Paraneeko ihon kunto karppaamalla? Itselläni aknea..
Olen 34-v ja aina on joku paukama tai näppylä jossain kohti naamaa. Nyt useampikin :( Antibioottikuurin olen syönyt syksyllä ja heti kun se loppui niin alkoi finnit taas tulla.
Auttaisiko karppaus? Vai mikä? Roaccutania en oikein haluais, ja tuskin sitä kesää vasten edes saa :(
Kommentit (8)
Suomessa on vähän kalliimpaa, varmaan 40-50 €, itse tilasin jostain ulkomailta.
Syön edelleen perunaa,hedelmiä ja jopa sokeria,mutta en viljaa. Minulla ongelmana olivat leukaperiin ilmestyvät finnit,oikein sellaisia isoja ja pahoja+arpia jättäviä.Ihoni oli samaan aikaan rasvainen ja hilseilevä,ja tosiaan viljojen pois jättäminen normalisoi ihon täysin!
lähti heti, kun aloin juoda aloe vera juomaa ja rasvaamaan kasvoni aloe vera gelly/propolis voiteella.
On muuten ihanaa kun iho on hyvä, en ikinä olis uskonu..
meikkipohja kannattaa vaihtaa mineraalimeikkiin. Eikä mihinkään markettisarjaan, vaan johonkin oikeaan mineraalimeikkiin, jossa ei ole mitään ylimääräisiä.
Riippuu tietysti ihotyypistä, mitkä keinot tehoavat. Oma ihoni on sekaiho, jonka ongelmana on tukkeutuvat ihohuokoset, siihen nämä konstit tuntuvat tehoavan.
t: 3(ko se oli?)
lähti heti, kun aloin juoda aloe vera juomaa ja rasvaamaan kasvoni aloe vera gelly/propolis voiteella.
On muuten ihanaa kun iho on hyvä, en ikinä olis uskonu..
mutta ei ole ihon ongelmiin auttaneet. Karppaamalla on iho kuitenkin nyt pysynyt paremmassa kunnossa:)
tänne sattumalta googlaamalla aiheesta. Nimittäin nyt kaksi viikkoa hyväkarpanneena, (syön hiutalepuuroa ja täysjyväruisleipää, jätin pois kaikki sokerit, perunan, vehnän ja riisin.Välttelen tärkkelystä) olen huomannut 34-vuotiaan ongelmaihoni parantuneen silmissä. Myös muut on huomanneet tämän. Ihan jo ihon värikin on tasaantunut! Ihanaa, paluuta entiseen ei ole :)
Niin, ja parin kilon painonpudotus on ollut tässä vaan mukava ekstra. Aloitin ehkäistäkseni ällöttävää turvotusta ja hiilariähkyä. Suosittelen kokeilemaan!!
Itselläni viljat ja sokerit ovat ratkaisevia, esim. perunaa voin syödä paremminkin. Ja paljon rasvaa tietenkin, se kohentaa ihon kuntoa.
Itselläni karppaus ei täysin poistanut iho-ongelmia, mutta karppaus täydennettynä salisyylipitoisella kasvovedellä, sisäisellä sinkkilisällä ja etanaseerumivoiteella on tehnyt ihmeitä.