On se kumma kun kaveri tietää meidän raha-asiat paremmin kuin me itse?
Kuulin toiselta kaverilta että oli ruotinut meidän raha-asioita. Mua niinkuin suorastaan etoo tollanen juoruilu, ja varsinkin kun ei hän oikeesti tiedä todellakaan onko meidän tilillä rahaa vai ei? eikä edes sille kuulu.
Kommentit (10)
hitosti massii, näytä vaikka tilinauha. Miten oli muuten juorunnut? Että teillä ei ole rahaa vai?
Ei oo ollut tapana. Oli päinvastoin retostellut että "kyllä niillä varaa on". Eikä sillä että ei olis mutta mun mielestä tollanen kaikkitietävä asenne on ärsyttävää varsinkaan kun oikeesti ei voi mitenkään tietää totuutta. Juu ja ei olla rikkaita että ei tässä kyseessä mitään sellaista.
Teiniangstitekstiä
No, ehkä mä olen saanut tartunnan meidän teiniltä. Ei kyllä me ollaan jo melkein nelikymmpisiä, joten voisi odottaa kaveriltakin pikkasen tahdikkuutta.
hitosti massii, näytä vaikka tilinauha. Miten oli muuten juorunnut? Että teillä ei ole rahaa vai?
Ei oo ollut tapana. Oli päinvastoin retostellut että "kyllä niillä varaa on". Eikä sillä että ei olis mutta mun mielestä tollanen kaikkitietävä asenne on ärsyttävää varsinkaan kun oikeesti ei voi mitenkään tietää totuutta. Juu ja ei olla rikkaita että ei tässä kyseessä mitään sellaista.
tokaisee, että kyllä niillä rahaa on. Löysää pipoa.
meidän lapsille, kuinka meillä on varaa tehdä jotain kun heillä ei ole. Syynä on esim. kun mä olen siinä tietyssä firmassa töissä, ni on niin kovat palkat.
Tuskin tuon ikäinen noita juttuja itse keksii eli siellä ruoditaan meidän (ja luultavasti muidenkin) raha-asioita oikein koko perheen voimin :D
Kaikkein parasta on, että meistä neljästä aikuisesta, mulla on varmasti kaikkein huonoimmat tulot eli ei oo ihan faktaa ne niiden jutut...
mutta toisin päin. Meitä pidetään yleisesti hyvin köyhinä, kun teemme vain osa-aikatöitä duunariammeteissa kumpikin.
Totuus on silti se, että meillä ei esim. ole enää asuntolainaa. Antaa ihmisten pitää käsityksensä...
tokaisee, että kyllä niillä rahaa on. Löysää pipoa.
Oli siinä käyty vähän pidempi keskustelu mutta mä lyhensin sen noin koska en jaksa koko stooria kirjoittaa tänne.
mutta toisin päin. Meitä pidetään yleisesti hyvin köyhinä, kun teemme vain osa-aikatöitä duunariammeteissa kumpikin.
Totuus on silti se, että meillä ei esim. ole enää asuntolainaa. Antaa ihmisten pitää käsityksensä...
mutta mua ei onneksi jaksa kiinostaa.
Ihan turhaa sä tuota kuvastoa katselet siellä on niin helkkarin kallista että ei teillä ole varaa.. Sitten jatkaa hetken päästä että silloin kun hän osti sieltä niin...
Tai
Ei pyydetty teitä siihen reissuun kun mentiin kuitenkin junalla ja oltiin siellä ja siellä yötä ja koko lysti tuli meillekkin niin kalliiksi että en olis menny jos olisin tiennyt..
tai
Kun sanon että olen ajatellut ostaa jonkun korun (arvokkaan) niin alkaa kauhistella hintaa ja sanoa että ei voi tajuta kuka ostaa tuon hintaisia asioita paitsi jos todella on varaa..
Että vituttaa välillä varsinkin kun porukassa istutaan..
Mun yks kaveri on sellainen. On itse pienituloinen ja kova lainaamaan rahaa. Jos hänelle ei joku lainaa rahaa niin heti on valittamassa asiasta koska on ihan varma että toisilla on rahaa. Yks päivä valitti kun yhteinen tuttu ei ollut lainannut rahaa vaikka sillä oli ollut palkkapäivä!
Toisaalta taas ei tajua sitä ollenkaan että vaikka sitä rahaa olisi, niin ei kukaan ole hänelle sitä velvollinen lainaamaan jos ei halua.