Kuinka pitkäksi aikaa kissan voi jättää yksin 16 neliön
tilaan? Pärjäisikö kissa esim. viikonlopun yli?
Huoneessa kiipeilypuu, ruokaa, juomaa ja hiekkalaatikko.
Kommentit (9)
Jos ei voi hankkia kissalle hoitajaa tai viedä sitä hoitolaan viikonlopuksi (hinta täällä meilläpäin 12 euroa/vrk), on syytä pitäytyä pehmoleluissa. Kissa ehtii hätääntyä perin juurin jo vuorokauden aikana.
Täällä pk-seudulla kissahoitoloiden päivätaksa pyörii siinä 30-60 euron tienoilla.
Kyllä mä jättäisin viikonlopuksi, olen omat jättänytkin. Tosin meillä niitä on kolme eli on seuraa toisistaan.
Varoiksi tosin kannattaa laittaa toinen vesikuppi ja mielummin vaikka vähän liikaa ruokaa. Tarkista ettei ole mitään mihin kissa voisi jäädä jumiin.
pidemmästä ajasta munuaiset alkaa kärsiä
On kissan mielenterveyden takia maksimi, ja toki jos juoma ja ruokin loppuu... Minusta on niin väärin että ihmiset ajattelee kissan pärjäävän ja tykkäävänkin olla yksin, eihän koiraakaan jätetä yleensä viikonlopuksi yksin kotiin?
Itse jättäisin max. yhdeksi yöksi jos mitään muuta mahdollisuutta ei ole. Pidemmän aikaa jos olisin poissa, kuten viikonlopun, järkkäisin jonkun käymään kissan luona ja leikittämään sekä ruokkimaan sitä.
Jos ootte pidemmän aikaa pois, niin jonkun pitää kyllä käydä putsaamassa hiekkis ja antamassa tuoretta ruokaa.
Kyllä kissat pärjää hyvin vkl yksinään,silti nakittaisin jollekkin tutulle vaikka lauantaiksi tsekkaus keikan ja tarkistaisi että vesi puhdasta ja ruoka vielä syötävässä kunnossa.
on vähintään kerran vuorokaudessa jonkun käytävä katsomassa, että eläimellä ei ole hätää ja huolehdittava perustarpeista.
Jos ei voi hankkia kissalle hoitajaa tai viedä sitä hoitolaan viikonlopuksi (hinta täällä meilläpäin 12 euroa/vrk), on syytä pitäytyä pehmoleluissa. Kissa ehtii hätääntyä perin juurin jo vuorokauden aikana.