Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit tehdä työksesi, jos saisit valita ammattisi nyt

Vierailija
24.03.2011 |

Mä: tanssija.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ihana tehdä muille naisille hyvä olo hoidoilla ja hieronnoilla.

Hyvänä kakkosena tulee erityislastentarhan opettaja.

Vierailija
2/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin arkeologi/historioitsija.

Jossain museossa ois ihana siirrellä vanhoja tavaroita...

Tai olla tutkijana.

Tai kirjastossa tai arkistossa hissutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 35

Vierailija
4/37 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lääkäri olen nytkin, mutta ehdin ensin opiskella muutakin.

Vierailija
5/37 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin toimia usealla eri alalla: tekisin musiikkia, suunnittelisin käyttötavaroita kuten vaatteita ja huonekaluja ja kirjoittaisin matkakertomuksia, lehtiartikkeleita ja kaunokirjallisuutta. Vaan ei lahjakkuus riitä. Eikä varsinkaan sinnikkyys eikä ahkeruus.

Kutakuinkin, musiikista tai tuotesuunnittelusta en haaveile, mutta freelance-toimittajan tehtävistä kirjailijan työn sekä pienimuotoisen yritystoiminnan rinnalla kyllä. Lahjat riittävät freetoimitustyöhön, jota olen tehnytkin ja varmaankin teen tulevaisuudessa, sinnikkyyttä ja ahkeruuttakin löytyy. Kaunokirjallisuuteen ei kuitenkaan taida kyvyt riittää.

Vierailija
6/37 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä myytti elää sitkeässä, mutta osa tienaa erittäin hyvinkin.

Vierailija
7/37 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla palkka 4200, jos opetustunteja on vain 9-18? Kyllä keskimäärin tuo 18 täytyy olla se opetustuntimäärä ainakin. Tarkkaan en tiedä, siitä on aikaa, kun lukiossa olen ollut töissä.

No on sillä kokonaistuntimäärä yli 20. Kv-projektia, ryhmänohjausta, kirjastorahaa ja muita erityistehtäviä.

On tosiaan rutinoitunut, mutta tekee kyllä kotitöitäkin. Itse tienaan juristit koulutuksella kutakuinkin saman verran, mutta kyllä tuntipalkka jää todella kauas opettajasta.

No, itsehän olen valinnut. Opettajien palkan huonous suhteessa muihin akateemisiin on ainakin jossain määrin myytti, jos ei nyt millekään pomotasolle mennä.

Vierailija
8/37 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan vuodessa 35 000 - 40 000 tekemällä vähemmän töitä kun tekisin jossain normaalissa palkkatyössä. Lisäksi saan vapaasti organisoida omat aikataulut, lomat, paikan missä teen töitä (onnistuu esim mökiltä käsin!)... Se friikkujen huono palkkaus koskee kirjallisuuden kääntämistä ja nykyään valitettavasti myös AV-kääntämistä (tekstitystä), mutta meillä asiatekstikääntäjillä menee edelleen hyvin. Toki tää on monen mielestä tylsempää kun kirjallisuuden tai leffojen kääntäminen, eli esim. käyttöohjeita, lakitekstejä, nettisivuja, gallup-kyselyitä... Eli kääntäjä on mun unelma-ammatti ja onneks saan tehdä sitä!

Vierailija
9/37 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei rahkeet riittäneet oikeassa elämässä...

Vierailija
10/37 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisin jonkun sortin suunnittelija: arkkitehti tai sisustusarkkitehti. Varmaan toi jälkimmäinen. Mainonnan tms. suunnitteluun en ole tarpeeksi luova.

Vierailija
11/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten oisin laulaja-lauluntekijä.

Multa kai meni se vaihe ohi, jossa piti siirtyä pois haaveilemasta luovista aloista.

Vierailija
12/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti

Vierailija
13/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin arkeologi/historioitsija.

Vierailija
14/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain eläinten kanssa touhuamista, vaikka alpakkatilan emäntä tai koirien päiväkodin hoitaja ;-))

Vierailija
15/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain eläinten kanssa touhuamista, vaikka alpakkatilan emäntä tai koirien päiväkodin hoitaja ;-))

Mä voisin pitää eläinten hoitokotia. Ottaisin loukkaantuneita villieläimiä hoidettavaksi, samoin kodittomia tai kaltoinkohdeltuja lemmikkejä.

Tai sitten perustaisin kotieläintarhan. Sellaisen, mihin saa tulla taputtamaan possua ja lammasta.

Mutta realistisessa maailmassa pyrin muokkaamaan nykyistä toimenkuvaani itsenäisemmäksi (= irti tästä tiimistä) ja erikoistumaan (= lisää liksaa). Asiantuntijaksi tähtään.

Vierailija
16/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksityisellä lääkäriasemalla, tekisin kolme päivää per viikko töitä.

Saisi tehdä siis lasten hyväksi työtä ja lisäksi saisi viettää enemmän aikaa omien lasten kanssa. Tulotaso olisi kuitenkin riittävä.

Nyt olen DI, ja töissä ma-pe 8-16 =(

Tämä ei ole naisten ala, sukupuolirasismia kohtaa koko ajan.

Vierailija
17/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin toimia usealla eri alalla: tekisin musiikkia, suunnittelisin käyttötavaroita kuten vaatteita ja huonekaluja ja kirjoittaisin matkakertomuksia, lehtiartikkeleita ja kaunokirjallisuutta.

Vaan ei lahjakkuus riitä. Eikä varsinkaan sinnikkyys eikä ahkeruus.

Vierailija
18/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtoisin tehdä jotakin luovaa työtä. Kirjoittaa tai opettaa kirjoittamista. Olla kuviksen ope. Jotenkin kiinnostaisi työ, jossa voisin luennoida ja opettaa. Voisin kyllä olla lääkärikin.

Vierailija
19/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kokea oman osani määräaikaisuuksista ja pätkätöistä sekä ajanut yhden korvausvaateen läpi liiton lakimiehen avulla että nyt ois mun vuoro auttaa. En tosin ole oikista käynyt että ensin pitäis opiskella vissiin :)

Vierailija
20/37 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pikkutarkasta näpertelystä, joten lääkärin ammatilla en tarkoita tässä nyt ihan tk-lääkärin hommia, vaan enemmänkin tutkimuspuolta tai jopa kirurgiaa. Saahan sitä haaveilla ;)

t.nykyinen farmaseutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme