Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sukututkimus.blogspot.com Hulluuttako? Mitä mieltä olette?

Vierailija
27.03.2011 |

27.3.2011

Hei sukututkimus.blogspot.com!

Jotenkin eksyin blogiisi. En tiedä onko hyvä vai huono juttu laittaa sukupuista tietoa nettiin. Epäilen juuri, että niiden avulla saattaa tapahtua identiteettivarkauksia, joka voi olla uusi jopa kansainvälinen rikos, joka tulevaisuudessa tulee vaivaamaan meitä. Ihmisellä itsellään ei ole mitään arvoa (muuta kuin Jumalan silmissä, ei ihmiskunnan jäsenenä), mutta hänen identiteetillään on arvoa, varsinkin, jos hänellä on ollut korkea koulutus ja erinomainen sukutausta.

Sellainenkin ilmiö on nyt meneillään, että ihmisen näyttää olevan vaikea saada itsestään ja lähisukulaisistaan mitään kattavaa virkatodistusta. Itse olen helsinkiläisestä pappilasta ja onneksi siis olen erään sukuseuran jäsen. Kun yritin saada itselleni virkatodistuksen, josta näkyy isovanhempani niin sain tylyn vastauksen: maksaa 33 euroa tunnilta hakea tietojasi, kuinka monta tuntia tähän hommaan saa laittaa? Että tässä nyt ollaan kun kirkot ovat luovuttaneet tehtävänsä pitää jäsenistään rekistereitä ja kaikki asiat on laitettu tietokoneelle. Koko homma leviää käsiin! Ja kun ihmiset ovat lähteneet kotikonnuiltaan ja levittäytyneet todella jopa ympäri maailmaa niin tietojen pitäminen yhdessä paikassa olisi todella tärkeää - mutta se onkin käymässä erittäin hankalaksi. Vasta kun ihminen on kuollut niin hänen sukujuurensa voi mahdollisesti laittaa nettiin, mutta jopa kuolleiden - ja varsinkin nuorena kuolleiden (ja koulutettujen) identiteetti on hyvä varastuskamaa, sillä heidäthän voidaan herättää henkiin jossakin muualla päin maailmaa ja antaa jollekin identitöötittömyydestä kärsivälle, vaikka USAssa tai Venäjällä tai missä vain maailmankolkassa... hulluutta? Ehkä! Mutta tulevaisuudessa täysin mahdollista! Pitäkää siis jollakin ihmekeinolla myös selvillä ihmisten todellinen ja oikea henkilöllisyys. Ja ongelma on sekin, että samannimisiä on joidenkin kohdalla melkein pilvin pimein! "Minuakin" olisi tällä hetkellä jotain kymmenen kappaletta, joten onneksi olen tajunnut muuttaa nimeni. Mutta nyt sitten kukaan ei tiedä kuka oikeasti olen... Että sillä tavalla!

Keskustelen kanssasi erittäin mielelläni näistä oudoista, ihan mielisairaalta kuulostavista asioista! Lääkäriltäkään ei nykyään saa kysyä, kuka olet ja missä maassa olet hankkinut koulutuksesi! Se olisi muka jonkinlaista vainoharhaisuutta! Ja on jo potilaita, jotka eivät näiltä lääkäreiltä saa hoitoa ja jotka jätetään siis hoitamatta. Vastaus on vain, että ei tutkita!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielelläsi myös muista asioista. Taidat myös tykätä perustaa kaikenlaisia blogeja eri aiheista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi