Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei teidän 7-8-vuotiaat käytä kurahousuja?

Vierailija
24.03.2011 |

Työskentelen iltapäiväkerhossa ja kerhon pihalla on ihana ja iso lammikko, jossa lapset aina niin mielellään leikkisivät ja kastelisivat itsensä läpimäriksi. Olen monet kerrat miettinyt, että kun minun lapseni tulee tuohon ikään ja menee kenties ip-kerhoon, laitan hänelle ehdottomasti kurahousut mukaan! Mikä ihme siinä on, että kuravaatteiden käyttö pitäisi lakata tarhaiän päättymiseen? Lapset kun ovat lapsia vielä senkin jälkeen ja haluavat edelleen leikkiä niitä kuraleikkejä! Jos kaikki laittaisivat lapselleen kurahousut matkaan, ei ketään hävettäisi, koska muillakin on. Minä vaikka itse ompelen sitten lapselleni niin tyylikkäät housut, että kehtaa niitä käyttää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh hoijaa ja ap ajattelit sit itse ommella kurikset.

Vierailija
22/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä henkselihousut lenksuilla pitäs olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ulkomailla asumisen ihanuuksista.

nimim. ip-kerhoon tanaan shortseissa.

Vierailija
24/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ekalla,siis pihaleikeissä koulun jälkeen.Onneksi kukaan lapsista ei ole ollut ip-kerhossa,niin hurjia juttuja olen niistä kuullut+nähnyt oman työn puolesta :((

Vierailija
25/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen iltapäiväkerhossa ja kerhon pihalla on ihana ja iso lammikko, jossa lapset aina niin mielellään leikkisivät ja kastelisivat itsensä läpimäriksi. Olen monet kerrat miettinyt, että kun minun lapseni tulee tuohon ikään ja menee kenties ip-kerhoon, laitan hänelle ehdottomasti kurahousut mukaan! Mikä ihme siinä on, että kuravaatteiden käyttö pitäisi lakata tarhaiän päättymiseen? Lapset kun ovat lapsia vielä senkin jälkeen ja haluavat edelleen leikkiä niitä kuraleikkejä! Jos kaikki laittaisivat lapselleen kurahousut matkaan, ei ketään hävettäisi, koska muillakin on. Minä vaikka itse ompelen sitten lapselleni niin tyylikkäät housut, että kehtaa niitä käyttää.

ole käyttänyt pienempänäkään.

Pukisitko sinä itsesi muovipussiin?!?!

Niinpä.

En minäkään lastani.

Vierailija
26/33 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytetään tarvittaessa ala-asteikäisillä kurahousuja ja sadevaatteita - ei koulussa - mutta pihaleikeissä vielä ilman muuta. Ainakin loskakeleissä kurikset vielä tänä keväänä olivat ehdottoman tarpeelliset 8- ja 10 -vuotiaallakin.

Mitään "suukopua" tai "sanomista" ei tullut kun pihan muillakin samanikäisillä lapsilla näytti olevan sade-tai kuravaatteet "vaikkei niitä kukaan muukaan käytä"

Vierailija
27/33 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihaleikeissä vielä koulupäivän jälkeen käytetään kuriksia (olkaimelliset) koska ne ovat kyllä meidän pihalla välttämättömät vielä ala-asteikäisilläkin. Kun toisetkin vanhemmat ovat huomanneet kuristen käyttökelpoisuuden, ei "suukopua" tai "muuta sanomista" tule myöskään

Vierailija
28/33 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurahousuja ip-kerhossa tuossa iässä enää. Meiltä kyllä löytyy kurikset kaikenikäisille, mutta siihenkin on muu käyttötarkoitus kuin ip.kerhon piha.

Vierailija
29/33 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei möngi enää kurassa vaikka leikkiikin lätäköissä. Tekee sen seisaaltaan. Lumessa sit mönkii oikein kunnolla :D

Vierailija
30/33 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin tässä vanhoja nettikeskusteluja samasta aiheesta. Marketeista kun ei löydy isompia kokoja kurahousuissa kuin tuo 134 cm ja monet nykylapset ovat varsin isoja jo 6-7 vuotiainakin

kotimainen mayrain.fi(fun rain-mallisto josta koko XS pienennetään tarvittaessa sopivaksi)

(meille tilattiin mayrainilta ja tyytyväisiä ollaan)

rukan XS koko melko pieni

abekon XS koko samoin melko pieni

(bergsåker vuorellinen)

kanotcentrum.se

saksalainen jako-o postimyyntifirma valmiita kokoja kurahousuissa aina kokoon 158 cm asti

allweathergear.com

Vierailija
31/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina olleet kosteussuojatut ulkokamppeet. Nytkin nuorimmalla itse ommellut Reimatec-kankaasta tehdyt housut, ja pitävät täysin vettä. Kun kaikki ulkovaatteet pitää vettä, ei lapsenkaan tarvitse välitunnille miettiä, tarvitseeko niitä kurahousuja vai ei.

Vierailija
32/33 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lenksullisissa kuriksissa mitään vikaa ole eadellyttäen tietysti, että ovat taaperon eikä koululaisen päällä.

että 7-8v pieni koululainen ei voisi käyttää kotipihalla "lenksullisia" kurahousuja?

Vierailija
33/33 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ei käytä. Koska sille ostetaan vettäpitävät ulkohaalarit. Koska ne on mukavammat. Eikä tarvitse pukea kuin ne haalarit. Isommalle ostetaan sitten takki+housut. En usko, että ostetaan koululaiselle kurahousuja, kun ei taaperokaan tarvi.

Eikä ne vedenpitävät haalarit tai housut ja takit ole sen kalliimpia kuin ostaa halvat haalarit tai housut ja sitten vielä kuravaatteet.

Niin, erikseen on sitten siistimpi takki kuiville ilmoille.