Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen pieni tissuttelu on koko perheen ongelma

Vierailija
24.02.2011 |

Vaikka mies ei juokaan jatkuvasti eikä paljon eikä ole kaljoissa hankala, juominen on ongelma. Mies on huonotuulinen seuraavina päivinä. Onko teille tuttu tilanne? Onko asiasta puhuminen miehelle auttanut?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmia tuotti tietokonepelaaminen. Erohan siitä tuli kun mies ei suostunut ymmärtämään minua.

Vierailija
2/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo yhden tai kaksi kaljaa niin tuskin huonotuulisuus johtuu alkoholita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo yhden tai kaksi kaljaa niin tuskin huonotuulisuus johtuu alkoholita.

Hän juo ehkä 2 - 4 kaljaa yhtenä tai kahtena päivänä eikä ole huonotuulinen kuin vasta seuraavina päivinä. Hän tulee todella helposti kyllä känniin, ja joskus olen epäillyt, että ottaa salaa lisäksi väkevämpiä. Huonotuulisuus ilmenee nimenomaan seuraavina päivinä, joten olen miettinyt, vaikuttaako alkoholi jotenkin hänen aivoihinsa erityisellä tavalla verrattuna vaikka itseeni. tosin itse en juo käytännössä lainkaan, varsinkaan nyt en ollenkaan, kun imetän.

Vierailija
4/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on juoppo (alkon määrä ei kerro mitään) ja itsekäs sellainen. Tissuttelu on tärkeämpää hänelle kuin yhdessä olo perheen kanssa. Hän on kiukkuinen koska on rapuloissaan eikä kehtaa heti seuraavanakin päivänä juoda. Kiukkuisuus poistuu kun elimistään taas kaadetaan juomaa.

Tiedosta tilanne ja tee muutos. Miehesi EI muutu!

Vierailija
5/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tissuttelu tarkoittaa yhtä puolen litran tölkkiä olutta tai vaikkapa 16 cl viiniä. Ja kyllä, tissuttelen usein koska alkoholi on mulle ruokajuoma.

Hän juo ehkä 2 - 4 kaljaa yhtenä tai kahtena päivänä eikä ole huonotuulinen kuin vasta seuraavina päivinä. Hän tulee todella helposti kyllä känniin, ja joskus olen epäillyt, että ottaa salaa lisäksi väkevämpiä. Huonotuulisuus ilmenee nimenomaan seuraavina päivinä, joten olen miettinyt, vaikuttaako alkoholi jotenkin hänen aivoihinsa erityisellä tavalla verrattuna vaikka itseeni. tosin itse en juo käytännössä lainkaan, varsinkaan nyt en ollenkaan, kun imetän.

Vierailija
6/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on juoppo (alkon määrä ei kerro mitään) ja itsekäs sellainen. Tissuttelu on tärkeämpää hänelle kuin yhdessä olo perheen kanssa. Hän on kiukkuinen koska on rapuloissaan eikä kehtaa heti seuraavanakin päivänä juoda. Kiukkuisuus poistuu kun elimistään taas kaadetaan juomaa. Tiedosta tilanne ja tee muutos. Miehesi EI muutu!

En vähättele mielestäni, juurihan täälläkin asiaa pohdin. Minkä muutoksen haluaisit minun tekevän - jättääkö mies pitäisi? Ihan hyvä mies hän on monella tapaa. Ja isä.

Vierailija
7/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo 2-4 olutta 1-2 päivänä, ei joka päivä..? Jos se huonotuulisuus johtuu krapulasta. Meillä ainakin miehellä tulee kova kankkunen vaikka ei ottaisi, kuin 2-3 olutta kerran kuukaudessa. Ja kankkunen tai siis huono olo kestää pari, kolme päivää

Vierailija
8/8 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Miehelläni on myös vastaava ongelma. Hänkään ei ole hankala pikku kännissään, mutta minusta on tullut äärimmäisen herkkä huomaamaan, onko hän juonut. Olen muutenkin taipuvainen kontrolloimaan asioita, joten huolestuttaa, kun en voi täysin siihen juomiseen kuitenkaan vaikuttaa.

Aikaisemmin mies joi useita iltoja viikossa 1-5 ravintola-annosta. Meillä on pieni lapsi ja vaikka kaikki tapahtuukin lapsen jo nukkuessa, en voi ymmärtää tätä. Ennen vanhaan maistui kylmä olut, nyt hän juo mieluusti konjakkia. Työhuoneen hyllyyn on kätketty piilopullo ja jokunen on kai varastossakin. Mies käy töissä, mutta osin juomisen syy löytyykin työstressin takaa.

Välillä koen itseni jotenkin oudoksi ja erilaiseksi, kun tätä edes vatvon tai otan asian esille. Tässä taannoin keskustelimme asiasta rauhallisesti ja yritin saada häntä ymmärtämään, ettei työssäkäyvän ole viikolla kovin järkevää tissutella. Seuraavina päivinä kun on sitä mainitsemaasi ärtyneisyyttä ja väsymystä. Ja on siinä jo terveysriskikin.

Viime keskustelun jälkeen hän on selvästi vähentänyt juomista, ottaa muutamat paukkunsa lähinnä vain viikonloppuisin tai tilanteessa, jolloin olen antanut luvan. Puhuminen siis kannattaa aina. Silti pelottaa, miten lupaukset ja säännöt pitävät. Miehestä en halua edes ajatella eroavani, mutta tuosta pelosta haluaisin irti.

P.S. En itse suinkaan ole absolutisti, vaalin vain lapsiperheen ja terveellisen elämän hyviä arvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme