Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhana raskaaksi? Onko vielä mahdollista?

Vierailija
23.03.2011 |

Minä olen 1963 syntynyt. Onko minulla mahdollisuus vielä saada lapsi? Kuukautiset ovat säännölliset. Myös munasolu ilmeisesti irtoaa (kokeilin tikkutestillä)



Kuinka suuri riski minulla on saada downin syndroomaa sairastava lapsi? (Muut vammat eivät lisäänny vanhojen lapsilla.)



Iso kiitos, jos osaatte vastata.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tällaisenkin ketjun, jossa joku odottaa 48-vuotiaana nyt juuri.



http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1359878/48v_ja_raska…



ap

Vierailija
2/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinä menisit kysymään gynekologilta nyt ehkäisy asioista, niin ilamn muuta pitää vielä ehkäistä, jos kuukautiset kerran vielä pelaa.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätodennäköisempäähän se jo on kuin nuoremmalla, mutta ei mahdotonta.

Vierailija
4/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo alkaa olla jo ihan viimeisiä ikiä. Nykyään tiedän, että vielä jonkun verran tullaan 45-46-vuotiaina, mutta 48 on jo aika korkea. Isoisomummoni on saanut kuopuksensa tuon ikäisenä, vuosi oli 1918.



Mutta mieti sitäkin että jaksatko vielä valvoa öitä ja entä kun itse olet eläkeiässä, kestätkö murrosikäistä.

Vierailija
5/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v ja menkat suht säännölliset, tulee 26-28pvän välein. Välillä kauhea vauvakuume, mutta mietin riskejä...

Vierailija
6/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisinko siis jonkinlaista lääkkeellistä apua raskaaksi tulemiseen jo?



Voi, kunpa vielä onnistuisin. Kyllä mielestäni hyvin jaksaisin vielä vauvan hoitaa ja murrosikäisenkin.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä et jaksaisi. Jaksavathan kasvatusäiditkin hoitaa lapsensa, vaikka "vanhana" alkaisivat vauvaikäisen kanssa.

Vierailija
8/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 48 v tuskin tulisin, eikös se hedelmällisyys lopu 10 v ennen vaihdevuosia. Mutsin loppu kuukautiset 53 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minullako olisi 1/11 riski saada down-lapsi. Onkohan se tosiaankin noin suuri. Sehän on kamalan paljon. (Valitettavasti en raaskisi downia abortoidakaan.)



ap

Vierailija
10/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

59-vuotiaaksi. On perinnöllistä, milloin loppuu, mutta olenhan voinut periä isänikin suvusta.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiskan viestiin: ala nyt yrittää vaan. Kaipa mä uskallan.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit tulla raskaaksi. Tunnen yhden naisen joka sai kaksoset (esikoisensa) 46 vuotiaana. Nainen on elämänsä kunnossa ja onnellisempi kuin koskaan. Toki down-riski on merkittävästi suurempi mutta jos voit kuvitella eläväsi down-lapsen kanssa niin anna mennä vaan! Onhan se mahdollista että saa nuorenakin kehitysvammaisen lapsen...

Vierailija
14/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eläkkeellä huolehtia sellaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, miten down-lapsen kanssa kylläkään pärjäisimme. Se on ainoa pelko.



ap

Vierailija
16/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa omahoitajana dementtipuolisoaan, kuten nykyään usein tapahtuu, jaksaa vaikka kuusikymppinen hoitaa vauvaa.

Vierailija
17/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai joko dementia on tuhonnut aivonne?


tulis äidiksi 60v?

Vierailija
18/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa omahoitajana dementtipuolisoaan, kuten nykyään usein tapahtuu, jaksaa vaikka kuusikymppinen hoitaa vauvaa.

ja vauvan hoitaminen on eri, kun esim 25 veen aikuisen pojan joka on nelivuotiaan tasolla ja esim. vaipoissa.

Vierailija
19/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan kotiin. Valvottuun sellaiseen. Olin itse rakennustyömaalla Raisiossa, missä tehtiin juuri tällaisia asuntoja kehitysvammaisille. Sinne muutti runsaasti down-nuoria.

Vierailija
20/50 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan kotiin. Valvottuun sellaiseen. Olin itse rakennustyömaalla Raisiossa, missä tehtiin juuri tällaisia asuntoja kehitysvammaisille. Sinne muutti runsaasti down-nuoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme