Naiset jotka eivät tiedä miestensä tuloja?
Minua ihmetyttää suuresti naiset (miksei miehetkin), jotka eivät tiedä puolisonsa tuloja! Miksi? Jos eletään yhteisessä taloudessa, eikö tuolloin kuulu tietää mitä toinen tienaa, ja mihin toinen käyttää tulonsa? Koen olevani jotenkin oudossa parisuhteessa, kun meillä kaikki mikä tulee miehelleni tai minulle on yhteistä. Ei ole pelkästään minun rahoja, eikä minun menoja. Kaikki on yhteistä. Ja oikeastaan kaikki menot (ainakin meillä) menevät tasan. Nyt kun olen mammalomalla mies toki minua elättää, mutta ei tästä kovin kauan ole, kun mieheni oli työttömänä jolloin minä elätin häntä. Eikä meillä koskaan ole riidelty raha-asioista. Se maksaa, jonka tilillä on rahaa. Sitä paitsi, elämme AVOliitossa, eikä meillä ole koskaan edes ollut tällaista erottelu-systeemiä.
Kertokaa siis minulle, miksi et tiedä mitä puolisosi tienaa ja onko se sinulle okei?
Kommentit (22)
Meillä minä olen hyvätuloinen (tänä vuonna yli 100 000€) ja mies erittäin varakas. Meillä on taloustili, jonne molemmat siirtävät joka kuukausi yhteisiin menoihin rahaa esim. ruokaa, lapsen hankintoihin ja harrastuksiin, jne.
En "tarvitse" mieheni rahoja mihinkään, koska pärjään vallan hyvin omillani ja päinvastoin. Kaikkeen riittää rahaa, ja se on tärkeintä. Emme riitele rahasta koskaan.
rahat, mutta eri tilit. Mies on yrittäjä, ei sillä ole ihan säännölliset tulot kuitenkaan. On se mulla joskus kertonut, mutten muista numeroita.