Haisevat kengät, miten haju pois?
Ostin kalliit mokkakengät syksyllä ja ne haisee jo nyt ihan karmealle. Mulla on varmaan jotenkin normaalia pahempi jalkojen hikoiluongelma, kun kaikki kengät alkaa aina haisemaan. Olen aikaisemmin pitänyt sitä haisemista huonojen ja vanhojen kenkien merkkinä, mutta kyllä vaan näköjään kalliitkin kengät alkaa haista lyhyehkönkin käytön jälkeen.
Olisko kellään täällä av:llä hyviä vinkkejä, miten hajun vois saada pois? Käyttäisin mielelläni kenkiä myös ens talvena kun muuten ovat hyvässä kunnossa ja kalliitkin oli. Etikkaveteen noita ei voi upottaa kun ovat mokkanahkaa, lenkkareista olen saanut sillä tavalla hajut irti.
Kommentit (35)
Itse olen ottanut tavaksi noin kerran viikkoon laittaa kenkiin ruokasoodaa. Eli hieron sitä sinne sisälle, pohjalliseen ja reunoille.
Haju lähtee välittömästi ja sooda ei sotke.
Lisäksi: älä käytä samoja kenkiä peräkkäisinä päivinä, vaan vaihtele kenkiä ja anna niiden tuulettua välillä.
Itsekin olen joskus noita erilaisia dödöjä ja etikkakonsteja yrittänyt. Ne on kuitenkin työläitä tai sitten kestävät vain vähän aikaa. Toi stuffits on siinä mielessä hyvä, että se laitetaan joka kerta kengään suoraan. esim. itselläni helppo työ vain laittaa sisuke kengiin, niin haiseminen loppuu siihen. Ei tarvitse sen enempää miettiä. Sopiva tuote tällaiselle "pikkuisen" laiskalle.
minulta lähti paha haju kokonaan korkkareista kun ostin verkkokaupasta sportnex.fi kangaspäällysteiset sisäkkeet mitkä laitetaan korkkareiden sisään. kangas on käsitelty niin että tappaa bakteerit joista paha haju muodostuu. Ostin myös poikani kengiin. jo viikossa oli haju kokonaan pois. suosittelen.
poikani kengat kuivuivat myös 2kertaa nopeammin un niissä on jotain sisällä mikä imee kosteuden ja silti se sisäke ei tullut märäksi
Hei
Its ostin verkkokaupasta omiin korkkareihini tuotteen
, joka laitetaan korkkarien sisälle. se on toiminut tosi
hyvin ja korkkarit ovat tosi freshit nykyisin. tollasesta
verkkokaupasta hankin: www.sportnex.fi
Yksi keino jota käytän on, että laittaa vähän nestemäistä deodoranttia kädelle, hieroo kenkään ja suihkauttaa nopsasti kuivashampoota sukkiin. Toimii sen verran hyvin, että ulos voi lähteä.
Apteekista jalkapohjiin Absolut Torr-dödöö, laitetaan iltaisin. Alun jälkeen riittää kerran pari viikossa. Ei taatusti haise sen jälkeen.
Joo kannattaa ehkäistä se hajun tuleminen eli estää jalkoja haisemasta.
Sportnex spörbex sprölölöö vaan sulle "viekas sissimarkkinoija"! Kukaan ei osta mitään verkkokaupastasi, heitä pois tuo säälittävä "piilo"mainonta.
Vierailija kirjoitti:
Joo kannattaa ehkäistä se hajun tuleminen eli estää jalkoja haisemasta.
Ei se oo niin helppoo, kun pelkkä päivittäinen jalkojenpesu ei riitä
merrelin dry-vedenpitävät talvikengät on karmeet, vaikka kuin hien kuljetussukkia käyttää.
pakkaseen, sillä lähti mun työkengistä hien ja rasvanhaju. eikä tosiaan tuoksunu kauheen kukkasilta :D