Voi kun olisi rahaa sisustaa edes hieman :´´(
Kommentit (33)
Voisko tavaroiden järjestystä vaihtaa, sekin tuo vaihtelua. Verhot ja matot pesuun jos ei voi vaihtaa.
Hobbarilta tosiaan saa osamaksulla, jos vaikka verhot ja maton saisit hommattua, verhot jo pelkästään muuttaa paljon.
Kirpparilta ja kierrätyskeskuksista vois löytyä jotain kivaa ja halpaa.
Kierrä kirpputorit. Katso nettiä mm huutis.
Kierrätyskeskus. Tapetteja ja muuta saa aika edulisesti poistoerinä.
Itse olen remontoinut yläkertamme pikkurahalla. On siihen toki rahaa mennyt, mutta todellakin pikkurahalla. Aikaa ja vaivaa on vaatinut, kun laittaa itse. Osa työstä sellaista pientä nysväämistä.
Huonekaluja voi kunnostaa. Päätä ensin mitä haluaisit. Lähde siitä työstämään ajatusta ja mitä voit asialle tehdä.
minullakin mies joka kerää paperia, romua, silkkaa roskaa.
Se on raskasta, i know.
Jonkun verran vien mieheltä salaa roskiin. Tai vedän kaikki paperit työpöydältä pahvilaatikkoon ja laatikossa varastoon. Sitten pesen kaiken. HAkekoon varastosta kun tarvii.
Välillä tosiaan mieli maassa kun yksin taistelee tuollaista roskaajaa vastaan. Mutta ei kannata jäädä tuleen makaamaan, teet minkä voit.
siivousta kuin sisustamista.
Tiedän, että tuntuu isolta urakalta, mutta jostakin on aloitettava. Kun olet saanut romut roskiin ja siivottua, niin sitten näet, mitkä paikat kaipaavat sisustamista.
Nytkin tuli paha mieli ja itku kurkkuun kun mies ei lainkaan osannut tulla vastaan tässä tietokonepöydän siivoamisessa.
Minä kävin tämän pöydän tovi sitten läpi ja pyyhin pinnat.
Miestä ei häiritse tippaakaan pöly, tavarakasat, lehtipinot, ei yhteensopivat värit tai huonekalut ei mikään.
Se on tod perseestä:(( ei se saa edes pullopusseja (limu-ja vissyplot) vietyä jos en iske niitä sen käteen, ei mainoslehtisiä ym lehtiä mitä tilattuna meille tulee, ei pahvia eikä kartonkia ei mitään.
Kannettava tietokonesalkku odottanut nyt 3kk työhuoneen nurkassa että vesi sen töihinsä ja työhuoneeseen siellä, "heitin" sen ulko-oven teen äsken jotta veisi sen huomisaamuna.
Terassilla vie tilaa n.1m verran lapsiemme peruja olevat vauvanvaunut, niistä se kyllä jaksaa aukoa päätään, mutta ei muusta paskasta siellä.
Ihan kuin yksien vaunujen pois vieminen ratkaisisi terassisotkun stana!!!
ap
minullakin mies joka kerää paperia, romua, silkkaa roskaa.
Se on raskasta, i know.
Jonkun verran vien mieheltä salaa roskiin. Tai vedän kaikki paperit työpöydältä pahvilaatikkoon ja laatikossa varastoon. Sitten pesen kaiken. HAkekoon varastosta kun tarvii.
Välillä tosiaan mieli maassa kun yksin taistelee tuollaista roskaajaa vastaan. Mutta ei kannata jäädä tuleen makaamaan, teet minkä voit.
Mitä jos hakisit vaikka mielialalääkekuurin tk:sta ja katsoisit, miltä maailma sen jälkeen näyttää.
vaan turhan romun poistaminen nurkista. Sen jälkeen olo kevyempi ja mieli selkeämpi.
Jos ap jaksaisit tehdä vaikka vähän kerrassaan sitä raivausta. Eihän se ensin näy, mutta kun sitkeästi kannat tavara kerrallaan asioita pihalle, niin lopulta se koti paljastuu sieltä alta.
Ankeaan ilmeeseen ei yleensä auta se, että kaupasta vielä kannettaisiin lisää tavaraa entisten romujen lisäksi. Minä ainakin nautin tilasta ja valosta. Jos jokin esine on ruma, herättää negatiivisia mielleyhtymiä jne, niin luovu siitä. Tietysti välttämättömät esineet on pakko pitää, mutta ruma matto ei aivan varmasti ole sitä.
Älä anna periksi! Oma mieheni, kun muutettiin yhteen, ei ensin antanut minun muttaa mitään "ihanasta" poikamieskämpästään, jossa parasta olivat jättimäiset kajarit, äidin valitsemat kukkaverhot yhdistettynä likaisiin, rikkinäisiin räsymattoihin, pöly, ja ei-koskaan-pestyt-ikkunat, ja bubimainen koristelu seinillä. Päätn, että tässä asiassa en anna periksi, koska mieheni ei suostunut muutamaan minun asuntooni, joten pikkuhiljaa muutin aina yhden asian kerrallaan. Vuoden kuluttua oli jo aika mukavan näköistä, ja itse asiassa miehenikin tykkäsi, myönsi että nykyinen kämppä on paljon, paljon tilavampi, viihtyisämp, puhtaampi, ja valoisa. Joten nykyään saan pääättää koko sisustuksesta, ja mieheni edelleen tykkää ja luottaa sisustusmakuuni. Kärsivällisyyttä, sisukkuutta ja peräänantamattomuutta. Miehet harvemmit jaksaa TÄSTÄ asiasta pitää kiinni, jos vastavuoroisesti SINÄ annat periksi jossakin muussa. Muuta asia kerrallaan juttuja. Aloita esim. yhdestä huoneesta, jossa vaihdat verhot, matot, lampput ja vaikka yhden isomman hankinnan, kuten sänky, tai lipasto jne. Ja pidät samaa linjaa kokoajan.
että en tiedä ketään, jolla olisi varaa kerralla pistää kaikkea kuntoon. Itse teen isomman hankinnan kerran vuodessa esim. osamaksulla tai käteisellä (säästettyäni siihen), ja sitten ostan käytettynä muita, tai lisäksi sitten pikkutavaroita, kuten verhoja, lamppuja ja mattoja, astioita, tai muuta sisustustavaraa. Selaa nettisivuja, ja nettikirpputoreja ahkerasti. Päätä millaisen sisustuksen haluat, käy huonekaluliikkeissä, ja mieti mitkä asiat siellä miellyttivät sinua, mistä tyylistä pidit. Tee sama tyyli, mutta hanki osa tavaroista esim käytettyinä. Älä anna periksi!! Pitkäjännitteisellä työllä onnistut!
Aloita ensin itsestäsi. Miksi odotat että miehesi yht'äkkiä innostuisi siivoamaan tai sisustamaan, jos itselläsikin on vaunut odottamssa siivousta pois??? Aloita muutos itsestäsi. Siivoa kaikki paikat, vie romut, ja rikkinäiset tavarat pois, järjestä paikat kuntoon, pese ikkunat ja terassi keväämmällä, pesetä matot jne. Ja sitten kipin kapin ne verhot vaihtamaan uusiin!! Aloita niistä. Siivoa ja järjestä sinä tietokonepöytä. Ja vaadi sen jälkeen mieheltäsi, että pöytä myös pysyy samannäköisenä kuin siivouksen jälkeen!!!! Ja sitten mietit mikä seuraavaksi eniten sinua harmittaa sisustuksessa, ja ryhdyt sen kimppuun. Älä luule, että sisustaminen on pelkkää shoppailemista, se vaatii siivousta, suunnittelua, kaupoissa kiertelyä, hintojen vertaamista, jne. Mikään asia tapahdu itsestään, sisustamine vaatii pitkäjänteistä työtä, ja säästämistä, ja kirpputorien koluamista.
Vierailija kirjoitti:
puun väriset kirjahylly ja tv-tasokin olkkarissa, yökyökyök!!
Puhtaan valkoinen tuntuisi kivalta, mutta kun ei ole varaa uusia ostaa enkä tiedä miten nuo hökötykset reagois maaliin...
Enkä sitten tiedä siitä valkoisestakaan pidemmän päälle..
Kauhea kriisi kuten huomaatte.ap
Valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen valkoinen...
vaatekaappina systeemi, jossa koko seinän mitalla oli vaatetanko (voihan lattiarekit seistä lattiallakin jos ei halua tai kiinnittää seiniin) ja sen edessä katossa verhokisko.
Verhokiskoon sitten vaan lattiaan saakka ulottuva kangas, joka peittää vaatteet ja toimii pölysuojan lisäksi muutenkin sisustusenementtinä. Kangasta oli kiva vaihdellakin vuodenaikojen mukaan.