Te, jotka olitte korvikevauvoja, millaisia ongelmia teillä on ollut?
Mulla oli ongelmia oppia lukemaan ja kielten oppiminen oli tuskaa. Viiläkin on ongelmia kirjoitatmisen kanssa. Minulla on ollut mielenterveydellisiä ongelmia.
Kommentit (37)
Olen pieni aikuinen, vatsavaivoja
on ollut huono koulussa, sairastellut lapsena usein mahatautia, kuumetta ja korvatulehduksia oli vielä aikuisiälläkin pitkään ainakin se kaks vuodessa.
Myös masentunut olen.
Ehkä sun ap olis aika hakea syytä ongelmiisi jostain muusta kuin siitä, että olet vauvana juonut korvikemaitoa?
Koska olen muita niin huimasti älykkäämpi.
Ne on ainakin ilmenneet siinä, että... Noh, justhan se oli mielessä kun aloin kirjoittamaan. Kohta muistuu...
Ja hoitoonkin vietiin 2kk vanhana ja silti minulla ihanat, lämpimät välit äitiini, isääni ja sisaruksiini. Akateemisen loppututkinnon olen suorittanut ja perheellinen olen, elämä mallillaan - pullosta ja aikaisesta hoitoon menosta huolimatta!
koska äitini joutui silloisten suositusten mukaan lopettamaan rintatulehduksen saatuaan. Sisariani on imetetty sitten kauemmin.
Minä ole ollut aina meistä tervein, ei flunssiakaan juuri, parhaiten menestynyt koulussa, lukion jälkeen pari tutkintoa, hyvä kielissä ja musiikissa. Vakituinen työpaikka, muutkin asiat kunnossa.
Senkin uhalla olen imettänyt omia lapsiani yli vuoden kumpaistakin.
niin ne ovat lähinnä maha-suolikanavan oireita tai allergioita. Mielenterveysongelmat tai koulumenestys eivät riipu vauvaiän ruokinnasta. Itse sain korviketta kolmikuisesta ja olen hyvin menestynyt elämässä.
1) mielestäni hieman liian pieni palkka ja
2) turhasta nariseva anoppi.
Muuten kaikki on ihan hyvin.
eli todennäköisesti olen ollut maitoallerginen kuten omat lapsenikin, mutta ajan tavan mukaan hoidettiin vain kortisonivoiteilla. Ohi meni joka tapauksessa kuten omilla lapsillanikin, eikä edes jäänyt allergioita, atooppinen iho vain. Lapsistani muuten yli vuoden imetetyllä koulu on ollut hankalaa, ja erityiskorvikkeella allergian takia ruokitulla helppoa, oppi lukemaan 4-vuotiaana.
Aika ruma ja epäsosiaalinen olen myös.
Myös suonikohjuja löytyy :(
Sitten on liuskoittuvat kynnet ja hiukset, joissa näkyy juurikasvu tosi nopeasti. Nyyhkistä ;( Jos nukun attallaan niin mulla on aamulla pottunokka. Tykkään nukkua vattallaan, sikäli ikävä juttu.En ole koskaan voittanut lotossa edes pienempiä summia.
korvikevauvoja ja muutenkin vauvojen ravitsemus on ollut melkoisen erilaista kuin nyt.
Onhan tässä elämässä kaikennäköistä ollut, mutta ei mitään sellaista, mikä suoraan johtaisi siihen, mitä olen vauvana syönyt...
Mä olen imettänyt omia lapsiani pitkään.
mutta eiköhän sekin johtunut enenmmänkin siitä, että äiti tupakoi samassa tilassa, jossa nukuin. Ja koivuallergia.
en ymmärrä miten viitsin näihin aloituksiin vastata:D
AV:lla roikkuminen ON paha, mutta muuten on mennyt hyvin. Ei allergioita, ei korvatulehduksia, aikuisenakin hyvä vastustuskyky. Lukemaan opin ennen kouluikää, kirjoitin neljä laudaturia ja minulla on yliopistotutkinto.
Onko tämän ketjun tarkoitus osoittaa, kuinka vinoutuneita ja kieroon kasvaneita, sairastelevia aikuisia meistä korvikevauvoista on tullut? No meidän kohdalla se yritys ainakin meni pieleen.