Lue keskustelun säännöt.
Miten suuri yhtiövastike on mielestäsi ok kys. tapauksessa?
22.03.2011 |
Kyseessä erillistalo, jossa jokainen osakas tekee kaikki pihatyöt, lumityöt yms. itse ja yhteiset alueet talkoilla. Ei siis mitään huoltoyhtiötä. Käytännössä vain jätehuolto ja yhteisen varaston ylläpito kuuluu vastikkeeseen sekä isännöitsijäkulut. Onko 200 euroa normivastike tällaisessa tapauksessa? Vai onko liian kova?
Kommentit (22)
Jokavuotinen tilinpäätös ja tase, asunto-osakeyhtiöthän eivät voittoa tavoittele. Vai oletko vasta harkitsemassa osakkeen ostoa? En ole lukenut kuin aloituksen.
Minusta 200e ei kuulosta kovin isolta summalta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
200€/kk ei ole mahdottoman kuuloinen, suurin osa voi mennä kiinteistöveroon.
Mutta muuten tuo yhtiövastikkeen jako on todella outo, että sama kaikilla vaikka asunnot/pihat erikokoiset.
Lisäksi tuo huoltoyhtiön puuttuminen on ISO miinus.
Asuimme itse myös erillistalossa, jossa oli sovittu että osakkaat tekevät itse hommat.
Talvet olivatkin ihan "kivoja" kun yhteistä pihaa/ajoväylää oli suht runsaasti ja sitten osa jätti lumityöt aina tekemättä. Eipä siinä auttanut kuin muiden sitten tehdä heidänkin puolestaan.
Ja kun me satuimme asumaan pihan ensimmäisessä talossa, niin kummallisesti tuntuivat muut odottava, että oman osuutemme LISÄKSI tekisimme aina yhteisen pihaan ajo väylän lumityöt. Voin kertoa, että erittäin lumisena ensitalvena v**tutti kolata sitä pihaa jatkuvalla syötöllä.
Eli tuollaiseen yhtiöön jos muuttaa, niin kannattaa ainakin katsoa se pihan koko ja muoto ja miettiä onko valmis niihin pihahommiin talvella ja onko ne oikeudenmukaisesti jaettu.