Miksi piilotatte facebookissa olessanne itsenne
Kommentit (64)
ja on täysi susi, viestit ei mee enää perille. En käytä enää.
olen koneela usein omassa rauhassani, mulla on tosi sosiaalinen työ ja meluisa perhe - en jaksa jutella enempää
mutta teen koneella jotain muuta - joko töitä tai opiskelujuttuja, ja välillä lepuutan ajatuksia katsomalla vaikka onko facebookiin tullut jotain tai surffaan muuten vaan. Mutta mulla ei ole aikaa chattailla "niitänäitä".
Aina en myöskään halua näkyä, että olen koneella. Ei kai kaikkien tarvitse aina tietää, missä jokainen on.
Ottakaa nyt vähän rennommin tämä facebook myös! Ei se nyt niin vakavaa ole, jos et näe jonkun seinää tai et tiedä aina ketkä kaikki milloinkin ovat koneen ääressä, tai jos joku ei halua käyttää chattiä.
fb aina auki, mutta teen koneella paljon muutakin. En pidä chattia koskaan auki, koska en tykkää jorista joutavia - saan puhua ja kuunnella päivässä ihan tarpeeksi.
Päivitän kyllä aika usein ja vastailen kavereiden päivityksiin. Laitan myös viestejä jos on asiaa.
Enkä jaksanut sitä. Muutin silloin itseni pysyvästi offlineksi ja lisäksi poistin kyseisen "kaverin" listalta.
Läheisten kanssa hoidetaan yhä tärkein viestintä kasvotusten tai kännykän puheluilla/tekstareilla. Muitten kanssa ei sit huvitakaan viestitellä yhtään mitään ;)
Koska en aina jaksa / ehdi jutella niitä näitä puolituttujen kanssa. Tutummat saavat kiinni muutenkin jos on tärkeää asiaa.
Olen ollut aika lepsu kavereiden kanssa eli hyväksynyt kaikki pyynnöt, jos vain olen tiennyt kuka henkilö on. Kavereina on mm. kouluaikaisia tuttuja, joiden kanssa en ole ollut missään tekemisissä 15 vuoteen.
Seinä näkyy kaikille kavereille mutta esim. raskauden aikana salasin tietyt jutut puolitutuilta. Periaatteessa en pistä facebookiin mitään kovin henkilökohtaista, koska mistä sitä koska tulee jokin bugi, joka näyttääkin kaiken kaikille.
Kirjoittelee jonninjoutavuuksia vaikka tuntikaupalla, enkä jaksa. Iskee kimppuun heti, jos näyn siellä vihreänä.
... käytän lähinnä vain inboxia.
T. Kalkkis
Kun eihän sitä sitten näe koska on online?
tai ennen on ollut usein linjoilla mutta nykyään ei lainkaan vaikkei kotona ole mikään muuttunu.
Kun eihän sitä sitten näe koska on online?
"Mistä te tiedätte että joku on piilottanut itsensä chatissa?
Vierailija - 24.03.11 07:29 (ID 12349551)
Kun eihän sitä sitten näe koska on online?"
Tätä minäkin ihmettelen.
Itse chattaan mielelläni yleensä, mutta joskus käyn facebookissa niin, ettei ole aikaa jäädä juttelemaan, jolloin en viitsi edes aloittaa juttelua. Tässä ei ole mielestäni mitään väärää. Vähän kuin laittaisi kännykän äänettömälle tai kiinni välillä.
Profiilissani on mese- ja Skypeosoitteet, ne saa kuka tahansa lisätä kontaktilistalleen ottaa yhteyttä.
tai ennen on ollut usein linjoilla mutta nykyään ei lainkaan vaikkei kotona ole mikään muuttunu.
Kylläpäs te jaksatte taas miettiä muiden asioita. "Kun ei kotona ole mikään muuttunu" voi jestas.
Kyllä minun kaverini ainakin saattavat käyttää facebookia vähän kausittain, ja niin itsekin - joskus on enemmän aikaa, joskus ei edes huvita roikkua koneella.
Onko ihmisellä mielestänne joku velvollisuus olla aina tavoitettavissa? Mitä ihmeen pahaa siinä on, jos piilottaa itsensä chatistä??? Oletteko te niin tylsistyneitä, että otatte henkilökohtaisena loukkauksena, jos joka ikinen tuttunne ei ole aina siinä käytettävissänne?
Itse saatan muuten käydä joskus vaan ihan nopeasti lukemassa mitä muut ovat kirjoittaneet ja laittaa samalla oman, jo valmiiksi mietityn päivityksen. Sitten häivyn taas koneelta tekemään muita juttuja, ei siinä ehtisi jaaritella tylsistyneiden kotiäitien kanssa chatissä :D
yksinkertaisesti jaksa chattailla - sen kerran kun koneelle pääsen rauhassa, haluan olla ihan omissa ajatuksissani. Näen paljon ystäviä ja kavereita irl (siihen järjestän aina aikaa) mut sellaista en enää illalla jaksa, että rupatellaan netissä niitä näitä kun on päivän ainoa hiljainen hetki (kun lapsi on nukahtanut). Mä en käsitä miten jotkut ottaa fb:n niin kuolemanvakavasti.
mulla se on oletuksena pois päältä, ja jos olen sillä tuulella, että kiinnostaa chattailla jonkun kanssa, niin laitan päälle.
ei tuu mitään naamakirjassa käymisestä, jos on online. ainaki kymmenen aina haluaa keskustella mun kanssa, eikä sitte meinaa päästä pois. en halua jumittaa sinne, vaan tehdä parin minsan visiittejä.
Miten seinä piilotetaan? Mä en edes osaa! Vain kuvien näkijät osaan rajata. Olen huomannut että mullakin noita seinänsä piilottaneita kavereina on..
eikä mobiilisovellus tue chattia.