Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei teidän 7-8-vuotiaat käytä kurahousuja?

Vierailija
24.03.2011 |

Työskentelen iltapäiväkerhossa ja kerhon pihalla on ihana ja iso lammikko, jossa lapset aina niin mielellään leikkisivät ja kastelisivat itsensä läpimäriksi. Olen monet kerrat miettinyt, että kun minun lapseni tulee tuohon ikään ja menee kenties ip-kerhoon, laitan hänelle ehdottomasti kurahousut mukaan! Mikä ihme siinä on, että kuravaatteiden käyttö pitäisi lakata tarhaiän päättymiseen? Lapset kun ovat lapsia vielä senkin jälkeen ja haluavat edelleen leikkiä niitä kuraleikkejä! Jos kaikki laittaisivat lapselleen kurahousut matkaan, ei ketään hävettäisi, koska muillakin on. Minä vaikka itse ompelen sitten lapselleni niin tyylikkäät housut, että kehtaa niitä käyttää.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ymmärrät asian, kun lapsesi kasvaa.

T.Avustaja

Vierailija
2/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona käyttää kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteussuojavaatteet riittivät.

Vierailija
4/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ihan yhtä hyvin kuin kuravaatteet.

Vierailija
5/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä ekaluokkalaisen, joka suostuu pukemaan kurikset

Just tässä pari päivää sitten tällä palstalla yksi mamma sanoi, että hänen kymmenvuotias tyttönsä käyttää rukan henkselikuriksia heppahommissa.

Vierailija
6/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä ekaluokkalaisen, joka suostuu pukemaan kurikset

Onko tuttu lause? Menet lapsen kanssa kauppaan, lapsi saa sieltä valita mieleisensä kurahousut, joita sitten käyttää märkäkeleillä, jos haluaa leikkiä kuralammikoissa.

Vierailija
7/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukalla suurimman kurikset on 134 cm ja osalle 7-8-vuotiaista tuo alkaa olla jo liian pieni ainakin toppapuvun päälle.

Vyötäröhousuja on isompiakin, mutta ne ei ole yhtään niin hyvät leikeissä kuin henkselilliset.

Vierailija
8/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiostavat liikaa, joten meillä muutamat täysin vettä pitävät reima tec housut. Minun 7v. lapseni rakastaa vesilätäköitä, ja hän saa vapaasti leikkiä ja hyppiä niissä. Ja mielestäni hyvä että on innostusta,saa elää "täysillä" lapsuutta, se on kuitenkin niin lyhyt aika.Minulla myös kaksi täysi ikäistä lasta, he käyttivät vyötärömallisia kurahousuja leireillä ja maalla metsässä. Mutta ymmärrän jos kenelläkään toisella lapsella ei ole kurahousuja, niin en laittaisi lasta tilanteeseen jossa hän joutuisi toimimaan toisin kun muut.

Vierailija
9/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttänyt ekaluokkalainen niitä kuriksia päälle, vaikka ovatkin repussa mukana? No ei tasan pue. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, haluaisiko leikkiä kuraleikkejä. Ehkä haluaisikin, mutta enemmän haluaa olla isoa poikaa. Sitä paitsi kurikset tuntuu tosi ärsyttäviltä varsinkin jos on paksut vaatteet alla.

Vierailija
10/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurikset tuntuu tosi ärsyttäviltä varsinkin jos on paksut vaatteet alla.

Tuntuuko? Nykyäänhän ne on ihan pehmeitä ja joustavia. Ja eihän sinne alla tarvi laittaa paksuja vaattteita.

Vierailija
11/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihasin kuravaatteita, joten en ole nähnyt tarpeelliseksi pakottaa. Ja eipä nuo enää misään lätäkössä istu.

Vierailija
12/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ompelet vai? :D

Vierailija
13/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pyydät meitä ilttistätejä huolehtimaan asiasta =)

Vierailija
14/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ompelet vai? :D

Vierailija
15/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko? Nykyäänhän ne on ihan pehmeitä ja joustavia. Ja eihän sinne alla tarvi laittaa paksuja vaattteita.

Mun lapsen mukaan tuntuu ärsyttävältä. Saattaa kyllä olla vähän tuntoherkempi kuin lapset keskimäärin, mutta jos tuntuu ärsyttävältä niin tuntuu. Toisekseen ainakin tänään Helsingissä oli todella kylmä tuulinen sää ja silti lätäköitä, todella kylmä olisi tullut jos joku lapsi olisi ollut ulkona kuriksissa ilman paksuja vaatteita niiden alla.

Vierailija
16/33 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen mukaan tuntuu ärsyttävältä. Saattaa kyllä olla vähän tuntoherkempi kuin lapset keskimäärin, mutta jos tuntuu ärsyttävältä niin tuntuu. Toisekseen ainakin tänään Helsingissä oli todella kylmä tuulinen sää ja silti lätäköitä, todella kylmä olisi tullut jos joku lapsi olisi ollut ulkona kuriksissa ilman paksuja vaatteita niiden alla.

Kumpaa mallia olet sitten tarjonnut? Vyötäröhousuthan saattaa olla "ärsyttävät", kun ne voi valua. Henkselihousut on siinä mielessä kivemmat, että ne ei valuu ja lahkeet myös saa lenkeillä saappaiden alle kiinni.

Vierailija
17/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eadellyttäen tietysti, että ovat taaperon eikä koululaisen päällä.

Vierailija
18/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takapihalla talon lasten kanssa leikkiessä, ei muualla

Vierailija
19/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tule olemaan =)

Vettä täysin pitäviä kosteussuojavaatteita on useammat joka lapsella (8 v, 7 v ja 3 v).

Vierailija
20/33 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne myös puetaan päälle ilman sen suurempia mutinoita :) Toki jos vanhemmilta on ilmoitus, että heidän lapselleen ei tarvita kuravaatteita, on se meidän puolesta ok. Mutta ainakin puolet lapsista käyttää siis kuriksia. Tämä ihan pk-seudulla.

Eikä meillä meno ole mitenkään hurjaa. Vapaa leikkikin on kontroilloitua ja aikuisia on riittävästi eli vähintään yksi aikuinen 6-7 lasta kohden ja puolet ip:n ajasta jopa yksi aikuinen 2-3 lasta kohden. Missä päiväkodissa päästään samoihin lukuihin?

vielä ekalla,siis pihaleikeissä koulun jälkeen.Onneksi kukaan lapsista ei ole ollut ip-kerhossa,niin hurjia juttuja olen niistä kuullut+nähnyt oman työn puolesta :((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän