkanut löysäämään ja alkoi nostattamaan tulehdusarvoja. Mutta kärsivällisyyttä vaatii aina.
Kyseiset lääkkeet ovat siis resepti-tavaraa eli lääkärin kautta apteekkiin.