Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poskiontelot täynnä limaa - lekurilta jotain muuta kuin antibioottia?

Vierailija
27.03.2011 |

Mulla on kohta kaksi viikkoa ollut poskiontelot ja pää ihan täynnä räkää ja limaa, ilmeisesti kaksi eri tautia peräkkäin. Nyt alkaa jo keuhkoissakin pyöriä limaa ja tuntuu että tukehtuu, yäääk. Nenäkannua en kiitos tahdo kokeilla, en kerta kaikkiaan pysty, mutta saako lekurilta jotain muuta jeesiä kuin antibioottikuurin, jos koitan huomenna saada ajan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poistaa nenästä limaa. Tuntuu sitä paitsi samalta kuin olisi uimassa ja vettä menee nenään. Ei siis todellakaan paha ja helppo käyttää. Minulle työpaikan terkka määräsi kannun, kun ääni pysyi käheänä viikosta toiseen. Viisi kertaa käytin kannua ja jo helpotti ja oma ääni palasi. Samainen hoitaja sanoi, ettei nykyään juuri edes punkteerata.

Vierailija
22/25 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni-nenäsuihkeet auttavat kyllä, mutta kestää pari päivää ennen kuin niiden vaikutus alkaa. Nasonex taitaa olla yleisin, Avamysin on toinen. Kuivattavat pitkään käytettynä limakalvoja, jolloin nenäkannun tai suolavesisuihkeen käyttö on suositeltavaa. Flixonase on tippoina olevaa kortisonia ja vissiin muutenkin jotain vähemmän ärsyttävää, mutta on huomattavasti kalliimpaa.

Punkteeraus ei ole kivaa, mutta kyllä siitä selviää. Itselleni tehtiin se vuosi sitten viisi kertaa kahden kuukauden aikana. Nenäpolyypit yhdistettynä raskauden aiheuttamaan nuhaan = todella tukkoinen nokka. Vauvan takia minulle ei voitu määrätä tarpeeksi tehokasta kortisonia, joten ainoa vaihtoehto oli huuhdella nenäonteloita kunnes Nasonex jaksoi yksinään pitää nenän auki.

Jos ei helpota, varaa aika tai vaadi lähete nenä-kurkku erikoislääkärille, että tutkii löytyisikö nenästä polyyppeja. Niitä ei yleensä lähdetä poistamaan, mutta suun kautta otettava kortisoni-kuuri voi olla tarpeen.

Älä suostu syömään liikaa antibiootteja ja muista maitohappobakteerit kuurien kanssa. Punkteeraus on oikeasti pienempi paha kuin hiiva-syndrooma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohta kaksi viikkoa ollut poskiontelot ja pää ihan täynnä räkää ja limaa, ilmeisesti kaksi eri tautia peräkkäin. Nyt alkaa jo keuhkoissakin pyöriä limaa ja tuntuu että tukehtuu, yäääk. Nenäkannua en kiitos tahdo kokeilla, en kerta kaikkiaan pysty, mutta saako lekurilta jotain muuta jeesiä kuin antibioottikuurin, jos koitan huomenna saada ajan?

Suosittelen sitä lääkärissäkäyntiä!

Minulla sama vaiva, jatkunut pitkäääään...ja pahentui siten etten kyennyt enää olemaan mitenkäänpäin,kun tuli niin kovat kurkkukivut ja päänsärky, sekä hammaskivut/poskikivut...tiesin heti mistä kyse, yksi tulehdus (siis nielutulehdus ja poskiontelotulehdus) hoidettiin juuri 5kk sitten pois antibiootilla ://

Sanoivat silloin,että jos uusiutuu varaa aika ja punkteerataan, kävin silloin yksityisellä,koska täällä ei saanut mitään apua vaikak 4 krt kävin valittamassa oloani terv.keskuksessa.

Nyt kävin terv.keskuslääkärissä ja sain heti antibioottikuurin,mutta ei ole vieläkään auttanut, hiukan on kipuja, ja kuuri loppui jo eilen.... Buranaa määrättiin myös kipuihin, olen ottanut sitä 3 krt päivässä 600mg:sia tabletteja. Lievittää tulehduskipuja.

Vierailija
24/25 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa korvakin taisi tulehtua. Viikon se oli todella kipeä, paksun tuntuinen ja tukossa ja lumpsahteli ilkeästi. Kurkku oli niin kipeä, etten nielemään kärsinyt pariin päivään. Hajuaisti oli pois n. viikon ja samalla myös makuaisti. Silti tauti lähti paranemaan ilman antibiootteja (ja nenäkannua). Tänään ei ole enää päätäkään särkenyt. Minusta muuten tuntuu todella kauhealta, kun uidessa menee vettä nenään. Siksi en ole halunnut nenäkannua edes kokeilla. - 15

Vierailija
25/25 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois sisäilma/homeasunnosta.