Missä vaiheessa vatsa alkaa näkyä?
Olen tosi hoikka ja minusta tuntuu, että housut eivät mahdu enää kiinni, vaikka alkamassa on vasta 9. raskausviikko. Missä vaiheessa muilla tulee samanlaisia ongelmia? En ole käynyt vielä ultraäänessä, joten mietin, voiko nuo viikot edes pitää paikkaansa, kun näin aikaisin tulee tällaisia ongelmia.
Kommentit (3)
Noilla viikoilla se taitaa olla enemmän sitä turvotusta. Mä odotan nyt toista lasta ja esikoista odotellessa mulla on ollut tällänen maha varmaan viikolla 25... :D ja nyt siis rv 15. Mutta varmaan se masu alkaa tosiaan siinä rv 20 tienoilla näkymään esikoista odotellessa.
Onhan toki monikkoraskauskin mahdollinen, silloin kohdun kasvu luonnollisesti on paljon nopeampaa kuin yksösraskaudessa.
Voi viikot pitää paikkansa, mutta voisin aika varmasti sanoa, että ei sinulla se oikea vauvamaha ala vielä näkymään, että se on ihan vaan turvotusta mikä siellä noilla viikoilla vaikuttaa. Hoikkuus ei myöskään tarkoita sitä, että se maha alkaisi jotenkin erityisen nopeasti näkymään. Yleensä raskauden puolen välin kieppeillä alkaa maha kasvamaan ja se, milloin esimerkiksi ulkopuoliset sen huomaavat, riippuu noh.. kaikesta :D Yleensä ensimmäinen raskaus näkyy myöhemmin, kuin sitten seuraavat.