Miten outoa tämä on? Mitä tekisit? miehen Facebook
Minä en ole Facebookissa. Miehell on siellä profiili, mutta ei kuulema käy ja ihan turhaan jne...
Jossain vaiheessa sanoin, että täytyy minunkin mennä sitten facebookkiin kun lapsi alkaa sinne kärttämään teininä. MIes sanoi että senkun, mutta mä en ota sitten sua kaveriksi sinne. Onko yleistä etteivät puolisot ole Facebook -kavereita? Että Facebookissa jutellaan ihan omien kavereiden kanssa.
Toiseekseen kävin katsomassa miehen profiilia, siis "ulkoa päin" sen mitä nyt näkee kun en ole kirjautunut. Niin hänellä on siellä pari naista facebook-frendeinä, joita en ole koskaan tavannut, koskaan kuullut heistä, ihan outoja nimiä ja goglaamaalla ammattikin menee niin kaukaa ettei voi olla mitään työtuttuja.
En nyt tiedä huolestuako vai ei, huolestuisitko sinä ja mitä tekisit tässä tilanteessa?
Kommentit (46)
En oikein ymmärrä, miksi julkisessa mediassa ei oltaisi puolison kavereita tai ei olisi merkitty puolisoa puolisoksi. Siellä kuitenkin ollaan kavereita vaikka kenen kanssa, joita ei välttämättä edes tunneta.
että se on "julkinen media". Oma mieheni ei ole facebookissa, mutta jos olisi, niin en kyllä merkitsisi häntä suhdestatukseen. Minulla ei lue suhdestatuksessa mitään, koska en halua kirjata henkilökohtaisia asioitani "julkiseen mediaan". Kaikki tutut kyllä tietävät, että olemme yhdessä, ja jos joku puolituttu ei tiedä, niin ei ole väliksikään. En halua kirjata henkilökohtaisia tietojani paikkaan, jonka yksityisyydensuoja on kyseenalainen. Myöskään lapsen kuvia en tästä syystä ole laittanut. En myöskään mitään työ-, opiskelu- tai kotipaikkoja. Minä olen siellä pitääkseni yhteyttä kavereihin, en kirjaamassa koko elämääni.
nimittäis tuo, kuinka moni ei ole miehensä kanssa fb-kaveri?!
Mitä ihmettä muka "oma yksityiselämä" ?? Kyllähän se mies nyt vaan on tullut otettua niin miksi ihmeessä se pitää pimittää facebookissa? Sehän on ihan normaali tila. Ja ettei ottaisi miestä kaverikseen? Asiahan on niin, että sitten oikeasti ON jotain piiloteltavaa, ei tavalliset naisten jutut oo niin kuumaa kamaa ettei niitä voi miehelle näyyttää! Jos pelkää miehen kiusoittelevan niin silloin kannattaa miettiä mitä sinne facebookkiin oikein kirjoittelee. Jos kerran muut mahdollisesti puolitutukin saa niitä juttuja lukea mutta mies ei.
Periaatteessa sillä ei kuitenkaan ole väliä vaikka se puoliso onkin kaverina, silti siellä voi vaikka löytyä uusi ihastus. Ihan niistä kavereista, joiden mies tietääkin miksi ovat kavereita. Että ihan turhaa skitsoilua tuo pimittäminen. Kyllä mun kaverit tosissaan ihmettelis kun suuri osa on yhteisiä kavereita ja huomais että me ei miehen kanssa oltaisi kavereita. Outoa.
Mun miehellä on varmaan noin 50 naista fb-kavereina, joita minä en tunne.
Ja mulla saman verran miehiä, joita mieheni ei tunne. JA olemme "kavereita" fb:ssä.
Se on sosiaalinen media, oma elämä ja koti on täällä :)
En oikein ymmärrä, miksi julkisessa mediassa ei oltaisi puolison kavereita tai ei olisi merkitty puolisoa puolisoksi. Siellä kuitenkin ollaan kavereita vaikka kenen kanssa, joita ei välttämättä edes tunneta.
että se on "julkinen media". Oma mieheni ei ole facebookissa, mutta jos olisi, niin en kyllä merkitsisi häntä suhdestatukseen. Minulla ei lue suhdestatuksessa mitään, koska en halua kirjata henkilökohtaisia asioitani "julkiseen mediaan". Kaikki tutut kyllä tietävät, että olemme yhdessä, ja jos joku puolituttu ei tiedä, niin ei ole väliksikään. En halua kirjata henkilökohtaisia tietojani paikkaan, jonka yksityisyydensuoja on kyseenalainen. Myöskään lapsen kuvia en tästä syystä ole laittanut. En myöskään mitään työ-, opiskelu- tai kotipaikkoja. Minä olen siellä pitääkseni yhteyttä kavereihin, en kirjaamassa koko elämääni.
ei myöskään ole fb:ssa, mutta jos olisi niin varmasti olisi kaveri. Mulla on parisataa kaveria, joista suuren osan kanssa ei olla tekemisissä muualla (vanhat koulu- ja duunikaverit ym.) joten en todellakaan pidä fb-kirjoittelua (seinä) kovinkaan yksityisenä. Jos haluan kirjoitella yksityisesti, teen sen yksityisten viestien välityksellä, joita kukaan muu ei näe. Näin ollen en ymmärrä, miksi sitä miestä ei voisi ottaa kaveriksi.
Minä kokisin typeränä, jos mieheni ei hyväksyisi minua facebook-kaveriksini tai minä miestäni. Samoin kuin minusta on itsestään selvää, että lapseni ovat minun facebook-kavereitani.
Voihan sitä määritellä yksityisyysasetuksissa, mitä tietoa jakaa kellekin ja mitä haluaa pitää kahden/kolmin/tai nelinkeskisenä.
Minusta on siis melkeinpä kuin että puoliso/lapsi/vanhemmat häpeäisivät puolisoaan/lastaan/vanhempiaan, jos eivät hyväksy kavereikseen.
Mitä sitten tulee niihin facebook-ystäviin: tottakai miehelläsi on naispuolisia facebook-kavereita.
Minulla on vanhoja koulukavereita, opiskelukavereita, ystäviä, kollegoita, matkoilla tapaamiani ihmisiä facebook-kavereina. On valtavan innostavaa keskustella virtuaalimaailmassa ihmisten kanssa, joiden kanssa on joskus jossain yhteydessä ollut yhteydessä - laajentaahan se mahdollisuutta itsekin ajatella monista asioista laajemmin.
Minulla on jopa useita facebook-kavereita, joita en ole koskaan tavannut: nämä ovat henkilöitä, jotka ovat jonkun "oikean" kaverin ystäviä, ja jotka olen "tavannut" yhteisissä facebook-keskusteluissa ja joiden kanssa jatkamme myös "facebook-kaveruuden" perustamisen myötä keskusteluja milloin historiallisista aiheista, milloin ruoasta, musiikista, muodista, politiikasta, vitseistä.... Mitä milloinkin.
Sivuni ovat tietenkin myös niin miehelleni kuin lapsillenikin avoimia ja taatusti he voivat seurata, milloin heitän minkäkinlaista läppää jonkun komistuksen kanssa.
Eikä ole tullut mieleenikään, että joku voisi olla näistä "suhteista" mustasukkainen tai loukkaantunut.
Minusta voit hyvin sanoa miehellesi, että koet hylkäämisenä sen, ettet kelpaa hänen kaverikseen.
sun täytyy kysyä mieheltäsi miksei halua sua kaveriksi. Varmaan joissain suhteissa sopii paremmin näin, mutta kyllä sen pitäisi olla molemmille selvää miksi.
Me ollaan miehen kanssa kavereita ja suhdestatuksessa näkyy nimet,mutta ei todella kommunikoida facebookin välityksellä =) Paitsi joskus chatissa jos toinen on matkoilla. Ja molemmilla on paljon kavereita, joita toinen ei tunne.
No just - ei kai sitä miestään täydy miehekseen heti statustoida. Mutta että jättää miehen pois facebook-kaveruudesta, koska ei halua viedä tietoa "julkiseen mediaan"?
Tautinen ajatus.
Lappaathan sinä sinne kaikki kaverisikin, joten kaikkihan sitten tietävät sinusta "julkisesti", ovatko kaverisi mallia jalkapallofanit, pitsinnyplääjät tai napatanssijat, oletko bussinkuljettaja tai lähihoitaja tai kenties kampaaja.
Sillä kavereiden myötä taustasikin tulevat hyvin nopeasti ilmi.
Miksi siis vain "puoliso" on hyshyssiä?
henkisesti olen jo eronnut... t. 14
No just - ei kai sitä miestään täydy miehekseen heti statustoida. Mutta että jättää miehen pois facebook-kaveruudesta, koska ei halua viedä tietoa "julkiseen mediaan"?
Tautinen ajatus.
Lappaathan sinä sinne kaikki kaverisikin, joten kaikkihan sitten tietävät sinusta "julkisesti", ovatko kaverisi mallia jalkapallofanit, pitsinnyplääjät tai napatanssijat, oletko bussinkuljettaja tai lähihoitaja tai kenties kampaaja.
Sillä kavereiden myötä taustasikin tulevat hyvin nopeasti ilmi.
Miksi siis vain "puoliso" on hyshyssiä?
Niin, siis mieheni ei ole lainkaan facebookissa. Jos olisi, olisimme todennäköisesti toistemme facebook-kavereita, mutta emme koskaan kommunikoisi fb:n välityksellä - ainakaan seinällä. Tämä siksi, että meidän asiat ovat kahdenkeskisiä ja sellaisina haluamme ne pitää. Eli ei siis tulisi pusipusi-viestejä seinille, myöskään.
En merkitsisi häntä suhdestatukseen, koska haluan pitää perheasiani erillään facebookin tiedoista. Tähän on useita syitä: osa fb-kavereista on niin puolituttuja (miksi heidän pitäisi tietää perhesuhteeni niin tarkkaan?) ja facebookin yksityisyydensuoja ei ole kovin luotettava ja lisäksi vierastan ajatusta, että kirjaisin koko elämäni jonnekin nettiin. Lisäksi olen työni kautta jonkin verran esillä, mutta perheeni yhteinen päätös on, että mies ja lapset eivät ole.
Minun lähtökohtani on, että mitä henkilökohtaisimmat asiat eivät tule facebookiin.
Kavereideni myötä taustani ei tule varsinaisesti ilmi - eihän sitä tiedä, mitä kautta se jalkapallofani tai bussikuski tuntee minut ja mikä meidän välinen "kaveruus" on. Minun ammattiani ei facebookista pysty lukemaan - eikä kavereiden ammateista päättelemään. Mutta vaikka pystyisikin, niin minun puolestani ammatti voi olla julkisempaa tietoa kuin perheasiat.
fb-kavereita, eivät halua, vaikka tulevat loistavasti juttuun muuten. Ovat perustelleet sitä sillä, että haluavat oman kaveripiirinsä ja sitten on sisarukset ja suku erikseen, joihin voi pitää yhteyttä muulla tavalla esim. mesetteämäällä. Ymmärrän täysin tämän.
Muuten tietenkin vaikea sanoa, mitä miehesi siellä puuhaa.
No mun tuttavapiirissä kaikki puolisot on toistensa kavereina fb:ssä ja sen lisäksi ne puolisot on merkitty profiilin etusivulle. Että ihan ekana juttuna lukee siellä profiilissa näin: Matti Meikäläinen on avioliitossa Maija Meikäläisen kanssa. Ja sit se Maija on siinä alleviivattuna ja siitä pääsee suoraan katsoo Maijan profiilin ja kuvan jne.
Ja sinne voi merkitä vielä avioliiton solmimispvm:n ja sit voi laittaa kaikki lapset ja niiden iät. sekä omat sisarukset ja vanhemmat.
jos puoliso ei halua huolisi mua kaverikseen facebookissa.
Sen sijaan ei ole outoa, jos facebookissa ei kerro info-osiossa kenen kanssa on naimisissa. Mullakaan ei lue siellä muuta kuin married, koska en halua kaikille kuuluttaa julkisessa mediassa henk.koht tietoja. Outoa ei myöskään ole,jos ei tunne kaikkia puolisin kavereita. Monilla on kavereinaan jotain vanhoja luokkakavereita tai työkavereita, joita puoliso ei välttämättä tunne.
MIKSI kaverilistoille kerätään ihmisiä, joiden kanssa ei pidetä yhteyttä?
siellä voi 'kavereina' olla vaikka entisiä tarhakavereita, joiden kanssa ei pidetä mitään yhteyksiä.
fb-kaveriksi enkä myöskään teiniäni. Haluan, että mulla on oma elämä edes jossain!
on puolet minusta, joten ei ole koskaan tullut mieleeni,että pitäisi olla jokin osa elämää,josta puolet minusta ei tiedä mitään :)
puolisoni on puolet minusta, joten ei ole koskaan tullut mieleeni,että pitäisi olla jokin osa elämää,josta puolet minusta ei tiedä mitään :)
Onpa erikoinen tapa ajatella. Minä olen kyllä ihan oma kokonainen itseni, oli puoliso paikalla tai ei. Mulla on omia harrastuksia, omia ystäviä, omia menoja ja silti myös puolison kanssa yhteisiä juttuja.
mun mies ei ole facebookissa, mutta harkitsee liittymistä, olen miehelleni suoraan sanonut Etten huoli häntä kaveriksini
Jaan miehen kanssa ihan kaiken,mutta Facebook on mun juttu ihan samanlailla kuin e-mailit. En petä, en flirttaa enkä tee mitään kiellettyä facebookissa enkä livenä, mutta en halua mieheni lukevan kavereitteni kanssa heittämää "Läppää" koska miehenä ei sitä ymmärtäisi.
Mutta jos asiasta nousisi juttu saisi katsoa kaverilistani jne jne.
periaatteessa tietää salasanani eli voisi halutessaan tutkia juttuni.
mutta meillä ainakin toistaiseksi on sellainen asia kuin luottamus. Minäkin tiedän miehen salasanat e-mailiin mutten silti niitä lue.