Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetän 8kk vauvaani vielä, miksi se on joidenkin mielestä tyhmää?

Vierailija
23.03.2011 |

eräskin kaverini jolla on kaksi lasta ja joita on imettänyt max 3kk. sanoi minulle että eihän se rintamaidosta enää saa mitään muuta kuin läheisyyttä. ja moni muukin on antanut ymmärtää että olisi jo aika vieroittaa?!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnella kaikkien näkemyksiä asiaan, teet niin kuin parhaaksi näet ja sanot kavereille et keskittyvät omiin lapsiinsa. Rintamaidosta saa vastustuskykyä ym hyödyllistä niin kauan kuin imettää. ja läheisyys on myös tosi ali arvostetua nykyisin, mut tärkeää lapselle. pienihän tuo 8 kk vielä on. Imetäppä 2v asti ja katso mitä kaverisi sitten kommentoivat! Ovat vaan kateellisia kun ei itsellä onnistu / eivät ole viitsineet.

Vierailija
22/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapsi on 2 v niin kyllä se mun mielestä on jo aika huvittavan näköistä kun 2 vuotias roikkuu äitin tississä kiinni. Sori vaan ja tämä on mun mielipiteeni, jokainen saa oman mielipiteensä sanoa. Ja nyt varsinkin saan kivitystä niskaani, itse en imettänyt kuin 3 viikkoa. Tosin tämä ei johtunut siitä ettenkö olisi halunnut, imetys vaan ei onnistunut ja siitä tuli paljon mahavaivoja ja itkua, korvikkeeseen siirryttäni mahavaivat hävisivät ja kaikki sujui paremmin. Jokainen tyylillään, mutta vaikka imettäisin vieläkin niin en kyllä varmaa yli 1 vuotiaaks imettäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuo niin hämmentävää minusta ole, siskonikin imetti lastaan 4-vuotiaaksi.

t:itse 3,5-vuotiaaksi rintaa saanut pikkuvauvan äiti

Vierailija
24/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa lopettaa koska äm:ssa on niin paljon sokeria.

Mutta ärsyttävä avaus, onko muka 8 kk:n imetys pitkä?

*aaltoliikkeitä*

joidenkin mielestä näköjään, nykyään taitaa olla "saavutus". no lopetitko?

Vierailija
25/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuo niin hämmentävää minusta ole, siskonikin imetti lastaan 4-vuotiaaksi.

t:itse 3,5-vuotiaaksi rintaa saanut pikkuvauvan äiti

Vierailija
26/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ole ihan loogista imettää niin kauan, että lapsi voi juoda lehmänmaitoa? Ei ole järkeä kantaa kaupasta äidinmaidon korviketta, kun on ehtaakin tavaraa tarjolla.

Ei voi kun kummastella joidenkin logiikkaa...

Vierailija
27/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaidon sisältämä sokeri on laktoosia, jota Strep. Mutans -bakteeri ei ensisijaisesti osaa käyttää ravinnokseen

http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa-perheille/hamm…

Vierailija
28/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäneet noin pitkään.

Sä saat imettää ihan niin kauan kuin sinä ja lapsi haluatte.

Mä imetin kuopusta 2 vuotta. Minusta on ihanaa, että jotkut haluaa imettää pidempään kuin pari kuukautta.

Vierailija
29/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin 6 kk, se tuntui sopivalta meille. Jokainen tavallaan. Miksi sinua liikuttaa muiden mielipiteet?

Vierailija
30/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia imetä vaan eläkä välitä mitä toiset sanoo

Vierailija
31/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias ei kyllä roiku yhtään missään. Hän on sen ikäinen, että hänen kanssaan voi _keskustella_ imetyksestä ja sopia siihen liittyvistä asioista.

Parivuotiasta ei enää esim. tarvitse imettää julkisilla paikoilla, joten ihmettelen, missä ap on "roikkumista" nähnyt. Tuskin missään muualla kuin omissa mielikuvissaan.

Äidinmaidosta ei sinänsä tule mahavaivoja. Niitä saattaa tulla äidin syömistä ruuista eli ap:n olisi imetyksen lopettamisen sijaan kannattanut välttää esim. kahvia. Lehmänmaitopohjainen korvike on paljon pahempi mahavaivojen aiheuttaja kuin äidinmaito.

mutta jos lapsi on 2 v niin kyllä se mun mielestä on jo aika huvittavan näköistä kun 2 vuotias roikkuu äitin tississä kiinni.

Vierailija
32/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuo, jonka viestiä lainasin.

32

Vierailija
33/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä 2 vuotiaan roikkumisesta. mielestäni 8kk on vauva ja tarvii maitoa, kun joku ihmetteli että onko se saavutus.

ap

Vierailija
34/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias ei kyllä roiku yhtään missään. Hän on sen ikäinen, että hänen kanssaan voi _keskustella_ imetyksestä ja sopia siihen liittyvistä asioista.

Parivuotiasta ei enää esim. tarvitse imettää julkisilla paikoilla, joten ihmettelen, missä ap on "roikkumista" nähnyt. Tuskin missään muualla kuin omissa mielikuvissaan.

Äidinmaidosta ei sinänsä tule mahavaivoja. Niitä saattaa tulla äidin syömistä ruuista eli ap:n olisi imetyksen lopettamisen sijaan kannattanut välttää esim. kahvia. Lehmänmaitopohjainen korvike on paljon pahempi mahavaivojen aiheuttaja kuin äidinmaito.

mutta jos lapsi on 2 v niin kyllä se mun mielestä on jo aika huvittavan näköistä kun 2 vuotias roikkuu äitin tississä kiinni.

Ei mulla niitä vaivoja äidinmaidosta tullutkaan vaan imettämisestä. Jouduin käyttämään rintakumia,sinne jäi paljon ilmaa vähäisen maidon tulon vuoksi. Rintakumi ei pysynyt kunnolla paikoillaan ja vauvalla oli vääränlainen imuote useista korjausyrityksistä huolimatta, imettäminen vain sattui.

Vierailija
35/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka asiaa kummasteli oli yliopistollisen sairaalan sosiaalipediatri, joka suosittelikin imetyksen lopettamista lapsen ollessa 10 kk ikäinen. Lapsi oli kuulemma ylipainoinen, eikä saanut imetyksestä kuin tuota aiemmin mainittua läheisyyttä ja liikaa rasvaa. Kommenttia kummasteltiin sitten neuvolan terkkarin kanssa yhdessä (lapsi oli kyllä vauvana aika tuhti,mutta tuossa kohtaa oli selvästi jo ruvennut lisääntyneen liikkumisen takia hoikistumaan ja laskeutumaan käyrillä alemmaksi).

Vierailija
36/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla niitä vaivoja äidinmaidosta tullutkaan vaan imettämisestä. Jouduin käyttämään rintakumia,sinne jäi paljon ilmaa vähäisen maidon tulon vuoksi. Rintakumi ei pysynyt kunnolla paikoillaan ja vauvalla oli vääränlainen imuote useista korjausyrityksistä huolimatta, imettäminen vain sattui.

sattui kyllä mullakin ja varmaan monella muullakin.hammasta purren ja itkua vääntäen imetin ja imetin ja 2kk kuluttua kipu loppui seinään.rintakumistakin pääsin eroon kk päästä imetyksen aloittamisesta.Luovutit vaan liian helpolla.olisit vaan jatkanut

niin ja sen verran että mistäköhän tuokin tulee että 2 vuotiaan kanssa voi keskustella ja sopia :D

Meidän mukula osaa just ja just muutaman hikisen sanan ja imetän häntä edelleen :) siis 2 vuotiasta ja kyllä hän yrittää kiskoa minun paitaani ylös julkisillakin paikoilla eikä ymmärrä miksei saa kun kotonakin saa.hokee vaan että anna anna mamma nam nam :D

Vierailija
37/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattui kyllä mullakin ja varmaan monella muullakin.hammasta purren ja itkua vääntäen imetin ja imetin ja 2kk kuluttua kipu loppui seinään.rintakumistakin pääsin eroon kk päästä imetyksen aloittamisesta.Luovutit vaan liian helpolla.olisit vaan jatkanut

niin ja sen verran että mistäköhän tuokin tulee että 2 vuotiaan kanssa voi keskustella ja sopia :D

Meidän mukula osaa just ja just muutaman hikisen sanan ja imetän häntä edelleen :) siis 2 vuotiasta ja kyllä hän yrittää kiskoa minun paitaani ylös julkisillakin paikoilla eikä ymmärrä miksei saa kun kotonakin saa.hokee vaan että anna anna mamma nam nam :D

Sori vaan mutta jokainen imettäjä on erilainen, se on hyvä homma jos sä oot jaksanu, mulla särki niin paljon että tuli verta ja lapsi ei saanu maitoa tarpeeksi. Kaikki ei vaan voi imettää, oma äitinikään ei onnistunut siinä. Ei vain pystynyt. Joten lopettakaa toi paskapuhe lopetin liian helpolla.

Vierailija
38/38 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lukioluokan priimus ja kaikella tavalla tasapainoinen äitinsä tissillä pitkään viipynyt pelailee serkkunsa kanssa. Tissitttely kasvattaa älyä, tasapainoisuutta....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi