Miksi joku vihaa lihavia ihmisiä?
Kommentit (33)
On kiva kun voi kokea ylemmyyden tunnetta jotakin ihmisryhmää kohtaan. Mut se kielii vaan omasta heikosta itsetunnosta.
Ehkä siitä syystä, että se vihaaja kokee lihavan saamattomana, joka ei huolehdi itsestään?
on vihata toisen ihmisen saamattomuutta tai mitään muutakaan ominaisuutta, varsinkin jos kyse on ihan tuntemattomasta ihmisestä?
Kyllä mä näen, että tällaisilla vihaajilla on omassa elämässä jotain selvittämätöntä, joka pitää sitten purkaa toisiin.
lähtökohtaisesti todellakaan vihaa lihavia ihmisiä. Mutta on se silti jotenkin käsittämätöntä, ettei ihmisellä ole minkäänlaista (liioiteltua, joo) kuria pitää itseään normaalimitoissa, edes lähellä sitä. On vaikea olla, hengästyttää, terveys prakaa - mutta silti vaan lihoo. Yhteiskunta maksaa lääkärikuluja ja hoitoja eikä ihminen itse voi edes laihduttaa.
TOTTA KAI on olemassa sairaudesta/lääkityksestä tms. johtuvaa lihavuutta, mutta sanoin nyt vaan negatiivisimman ajatuksen, joka mulle tulee (joistain) lihavista ihmisistä mieleen.
on varmaan aika rankkaa vihata yli puolia kanssaihmisistä pelkästään painon perusteella. Siihen kun lisää ne ihmiset, joista ei muuten vaan tykkää, niin vähäksi käy myönteiset ihmissuhteet tässä elämässä. ;)
Ehkä joillakin on tarve nähdä tämä elämä suorittamisena, jossa pitää olla tietynlainen että ansaitsee olla ja elää. Heitä varmasti järkyttää suunnattomasti ajatus, ettei elämästä anneta arvosanaa, vaan jokainen elää sen oman elämänsä ihan yhtä arvokkaana, oli sitten minkä näköinen tahansa.
Ehkä siitä syystä, että se vihaaja kokee lihavan saamattomana, joka ei huolehdi itsestään?
on vihata toisen ihmisen saamattomuutta tai mitään muutakaan ominaisuutta, varsinkin jos kyse on ihan tuntemattomasta ihmisestä? Kyllä mä näen, että tällaisilla vihaajilla on omassa elämässä jotain selvittämätöntä, joka pitää sitten purkaa toisiin.
mutta ihmisillä nyt on syitä suuntaan jos toiseenkin, tuo oli vain yksi ehdotus.
tiedän kaksi naista jotka halveksuvat todella pahasti lihavia. Heille on yhteistä se, että ovat molemmat kouluttamattomia, työttömiä ja muutenkin menestystä elämässä puuttuu. Kai se on sitten edes joku asia millä pädettävä ja tunnettava paremmuutta, kun ei muuta ole kuin se hoikkuus.
lähtökohtaisesti todellakaan vihaa lihavia ihmisiä. Mutta on se silti jotenkin käsittämätöntä, ettei ihmisellä ole minkäänlaista (liioiteltua, joo) kuria pitää itseään normaalimitoissa, edes lähellä sitä. On vaikea olla, hengästyttää, terveys prakaa - mutta silti vaan lihoo. Yhteiskunta maksaa lääkärikuluja ja hoitoja eikä ihminen itse voi edes laihduttaa.
TOTTA KAI on olemassa sairaudesta/lääkityksestä tms. johtuvaa lihavuutta, mutta sanoin nyt vaan negatiivisimman ajatuksen, joka mulle tulee (joistain) lihavista ihmisistä mieleen.
Vauvankin juuri väänsin ilman mitään ongelmia. Ei ole vaikeaa eikä hengästytä.
t: +70 kg
mun mielestä se kertoo vaan itsekurin puutteesta, ei muusta. En ikinä usko, että kukaan haluaa olla ylipainoinen.
ainakaan minä en ole viimesen 20v lihavuuteni aikana aiheuttanut yhtään terveyskulua yhteiskunnalle lihavuuteni takia, tosin kuin laiha ystäväni jolta on liiallisen urheilun takia leikattu molemmat polvet, toinen kaksi kertaa.
Painan yli 100kg,pituutta 170cm...
Silti mulla ei terveys prakaa.
Olen hyvässä kunnossa, siis en tietenkään näytä läskiä vihaavien silmissä hyväkuntoiselta.
Mutta siis todellakin jaksan liikkua ja liikunkin sen minkä pystyn pienten lasten kera.
En syö mitenkään älyttömiä määriä,enkä karkkia tai suklaata kuin todella harvoin.
En oikeasti edes tiedä miksi painan tämän verran.
Olen painanut parikymmentä kiloa vähemmän vuosia sitten.
että joku vihais mua sen takia. Olen kiltti ja hyvä ihminen,olisi käsittämätöntä että joku voisi vihata ulkonäön perusteella.
että kukaan vihaa läskejä, mutta uskon, että voivat tuntea vastenmielisyyttä heitä kohtaan.
Vihaaminen on ihan liian voimakas sana.
Se tuli kaikki masennuksen aikana, jolloin sairastuin ahmimishäiriöön. Masennus taas tuli nuoruuden traumoista (koulukiusaus, raiskauksen yritys, huostaanotto vanhempien juomisen takia, lapsuudessa myös hyväksikäyttöä ja hylkäämistä). Vaikka olenkin rypenyt kurjuudessa ja itsesäälissä, en koe että yksikään ulkopuolinen olisi pätevä arvostelemaan minua lihomisesta. Psykiatrinen hoitaja sanoi suoraan, että moni olisi jo tappanut itsensä minun tilanteessani. Nykyään kannan kiloni pää pystyssä: en kerännyt niitä viikossa, joten ne eivät myöskään lähde siinä ajassa.
Antakaa minun olla rauhassa ja samoin muiden läskien: monella voi olla itsetunto ja minäkuva ihan tarpeeksi pirstaleina ilman että joku helppoa elämää elänyt tulee siihen määkimään. Kyllä me läskit näemme olevamme läskejä- mutta ihmisiä olemme silti, vaikka ulkomuotomme teitä muita kuvottaisikin!
ainakaan minä en ole viimesen 20v lihavuuteni aikana aiheuttanut yhtään terveyskulua yhteiskunnalle lihavuuteni takia, tosin kuin laiha ystäväni jolta on liiallisen urheilun takia leikattu molemmat polvet, toinen kaksi kertaa.
lihavuudessa niillä vuosilla on merkitystä. Eli mitä pidempään ihminen on ylipainoinen sitä suurempi riski on sairastua (vaikka siis olisikin sitten laihduttanut). Eli jos joku on 2v ylipainoinen ja joku toinen 20v ylipainoinen, ja sitten molemmat laihduttaa, niin pidempään lihavana ollut sairastuu paljon todennäköisemmin vielä sitten laihanakin. Eli laihduttakaa hyvät ihmiset, ihan oman terveytenne takia.
en tiedä kuinka monta kymmentä kiloa minulla ylimääräistä kun painan 110kg ja pituus 172cm...
Mutta todellakin,tsemppiä Sinulle!
Itselläni on elämässä tapahtunut kaikenlaista.
Masennuslääkkeet lihottivat lisää minua...
en lähtökohtaisesti todellakaan vihaa lihavia ihmisiä ... sanoin nyt vaan negatiivisimman ajatuksen, joka mulle tulee (joistain) lihavista ihmisistä mieleen.
Kuten sanoin, en VIHAA lihavia ihmisiä, mä en ajattele niistä lähtökohtaisesti pahaa enkä tuijota hämmästellen että onpas läski. Ihan muutama tuntemani ihminen oli nimenomaisesti mielessäni, joilla on käynyt kuten kuvailin: on paha olla ja silti vaan lihotaan. En oleta, että kaikilla ylipainoisilla on samat ongelmat, anteeksi, olisi pitänyt tarkemmin avata tätä.
Nämä olivat tosiaan negatiivisimmat ajatukseni näistä muutamasta tuntemastani, mutta enhän mä niille voi sanoa että "koita laihduttaa ensin, jos se auttaisi". Muuten pidän heistä kyllä ihmisinä, ja lähtökohtaisesti pidän kaikista ihmisistä, jopa lihavista, kunnes toisin todistetaan... :)
Ei ollut tarkoitus loukata ketään, yritin vaan vastata aloituksen kysymykseen! :) Varmuuden vuoksi vielä: anteeksi.
En ole syönyt yhtäkään lääkettä tai vienyt yhtäkään vuodenpaikkaa sairaalasta lihavuuteni takia. Olen keskimääräistä vähemmän sairaana enkä juokse terveyskeskuksessa vaivojeni takia vaan haen niihin muutosta ruokavaliolla omatoimisesti (toimii!).
16
Nyt, ihan ystävällisesti, miksi ette laihduta? Eihän se ruoka nyt voi olla niin tärkeää, että sen takia haluaa kärsiä sitten lopun elämäänsä? Ihan oikeasti, laihduttakaa, ottakaa itseänne niskasta kiinni, päättäkää, että nyt tämä loppui. Se fiilis, mitä kilojen karistessa saatte on paljon hienompaa kuin se fiilis mitä syödessä saatte.
että se vihaaja kokee lihavan saamattomana, joka ei huolehdi itsestään?