Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsalainen etunimi ja suomalainen sukunimi

Vierailija
25.03.2011 |

Tykkään ihan hirmuisesti yhdestä ruotsalaisesta nimestä, jota en nyt tässä kerro. Muuten olen perinteisten suomalaisten nimien ystävä, mutta tähän olen tykästynyt.

Sukunimi on suomalainen, eli nimi olisi tyyliin Ingrid Immonen.

Kuulostaako kauhean juntilta? Olen vähän kahden vaiheilla...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla Immosia, mutta tuo kuulostaa kyllä kivalta yhdistelmältä!

ap

Vierailija
2/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen sukunimi, ä-kirjainkin löytyy.

Etunimeä ei löydy suomen nimipäiväkalenterista, ruotsalaisesta löytyy. Ja nimi on aika harvinainen suomessa.

Etunimi on kuitenkin hyvin suomalaisen oloinen ja helppo lausua "suomeksi".

Olen ollut tosi tyytyväinen tytön nimeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kirjainta? Mutta siis joo, toimii.

Vierailija
4/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just toiste päi, nimi pojalla tyyliin Lauri Stenvall ja ei oo kukaan ainakaa tähän asti ihmetelly, pikemminki päinvastoin, ollu oikein hieno nimi monen mielestä!

mun mielestä ainakin sopii hyvin kunhan nyt on suht helposti suomalaisittain lausuttavissa :) ja ainaki toi esimerkki nimi on ;)

Vierailija
5/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on aika perinteinen ruotsalainen, ei siis mikään muotinimi. Suomessa sen nimisiä on vanhemmassa väessä jonkin verran, lapsilla erittäin harvinainen.

Nimi alkaisi samalla kirjaimella kuin sukunimi.

ap

Vierailija
6/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on aika perinteinen ruotsalainen, ei siis mikään muotinimi. Suomessa sen nimisiä on vanhemmassa väessä jonkin verran, lapsilla erittäin harvinainen.

ap

Vierailija
7/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just toiste päi, nimi pojalla tyyliin Lauri Stenvall ja ei oo kukaan ainakaa tähän asti ihmetelly, pikemminki päinvastoin, ollu oikein hieno nimi monen mielestä!

mun mielestä ainakin sopii hyvin kunhan nyt on suht helposti suomalaisittain lausuttavissa :) ja ainaki toi esimerkki nimi on ;)

Vierailija
9/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kaytettiin paljon hienoja etunimia tyyliin amanda hiltunen joka sitten oli manta. aleksanteri huopalainen joka oli ale-eno jne. ihan hienosti menee..

Vierailija
10/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi on suomen top kympissä yleisyytensä puolesta. Hyvin olen pärjänny elämässä kuitenkin :) Äitini on suomenruotsalaisesta suvusta, joten halusi tuollaisen nimen.

Vierailija
11/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minä olen täysin umikko suomalainen, mies kyllä puhuu sujuvaa ruotsia, mutta on suomalainen vaikka sukunimi on -son päätteinen.

Joten antakaa se nimi mistä tykkäätte, viis mielipiteistä

Vierailija
12/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmästynyt, etten saanut ketjuun yhtään vittuilijaa, vaikka aihe on houkuttelisi "yöks, mautonta" -kommentteja.

ap

Vierailija
13/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hauskaa on, että kukaan ei koskaan mieti onko tämä junttia. Ruotsalaisella sukunimellä saa laittaa melkein minkä vaan etunimen, mutta toisin päin taas saisi kritiikkiä ainakin anonyymisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme