rv 38+1 "kuukautiskivut" ja aukeaminen?
Eli nyt olisi 38+1 ja parina päivänä on tuntunut kipeitä kuukautiskipuja, supistuksia? Ei mene levolla ohi.. Nyt on lisäksi tähen tullut todella kipeä jalkoväli. Ei ole paineen tunnetta, vaan ihan kipua sisäpuolella, ei myöskään selkeitä liitoskipuja, eli voisko kyseessä olla kohdunsuun avautuminen?
Mulla olisi maanantaina neuvola, mutta ei meillä täällä terveydenhoitajat katso kohdunsuun tilannetta(en tiedä katsookoo muuallakaan, mutta näin olen ymmärtänyt että jossain katsoo) ja lääkäri on paikalla ainoastaan keskiviikkoisin, ja ensi keskiviikolle en varmasti saa aikaa.
Kannattaisko mun nyt lähteä soittelemaan synnärille näistä tuntemuksista?
tämä on toinen raskaus, mutta esikoisen synnytys käynnistettiin ennenkuin ehdein käymään mitään näitä supistuksia ja/tai avautumisia luonnollisesti läpi.
Niin ja noista kuukautiskivuista vielä sen verran, että saattaa kestää puolesta minuutista puoleen tuntiin ja sitten menee ohi, ja jossain vaiheessa taas tulee takaisin. Vielä en ole huomannut, että ovat "täydellisen" säännöllisiä.
Kommentit (2)
Kannattaahan sitä soittaa synnärille ja kysyä mitä mieltä ovat. He siellä kuitenkin ovat alan todellisia ammattilaisia :)
Todennäköisesti ei oo mitään vaarallista ja sanovat vaan, että seuraile tilannetta ja soita muutaman tunnin päästä uudestaan.
Mä itse ainakin soittaisin, niin saisin mielenrauhan.
että tuo kipu jalkovälissä on jatkuvaa ja koko aikaista. Se ei mene makuulla pois, eikä edes istualtaan. Haittaa kävelyä ja muutenkin kyllä kaikkea, kun koko ajan tekee kipeä.ä