Onko tullut kevätmuurahaisia sisään?
Asuttiin ennen rivarissa ja niitä lappsi sisään joka kevät. Nyt oktalossa alussa hieman (mulla oli niitä Baygonin rasioita) mutta viime talvena näin vain ihan yksittäisen vessassa joskus keväällä. Nyt elättelen toivetta olisiko ne edelleen poissa... olisko nämä kylmät talvet tappaneet ne talojen perustuksistaa....
Kommentit (9)
Kuulemma tyypillistä just kosteusvaurioille, et tulee murkkuja. Meillä oli murkuilla pesä suihkukopin seinässä laattojen alla.
Sinne alkavat hulluna mennä muutaman päivän jälkeen mun kokemuksen mukaan. Yksi tuttu sanoo että niillä kerrostalossa auttoi se että ne suolasi talon perustukset ulkoapäin 2 kertaa vuodessa (olikohan se syksyllä ja keväällä). En teidä sitten onko siitä haittaa perustuksille....
Oikeastaan melkein tuntuu että kalenteria lukevat, siinä n. 12. - 15.5 alkaa invaasio (joo, olen merkannut kalenteriin).
Välillä kun pakasti nin hävisivät ja nyt juoksee taas...
Rivarissa asutaan.
yleensä joka kevät ollut viimeiset neljä vuotta.Nyt ei vielä yhtäkään näkynyt.Asutaan omakotitalossa päijät-hämeessä.
On näkynyt jo monen viikon ajan. Tuntuu ettei niistä ansarasioistakaan ole mitään hyötyä, kiertävät mokomat ne kaukaa vaikka kuinka siirtäisi kulkureitille.
Baygonin tehokas hyönteissuihke lamauttaa niitä kiitettävästi, mutta senkään vaikutus ei kestä muutamia päiviä pitempään. Lisäksi koirataloudessa ei viitsisi jatkuvasti myrkkyjä suihkutella.
Mikä avuksi? Mikä olisi tehokkain muurahaisten torjuntaan? Onko esim. ns. rasia-ansoissa eroja? Kokemuksia kenelläkään?