Hyvät huutiksen käyttäjän: annatteko palautetta?
Aloitin huutksen käyttämisen runsaat viisi vuotta sitten. Minusta tuntuu, että kauppakumppaneilta sai ennen palautetta kähes poikkeuksetta. Nykyään ehkä noin puolet kauppakumppaneista vaivautuu laittamaan palautetta kaupasta, vaikka tyytyväisiä olisivatkin. Nykyään siitä myös omassa profiilissa muistutetaan, joten unohtua se tuskin voi keltään.
Itse laitan aina palautteen ja olisi kiva saada merkintä myös itselleen.
Kommentit (13)
tyyliin: Voisitko laittaa huutopalautteen, kiitos
palautteen ja tietysti toivon, että kauppakumppani antaisi myös minulle. Muutaman tapauksen tiedän, ettei ole palautetta herunut.
itse annan aina. Myyjänä silloin kun olen rahan saanut ja ostajana silloin kun tavara on saapunut.
En lähtisi palautetta kyselemään jos toinen ei sitä jostain syystä ole antanut.
Typerin käytäntö oli myyjällä joka omakuvauksessaan kertoi antavansa palautteen vasta sitten kun ostaja on ensin antanut omansa. Silloinhan palaute tulee palautteesta eikä kauppatapahtumasta.
tämä on myös hyvä tapa "sulkea" kauppa tehdyksi niin ostajana kuin myyjänäkin.
Itselleni tuo "et ole vielä antanut palautetta" -lista toimii myös "muistilistana". Myyjänä siis "kuittaan" tavaran postitetuksi laittamalla palautteen. Ostajana taas laitan palautteen tuotteen saatuani, jotta myyjä tietää minun sen saaneen.
Ja kyllä aloitteleva huutiskäyttäjä niitä palautteita tarvitsee. Itse en voi esim. edes huutaa kaikkia kohteita eikä minulta varmasti uskalla kaikki huutaa, koska palautteita on vasta 10.
Jännä juttu, että niistä kaupoista joissa olen ollut myyjänä niin en ole saanut palautteita (olen myynyt muutaman käyttämättömän tuotteen, etten usko kyseessä olevan ostajan tyytymättömyys). Kuitenkin olen saanut palautteen lähes jokaiselta, jolta olen ostanut.
annan palautteen aina, ostajana annan jos olen saanut myyjältä palautteen. Inhoan niitä myyjiä jotka odottelevat ja katsovat millaisen palautteen saavat ostajalta ja antavat sitten omansa sen mukaan. Palaute pitäisi antaa kauppatapahtumasta, ei palautteesta. Sinänsä mulle on yks ja sama saanko joka tapahtumasta palautetta kun niitä on kertynyt jo niin hiton paljon.
Että odotellaan, millaisen palautteen toinen antaa ja vedetään itse sen mukaan?
ja tähän asti olen myös saanut kaikilta kauppakumppaneilta palautteen.
Oletan, että osa käy kauppaa ihan rahapulan takia. Olen muutaman kerran saanut sellaista scheisseä, täysin roskiinmenevää tavaraa. Minä pelaan peliä myös, annan aina positiivisen palautteen ja kas minulla on jo yli 400 pos. palautetta itselläni, ei muuta. Ne pskaostokset ovat onneksi niin pieni osa löytöjen joukossa, että ei haittaa.
Kierrätän lasten kamat huutiksen kautta ja ostan myös paljon. Joiltain unohtuu, että tämä ei ole uuden tuotteen myyntiä kaupassa, eli takuuta tavallaan ei ole. Jos haluaa pelata varman päälle, ostaa kaupasta kaupan ehdoin. En osta mitään, mikäli myyjän palautteissa häikkää. Paitsi, jos antaja on itse kauhea troublemaker, kyllä sen rivien välistä huomaa, kun vähän perehtyy niihin palautteisiin.
Ärsyttää jos kauppa jää roikkumaan siihen etusivulle. Olen myös huomannut että palautteissa olen kyllä "miinuksella", eli usein jää saamatta.
Innostuttaisiinko silloin myös antamaan
mutta olen huomannut että jotkut ei anna, en tiedä miksi :(
Ei kai sille oikein voi mitään..