Mitä te hiilihydraatittomat syötte leivän sijasta?
Esim. aamupalaani on aina kuulunut sämpylä tai voileipä. Samoin iltapalaan. Myös välipalaksi on ollut helppo tehdä se voileipä. Millä ihmeellä korvaisin ne? Mihinkään saltaatin väkerryksiin ei ole aikaa.
Kommentit (30)
välipaloja ei tarvita koska karpatessa ei ole alhaista verensokeria -> ei makeanhimoa eikä nälkää aterioiden välillä.
Esimerkki päivän aterioista:
Aamupala: turkkilainen jugurtti, marjoja, keitetty kananmuna tai pari.
Lounas: lihaa/kanaa/kalaa esim. kermakastikkeella + kasvislisäke
Illallinen: tonnikala-feta-salaatti
En edes tiedä mihin väliin tunkisin vielä leipääkin!
nykyinen karppailija olen ja minäkin syön tuon kolme kertaa pvässä, n. Klo 11.30 syön edellisen illan ruokaa töissä, klo 17-18.00 syödään kevyempi päivällinen ja 22.00 vielä vaikka jotain karppisapuskaa. Leipää en ihmeekseni ole kaivannut,ja esim. Kasviksien kulottamiseen ei paljon kauempaa mene,kuin leipien väsäilyyn.
Se on ainoa tapa välttää ummetus ja on muutenkin lasten kanssa helppo välipala. Vaikea olis lapsille selittää, että äiti syö eri ruokaa ja jos joku nyt sanoo, että ruisleipä pois lapseltakin, niin hajotkoon!
Tuli näistä esimerkeistä mieleen, että karppaajat eivät taida kauheasti kärsiä laktoosiongelmista, tuon maitotuotteiden määrän perusteella.
Itse voin käyttää vähälaktoosisia tuotteita hyvin rajoitetusti, laktoositonta ei läheskään aina ole saatavilla, ja sekin tuntuu aiheuttavan oireita runsaasti nautittuna. En siis pystyisi tuohon jogurtti-rahka-raejuustodieettiin millään :/
Tuli näistä esimerkeistä mieleen, että karppaajat eivät taida kauheasti kärsiä laktoosiongelmista, tuon maitotuotteiden määrän perusteella.
Itse voin käyttää vähälaktoosisia tuotteita hyvin rajoitetusti, laktoositonta ei läheskään aina ole saatavilla, ja sekin tuntuu aiheuttavan oireita runsaasti nautittuna. En siis pystyisi tuohon jogurtti-rahka-raejuustodieettiin millään :/
Mulla loppui laktoosivaivat kuin seinään kun jätin viljat pois. Ihan kaikkia maitotuotteita voin syödä ja reippaasti.
Mutta annas olla jos unohdan tämän ja otan juhlissa esim viipaleen vehnäpullaa, vähän kakkua, ehkäpä voileipää. AAAPPPuuuuvvvaaaaa ja suolisto huutaa hoosiannaa. Hajulla tappaa kaikki oravaa pienemmät.
Mun suolistossa ei voi ilmeisesti käsitellä samaan aikaan vehnää ja maitoa.
Minä en vois syödä edes salaattia ilman leipää se jotenkin täydentää sen.
Sitä kutsutaan riippuvuudeksi. *evil grin*
Ja muuten, näiden esimerkkien perusteella ei kannata muodostaa mielipidettään _vähä_hiilihydraattisesta ruokavaliosta. Moni on aika kaukana.
Välipalata eivät ole tarpeellisia aikuiselle ihmiselle. Kunhan koostaa ateriansa, kaksi tai kolme päivässä, ravitsevasti.
Syön 3xpäivässä kunnon kaloripitosen aterian.
Aamulla metukka-juustomunakas, lounaaksi ja päivälliseksi mitä milloinkin. Ikinä ei ole nälkä aterioiden välillä.
mutta en syö leipää. Yleensä kaapaisen mitä kaapista löytyy. Rahkaa, jogurttia, hedelmää, juustoa
ja joudun itse väsäämään kaikki ateriat. Tää olisikin helppoa jos voisi tiskiltä tilata valmista. En todellakaan ole mikään kokki kolmonen.
luonnonjugurttia ja mustikoita pakkasesta, sekä kahvia.
Aamupalaksi syön usein jugurtin (maustamaton, esim. turkkilainen tai bulgarian jugurtti), pähkinöitä ja hedelmiä. Joskus sekoitan vauvojen hedelmäsosetta jugurttiin hedelmien tilalla. Tai pyöräytän blenderissä smoothien jugurtista, marjoista/hedelmistä ja tarpeen mukaan tuoremehusta/jääpaloista.
Iltapalaksi syön monesti myös jugurttia, pähkinä/mantelirouheen ja hunajan kanssa. Tai juustoja. Tai hedelmiä. Tai joskus jopa palan ruisleipää. Usein minulla ei ole illalla kova nälkä, ja iltapalaksi saattaa riittää pari mukillista teetä ja pala tai kaksi tummaa suklaata.
itse en karppaa, mutta vältän leipää, koska tekee mulle niin hurjasti ilmavaivoja. Aamuisin yleensä syön vaan jonkun rasvattoman jugurtin (jos sitäkään), päivällä välipalana ehkä jonkun hedelmän (en aina). Iltapalaa en ole koskaan syönyt, juon vihreää teetä.
Puolitan paprikan ja lataan sen päälle sitten kaikkea sitä mitä leivänkin päälle laittaisin. Kaikkihan ei tietenkään paprikasta tykkää, minusta se on kuitenkin ihan parasta.
Toinen vaihtoehto on hapankorppuviipale, jossa on n. 6g hiilihydraattia. Siihen sitten päälle kunnon keko kaikkea herkullista.
Mä olen alkanut leipomaan mantelileipää. Tosin ilman mantelijauhoja, on ihan tajuttoman hyvää.
teen sen aina vähän suurinpiirtein ohjeella ja aina onnistunut. pysyy myös kuohkeana ja tuoreen tuntuisena hyvin pari päivää ja on todella helppo valmistaa, aineet vain sekaisin ja pellille ja uuniin.
http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=303
Pientä pilkunviilaamista, mutta ei kukaan voi olla "hiilihydraatiton". Vähähiilihydraattista ruokavaliota sen sijaan voi noudattaa.
tuosta hapankorppu ja mantelileipä vinkistä. ap
Mä teen tuon mantelileivän suunnilleen näin
4munaa
4rkl turkkilaista jogurttia
vajaa desi fibrexia
vajaa desi venhäleseitä
1/2 dl pellavansiemenrouhetta
2-3 tl psylliumia
2-3tl leivinjauhetta
reilu desi juustoraastetta
annan levätä kulhossa sen hetken kun uuni lämpenee. valmistuvat aikasta nopeasti uunissa.
kuin karppaajien niin kovasti halveksimat kevytkermat, -juustot, -margariinit ja muut? Miksei syödä sitä oikeaa tuotetta mutta vähän vähemmän?
Hunaja, hedelmät, pähkinät, marjat, suklaa, tuoremehu tai vauvojen hedelmäsoseethan eivät sisällä hiilihydraatteja??MITÄ? Millä tavoin oikein olet vähentänyt? Söitkö ennen sokeri pussista?